|
Év
1996/december
|
KRÓNIKA
N. N.: Eduard Zahariev halálára
Czabán György: A „kisköltségvetésű” filmről
Pálos György: A „kisköltségvetésű” filmről
MILLECENTENÁRIUM
Schubert Gusztáv: Magyarország Rt. Az ünnep zűrzavara
Csejdy András: Etűdök gépre, zongorára Magyarok Cselekedetei
Lengyel László: Temetés és vásár A tömeg nyelve
Nyírő András: Virtuális nemzeti
Schubert Gusztáv: Katartikus múlt Beszélgetés Koltay Gáborral
Ludassy Mária: Franciahon, az egyház legidősebb leánya
Jancsó Miklós: Uccu, megérett a meggy Történelmi, ismeretterjesztő
MIKE LEIGH
Báron György: Családi fénykép Titkok és hazugságok
ÚJ UNDOKOK
Nevelős Zoltán: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Speier Dávid: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Déri Zsolt: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Vízer Balázs: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Déri Zsolt: Beszélgetés Gillies Mackinnonnal
SOROZATGYILKOSOK
Földényi F. László: Gyilkos rokonszenv H – a hannoveri gyilkos
Kömlődi Ferenc: Pokoljárás Hetedik
Ádám Péter: Hitchcock az Interneten
Bihari Ágnes: Bűn az élet Beszélgetés Szomjas Györggyel
NŐ-IDOLOK
Balogh Gyöngyi: Változatok Hamupipőkére Próza és glamúr
Király Jenő: Változatok Hamupipőkére Próza és glamúr
Ádám Péter: [Brigitte Bardot memorája]
TELEVÍZÓ
Bóna László: Emberek alkonya – istenek hajnala Paranormál filmek
CD-ROM
Politzer Péter: Eltévedve egy mozgó-képtárban
KRITIKA
Bori Erzsébet: Szoknyaszerepben A kenyereslány balladája
Reményi József Tamás: Műhiba A rossz orvos
Bikácsy Gergely: Bugyivalóság és sliccbódulat Az én pasim
LÁTTUK MÉG
Bori Erzsébet: Párizsi randevúk
Báron György: Jack
Vidovszky György: A Notre Dame-i toronyőr
Tamás Amaryllis: Sárkányszív
Bori Erzsébet: Francia csók
|
|
|
|
|
|
|
MoziMadeleineKovács Kata
Madeleine – olasz, 2016.
Rendezte és írta: Lorenzo Ceva Valla és Mario Garofalo. Kép: Federico Torres.
Zene: Arthur Valentin Grosz. Szereplők: Chloe Thill (Madeleine), Adele Zaglia
(Sophie), Adriana De Guilmi (Adriana), Marco Cacciola (Luciano), Luigi Scala
(Santino). Gyártó: Ainom Films / Amego Film. Forgalmazó: Feliratos. 94 perc.
Olasz-magyar koprodukció
– Osvárt Andrea egyik első produceri vállalkozása – egy francia-olasz
testvérpárról, akik nagymamájuknál nyaralnak egy lerobbant, bájos vidéki olasz
villában. Madeleine és Sophie között csupán néhány év van, de ezen a nyáron ott
tátong köztük a kamaszkor vízválasztója is, Madeleine még érzékeny gyerek,
akinek a fantáziáját a körülötte lévő udvar, a bokrok mélyén rejtőző, rikoltozó
páva, és a nagymama történetei mozgatják, Sophie viszont szigorúan a virtualitásba
temetkezik, amikor pedig elődugja az orrát, kamaszosan kegyetlen és elutasító
mindenkivel. A két gyerek először egyikük bántalmazásával, majd a nagyi
hirtelen jövő, súlyos betegségével, végül egy gyilkossági kísérletnek is
nevezhető balesettel szembesül, és nem utolsó sorban azzal, hogy az egymást
követő traumák közepette egyik szülő sem rohan a segítségükre. Mindennek
középpontjában Madeleine áll, aki minduntalan megpróbál kapcsolatot teremteni a
felnőttek világával, beleértve a nővérét is.
A film körülbelül a
játékidő kétharmadánál váratlan fordulatot vesz, az addigi lebegő,
melankolikus, melodrámai hangulatból hirtelen – az apa, pár perces road movie
kitérőt követő felbukkanásával – abszurd epizódokkal tűzdelt kisrealista
komédiává alakul. A film nyitóképe az autópálya felüljárón álló gyerekkel
beígéri a prousti áthallásokkal (madeleine-jelenet?) átszőtt
felnövéstörténetet, végül azonban stilisztikailag teljesen szétesik, és a
valóban súlyos tragédiák is súlytalanná válnak benne.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 3 átlag: 4 |
|
|
|
|