|
Év
1996/december
|
KRÓNIKA
N. N.: Eduard Zahariev halálára
Czabán György: A „kisköltségvetésű” filmről
Pálos György: A „kisköltségvetésű” filmről
MILLECENTENÁRIUM
Schubert Gusztáv: Magyarország Rt. Az ünnep zűrzavara
Csejdy András: Etűdök gépre, zongorára Magyarok Cselekedetei
Lengyel László: Temetés és vásár A tömeg nyelve
Nyírő András: Virtuális nemzeti
Schubert Gusztáv: Katartikus múlt Beszélgetés Koltay Gáborral
Ludassy Mária: Franciahon, az egyház legidősebb leánya
Jancsó Miklós: Uccu, megérett a meggy Történelmi, ismeretterjesztő
MIKE LEIGH
Báron György: Családi fénykép Titkok és hazugságok
ÚJ UNDOKOK
Nevelős Zoltán: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Speier Dávid: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Déri Zsolt: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Vízer Balázs: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Déri Zsolt: Beszélgetés Gillies Mackinnonnal
SOROZATGYILKOSOK
Földényi F. László: Gyilkos rokonszenv H – a hannoveri gyilkos
Kömlődi Ferenc: Pokoljárás Hetedik
Ádám Péter: Hitchcock az Interneten
Bihari Ágnes: Bűn az élet Beszélgetés Szomjas Györggyel
NŐ-IDOLOK
Balogh Gyöngyi: Változatok Hamupipőkére Próza és glamúr
Király Jenő: Változatok Hamupipőkére Próza és glamúr
Ádám Péter: [Brigitte Bardot memorája]
TELEVÍZÓ
Bóna László: Emberek alkonya – istenek hajnala Paranormál filmek
CD-ROM
Politzer Péter: Eltévedve egy mozgó-képtárban
KRITIKA
Bori Erzsébet: Szoknyaszerepben A kenyereslány balladája
Reményi József Tamás: Műhiba A rossz orvos
Bikácsy Gergely: Bugyivalóság és sliccbódulat Az én pasim
LÁTTUK MÉG
Bori Erzsébet: Párizsi randevúk
Báron György: Jack
Vidovszky György: A Notre Dame-i toronyőr
Tamás Amaryllis: Sárkányszív
Bori Erzsébet: Francia csók
|
|
|
|
|
|
|
Mozi6,9 a Richter-skálánBarkóczi Janka
6.9 pe scara Richter –
román-bolgár, 2016. Rendezte és írta: Nae Caranfil. Kép: Vivi Dragan Vasile.
Szereplők: Laurenţiu Bãnescu (Tony), Maria Obretin
(Kitty), Teodor Corban
(Apa). Gyártó: Cinema-Film H.I.P.
Forgalmazó: Vertigo Média. Feliratos.
116 perc.
Tony, a közepesen
tehetséges, mellőzött színész minden erejével a nagy kiugrásra készül.
Címszerepet kapott az Orfeusz és Euridiké történetéből készült bárgyú
musicalben, ahol a színházigazgató szeretőjéből lett hisztis primadonna mellett
végre megmutathatja, hogy mire képes. A próbák jól indulnak, de a férfi egyre
nehezebben tud a karrierjére koncentrálni, mert közben fenekestül felfordul a
magánélete. Feleségével egy kisebb földrengést követően új otthonba költöznek,
amit a depresszióval és önértékelési zavarral küzdő asszony rendez be. Míg
Kitty a feng shui előírásainak
megfelelően dekorálja a lakásban a „hírnév-sarkát”, a férj felfedezi, hogy nem
kötöttek túl jó üzletet, mert az épület szerkezete egy következő földrengést
már nem bírna ki. Az ingatlan mellett házasságuk alapjai is rogyadoznak, a
helyzetet pedig súlyosbítja, hogy váratlanul Tony rég nem látott apja is
feltűnik, aki náluk kíván tölteni néhány éjszakát.
Nae Caranfil (Közelebb a holdhoz, A többi néma csend)
filmje rutinból hozza a román újhullám minden stiláris erényét, emellett
azonban nem mutat sok eredetiséget. Kiváló színészek (Laurenţiu Bănescu, Maria
Obretin, Teodor Corban) replikáznak egymásnak a sokaknak ismerős kispolgári
helyzetekben, elrajzolt karakterek, finom irónia és remek dialógok
szórakoztatják a nézőt. A nőcsábász papa, a szerencsétlenkedő fiú és a
neurotikus feleség jeleneteit egy lehetséges természeti katasztrófa szürreális
képei lazítják, azonban a kettős szerkezet a film háromnegyedénél kifullad,
többé nem köti le a figyelmünket. Kevesebb fordulat, kevesebb mellékszereplő,
kevesebb álomkép ebben az esetben több lett volna, mert így bármilyen jókat
kacagunk is közben, a végére valahogy nem áll össze semmi.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 3 átlag: 7 |
|
|
|
|