|
Év
1996/december
|
KRÓNIKA
N. N.: Eduard Zahariev halálára
Czabán György: A „kisköltségvetésű” filmről
Pálos György: A „kisköltségvetésű” filmről
MILLECENTENÁRIUM
Schubert Gusztáv: Magyarország Rt. Az ünnep zűrzavara
Csejdy András: Etűdök gépre, zongorára Magyarok Cselekedetei
Lengyel László: Temetés és vásár A tömeg nyelve
Nyírő András: Virtuális nemzeti
Schubert Gusztáv: Katartikus múlt Beszélgetés Koltay Gáborral
Ludassy Mária: Franciahon, az egyház legidősebb leánya
Jancsó Miklós: Uccu, megérett a meggy Történelmi, ismeretterjesztő
MIKE LEIGH
Báron György: Családi fénykép Titkok és hazugságok
ÚJ UNDOKOK
Nevelős Zoltán: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Speier Dávid: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Déri Zsolt: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Vízer Balázs: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Déri Zsolt: Beszélgetés Gillies Mackinnonnal
SOROZATGYILKOSOK
Földényi F. László: Gyilkos rokonszenv H – a hannoveri gyilkos
Kömlődi Ferenc: Pokoljárás Hetedik
Ádám Péter: Hitchcock az Interneten
Bihari Ágnes: Bűn az élet Beszélgetés Szomjas Györggyel
NŐ-IDOLOK
Balogh Gyöngyi: Változatok Hamupipőkére Próza és glamúr
Király Jenő: Változatok Hamupipőkére Próza és glamúr
Ádám Péter: [Brigitte Bardot memorája]
TELEVÍZÓ
Bóna László: Emberek alkonya – istenek hajnala Paranormál filmek
CD-ROM
Politzer Péter: Eltévedve egy mozgó-képtárban
KRITIKA
Bori Erzsébet: Szoknyaszerepben A kenyereslány balladája
Reményi József Tamás: Műhiba A rossz orvos
Bikácsy Gergely: Bugyivalóság és sliccbódulat Az én pasim
LÁTTUK MÉG
Bori Erzsébet: Párizsi randevúk
Báron György: Jack
Vidovszky György: A Notre Dame-i toronyőr
Tamás Amaryllis: Sárkányszív
Bori Erzsébet: Francia csók
|
|
|
|
|
|
|
MoziMestergyilkos: FeltámadásSepsi László
Mechanic:
Resurrection – amerikai, 2016. Rendező: Dennis Gansel. Írta: Philip Shelby,
Tony Mosher és Rachel Long. Kép: Daniel Gottschalk. Zene: Mark Isham.
Szereplők: Jason Statham (Bishop), Tommy Lee Jones (Adams), Jessica Alba
(Gina), Michelle Yeoh (Mae). Gyártó: Chartoff-Winkler Productions / Davis Films
/ Millennium Films. Forgalmazó: Freeman Film. Szinkronizált. 99 perc.
A „jobb
lett volna békén hagyni” nem csupán visszavonult bérgyilkosok, de a félgőzzel
élesztgetett franchise-ok esetében is fájdalmas utólagos tanulság. A szűk
negyven évvel a Bronson-Winner páros eredetije után reaktivált Mestergyilkos 2011-ben sem apellált
többre, minthogy egyszeri tétel legyen az új évszázad Bruce Williseként
pozícionált Jason Statham életművében, az idei folytatás viszont épp arról
feledkezik meg, hogy a kivitelezés cizelláltsága hogyan teheti izgalmassá a
milliószor látott rutinfeladatokat is.
Miközben
a Németországból teljesen fölöslegesen Hollywoodba importált Dennis Gansel (A hullám, Napola) bérrendezése alatt
Statham mestergyilkosa (ugyancsak fölöslegesen) körbeutazza a földgolyót, hogy
végrehajtsa a Válogatott
gyilkosokból ismerős „három balesetnek álcázott gyilkosságot” , a
film mindvégig tanácstalanul billeg műfajparódia és az érdektelenségtől terhes
ujjgyakorlat között. Bár A mestergyilkos:
Feltámadás hősei rendre kitalálják a soron következő fordulatokat és ezt el
is árulják a mellettük állóknak, illetve várva várt óriáscápás projektjét (Meg) előrevetítve Statham egy ponton
vásárol egy tubus cápariasztó krémet, a végeredmény Tommy Lee Jones pár perces
ripacskodásán kívül sajnos mégsem fordul át önfeledt mókázásba. Ennek hiányában
marad az eldönthetetlen stílusértékű (vicc vagy komoly) jelenetek sora és
legalább másfél valóban ötletes bérgyilkosság, ami egy creative killekre felhúzott alműfaj esetében igen szegényes mérleg.
Talán nem is véletlen, hogy a záróképen Jones extravagáns fegyverkereskedője
afféle költői váteszként inkább megnyomja a „törlés” gombot.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 9 átlag: 5.89 |
|
|
|
|