|
Év
1996/december
|
KRÓNIKA
N. N.: Eduard Zahariev halálára
Czabán György: A „kisköltségvetésű” filmről
Pálos György: A „kisköltségvetésű” filmről
MILLECENTENÁRIUM
Schubert Gusztáv: Magyarország Rt. Az ünnep zűrzavara
Csejdy András: Etűdök gépre, zongorára Magyarok Cselekedetei
Lengyel László: Temetés és vásár A tömeg nyelve
Nyírő András: Virtuális nemzeti
Schubert Gusztáv: Katartikus múlt Beszélgetés Koltay Gáborral
Ludassy Mária: Franciahon, az egyház legidősebb leánya
Jancsó Miklós: Uccu, megérett a meggy Történelmi, ismeretterjesztő
MIKE LEIGH
Báron György: Családi fénykép Titkok és hazugságok
ÚJ UNDOKOK
Nevelős Zoltán: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Speier Dávid: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Déri Zsolt: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Vízer Balázs: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Déri Zsolt: Beszélgetés Gillies Mackinnonnal
SOROZATGYILKOSOK
Földényi F. László: Gyilkos rokonszenv H – a hannoveri gyilkos
Kömlődi Ferenc: Pokoljárás Hetedik
Ádám Péter: Hitchcock az Interneten
Bihari Ágnes: Bűn az élet Beszélgetés Szomjas Györggyel
NŐ-IDOLOK
Balogh Gyöngyi: Változatok Hamupipőkére Próza és glamúr
Király Jenő: Változatok Hamupipőkére Próza és glamúr
Ádám Péter: [Brigitte Bardot memorája]
TELEVÍZÓ
Bóna László: Emberek alkonya – istenek hajnala Paranormál filmek
CD-ROM
Politzer Péter: Eltévedve egy mozgó-képtárban
KRITIKA
Bori Erzsébet: Szoknyaszerepben A kenyereslány balladája
Reményi József Tamás: Műhiba A rossz orvos
Bikácsy Gergely: Bugyivalóság és sliccbódulat Az én pasim
LÁTTUK MÉG
Bori Erzsébet: Párizsi randevúk
Báron György: Jack
Vidovszky György: A Notre Dame-i toronyőr
Tamás Amaryllis: Sárkányszív
Bori Erzsébet: Francia csók
|
|
|
|
|
|
|
MoziUnderworld: VérözönHegedüs Márk Sebestyén
Underworld: Blood Wars –
amerikai, 2016. Rendezte: Anna Foerster. Írta: Kyle Ward és Cory Goodman. Kép:
Karl Walter Lindenlaub. Zene: Michael Wandmacher. Szereplők: Kate Beckinsale
(Selene), Theo James (David), Lara Pulver (Semira), Charles Dance (Thomas),
Tobias Menzies (Marius). Gyártó: Lakeshore Entertainment / Screen Gems.
Forgalmazó: InterCom. Szinkronizált.
91 perc.
Len Wiseman 2003-as Underworld-ja nekünk, magyar nézőknek
leginkább azzal vált emlékezetessé, hogy egyaránt szerephez jutott benne Görög
Zita és a hármas metró. A népszerű akcióhorrornak azóta nem kevesebb, mint négy
folytatása született, a legfrissebb epizódot, a Vérözönt látva azonban meg kell, hogy állapítsuk, hogy az évek
során ez az eredetileg sem túl színvonalas franchise
is csak visszafelé volt képes fejlődni. Immár nemcsak a minőség romlott, de az
előző részeket ideig-óráig élvezetessé tevő műfaji elemek is a
felismerhetetlenségig erodálódtak.
A sorozat nyitódarabja
egy eredetinek semmiképp sem nevezhető, de határozottan piacképes
műfajkevercset kínált a nézőknek: Wiseman filmje alapvetően a Rómeó és Júlia főbb fordulatait emelte
át egy vámpírok és vérfarkasok örökös harcáról szóló történetbe, a románc és a
horrormotívumok mellett azonban a Mátrix-
és a Penge-filmek stílusát imitáló
akciófilmes vonások is kiemelt szerephez jutottak. Ebből az ötödik részre nem
maradt más, mint a máz, az öncélú tobzódás a mára divatjamúlt cyber-gótika
leginkább közhelyes képeiben. Ezen felül a film nemhogy érzelmeket, de épkézláb
motivációkat sem képes felmutatni, a korábban hangsúlyos horrormotívumok,
fantasztikus elemek pedig vagy végletesen degenerálódtak, vagy teljességgel háttérbe
szorultak (jóllehet a vámpírok érzékenyek a fényre, de soha nem harapnak meg
senkit, a vérfarkasok pedig hatékonyabb harcosnak bizonyulnak az átalakulásuk
előtt). Az alkotók ráadásul olyan buzgón igyekeztek megágyazni a következő
folytatásnak, hogy a 90 perces játékidő végére gyakorlatilag semmivel nem
kerülünk közelebb az expozícióban felállított konfliktusok megoldásához. Igaz,
egy ilyen ihlettelen filmnél ezért már végképp felesleges reklamálni.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 1 átlag: 6 |
|
|
|
|