|
Év
1996/december
|
KRÓNIKA
N. N.: Eduard Zahariev halálára
Czabán György: A „kisköltségvetésű” filmről
Pálos György: A „kisköltségvetésű” filmről
MILLECENTENÁRIUM
Schubert Gusztáv: Magyarország Rt. Az ünnep zűrzavara
Csejdy András: Etűdök gépre, zongorára Magyarok Cselekedetei
Lengyel László: Temetés és vásár A tömeg nyelve
Nyírő András: Virtuális nemzeti
Schubert Gusztáv: Katartikus múlt Beszélgetés Koltay Gáborral
Ludassy Mária: Franciahon, az egyház legidősebb leánya
Jancsó Miklós: Uccu, megérett a meggy Történelmi, ismeretterjesztő
MIKE LEIGH
Báron György: Családi fénykép Titkok és hazugságok
ÚJ UNDOKOK
Nevelős Zoltán: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Speier Dávid: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Déri Zsolt: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Vízer Balázs: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Déri Zsolt: Beszélgetés Gillies Mackinnonnal
SOROZATGYILKOSOK
Földényi F. László: Gyilkos rokonszenv H – a hannoveri gyilkos
Kömlődi Ferenc: Pokoljárás Hetedik
Ádám Péter: Hitchcock az Interneten
Bihari Ágnes: Bűn az élet Beszélgetés Szomjas Györggyel
NŐ-IDOLOK
Balogh Gyöngyi: Változatok Hamupipőkére Próza és glamúr
Király Jenő: Változatok Hamupipőkére Próza és glamúr
Ádám Péter: [Brigitte Bardot memorája]
TELEVÍZÓ
Bóna László: Emberek alkonya – istenek hajnala Paranormál filmek
CD-ROM
Politzer Péter: Eltévedve egy mozgó-képtárban
KRITIKA
Bori Erzsébet: Szoknyaszerepben A kenyereslány balladája
Reményi József Tamás: Műhiba A rossz orvos
Bikácsy Gergely: Bugyivalóság és sliccbódulat Az én pasim
LÁTTUK MÉG
Bori Erzsébet: Párizsi randevúk
Báron György: Jack
Vidovszky György: A Notre Dame-i toronyőr
Tamás Amaryllis: Sárkányszív
Bori Erzsébet: Francia csók
|
|
|
|
|
|
|
MoziMásodállásVajda Judit
Un Petit boulot –
francia, 2016. Rendezte: Pascal Chaumeil. Írta: Iain Levinson regényéből Michel
Blanc. Kép: Manuel Dacosse. Zene: Mathieu Lamboley. Szereplők: Romain Duris
(Scoran), Michel Blanc (Gardot), Alice Belaidi (Anita), Gustave Kervern (Tom).
Gyártó: Gaumont. Forgalmazó: A Company Hungary. Szinkronizált. 107 perc.
Az angol származású
megélhetési vígjátékok (Alul semmi, Fújhatjuk!) után francia nyelvterületen
megszületett a megélhetési fekete komédia crossover
alműfaja is. A Másodállás alapjául
szolgáló regény ugyan egy szegény családból származó skót szerző, Iain Levison
műve, de az egész világon végigsöprő legutóbbi gazdasági válságnak köszönhetően
a brit prolilétet remekül adaptálták a belga viszonyokra. A recesszió ugyanis
nem kímélte a jóléti államokat sem, és a csődbe ment gyárakat a belga
kisvárosokban is bezárták. Egy ilyen gyárban dolgozott főhősünk, Jacques is,
aki két év alatt sem talál új állást, ráadásul barátnője is elhagyja, így jobb
híján elfogadja a helyi maffiavezér megbízását, hogy ölje meg a feleségét.
Mivel a piszkos munka meglepően könnyen ment a férfinak, úgy dönt, nem hagyja
abba…
Téved azonban, aki azt
hiszi, hogy innentől kezdve egyszerre morbid és kacagtató karriertörténetet
láthatunk. Jacques ugyanis mindvégig megmarad botcsinálta bérgyilkosnak, még
véletlenül sem lépi át egyszer sem a profizmus határát. Van, hogy váratlan
impulzusból öl, és sosem visel maszkot – sőt többször kedélyesen elcseveg
áldozataival. A 2015-ben elhunyt Pascal Chaumeil utolsó alkotásának épp ebben
rejlik legfőbb vonzereje: mindig bedob valami fantáziadús ötletet (legyen szó
húgyszagú, történelmi relikviának számító puskáról vagy jobb híján bevetett
szuronyról), így a film lassú tempója ellenére sem válik unalmassá. A mű másik
erőssége a főszerepet alakító Romain Duris, akivel Chaumeil már a Szívrablókban is együtt dolgozott.
Amióta a Lakótársat keresünkkel
befutott, a színész folyamatosan váltogatja a szépfiúszerepeket és a súlyos
művészfilmeket. A Másodállással a Halálos szívdobbanás-féle vonalra erősít
rá, és dús arcszőrzettel kevert egykedvűségével remekül hozza a kisembert,
akinek közel sem tökéletes az élete, de szerencséje attól még lehet.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 1 átlag: 7 |
|
|
|
|