|
Év
1996/december
|
KRÓNIKA
N. N.: Eduard Zahariev halálára
Czabán György: A „kisköltségvetésű” filmről
Pálos György: A „kisköltségvetésű” filmről
MILLECENTENÁRIUM
Schubert Gusztáv: Magyarország Rt. Az ünnep zűrzavara
Csejdy András: Etűdök gépre, zongorára Magyarok Cselekedetei
Lengyel László: Temetés és vásár A tömeg nyelve
Nyírő András: Virtuális nemzeti
Schubert Gusztáv: Katartikus múlt Beszélgetés Koltay Gáborral
Ludassy Mária: Franciahon, az egyház legidősebb leánya
Jancsó Miklós: Uccu, megérett a meggy Történelmi, ismeretterjesztő
MIKE LEIGH
Báron György: Családi fénykép Titkok és hazugságok
ÚJ UNDOKOK
Nevelős Zoltán: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Speier Dávid: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Déri Zsolt: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Vízer Balázs: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Déri Zsolt: Beszélgetés Gillies Mackinnonnal
SOROZATGYILKOSOK
Földényi F. László: Gyilkos rokonszenv H – a hannoveri gyilkos
Kömlődi Ferenc: Pokoljárás Hetedik
Ádám Péter: Hitchcock az Interneten
Bihari Ágnes: Bűn az élet Beszélgetés Szomjas Györggyel
NŐ-IDOLOK
Balogh Gyöngyi: Változatok Hamupipőkére Próza és glamúr
Király Jenő: Változatok Hamupipőkére Próza és glamúr
Ádám Péter: [Brigitte Bardot memorája]
TELEVÍZÓ
Bóna László: Emberek alkonya – istenek hajnala Paranormál filmek
CD-ROM
Politzer Péter: Eltévedve egy mozgó-képtárban
KRITIKA
Bori Erzsébet: Szoknyaszerepben A kenyereslány balladája
Reményi József Tamás: Műhiba A rossz orvos
Bikácsy Gergely: Bugyivalóság és sliccbódulat Az én pasim
LÁTTUK MÉG
Bori Erzsébet: Párizsi randevúk
Báron György: Jack
Vidovszky György: A Notre Dame-i toronyőr
Tamás Amaryllis: Sárkányszív
Bori Erzsébet: Francia csók
|
|
|
|
|
|
|
MoziSzerelmünk napjaiVajda Judit
Time Freak – amerikai, 2018. Rendezte és írta:
Andrew Bowler. Kép: Luke Geissbuhler. Zene: Andrew Lockington. Szereplők: Asa
Butterfield (Stillman), Sophie Turner (Debbie), Skyler Gisondo (Evan), Will
Peltz (Ryan), Aubrey Reynolds (Blue Ribbons). Gyártó: QC Entertaiment / Beach
Pictures / Rhodes Entertainment. Forgalmazó: Big Bang Média. Szinkronizált. 105 perc.
Andrew Bowler
lehetőséget kapott arra, hogy 2011-es Oscar-jelölt kisfilmjét a legmenőbb
fiatal színészekkel forgassa újra nagyjátékfilmként. A Szerelmünk napjai férfi főszerepét az egykori gyereksztár, Asa
Butterfield (Végjáték), női
főszerepét a Trónok harcából ismert
Sophie Turner játssza, de Bowler nem tudta kihozni belőlük (sem) a maximumot. A
gondok ott kezdődnek, hogy hatalmas castingbaki volt a 21 éves kora ellenére
14-nek tűnő Butterfieldet beválogatni, akinél ráadásul nem is működik a kémia a
szerelmét játszó Turnerrel. Az igazán jó párost a színész a Vakáció ifjú Griswoldjaként megismert
Skyler Gisondóval alkotja, ami csak még jobban erősíti azt a benyomást, hogy az
Amerikai pitébe illő idétlen
kamaszokat látunk, felnőtt szerepben.
De a Szerelmünk napjaiban nem csak a
színészek nem stimmelnek: a szakítás után volt barátnőjét egy saját maga által
tervezett időgép segítségével visszaszerezni kívánó srác sztorija rövidfilmként
még működhetett, de az ötlet nem tart ki egy nagyjátékfilmnyi ideig.
Bowler egyrészt csak
felmondja, sőt inkább mechanikusan ledarálja azokat a kötelező kliséket, amiket
mindenki ismer, aki látott már időutazós filmet; másrészt balszerencséjére még
az időutazáson belül is olyan témát választott, amit előtte már többen is
megcsináltak – nála sokkal jobban. A fiatal szerelmesek közti kapcsolat napokra
lebontott és kielemzett vázát az 500 nap
nyárban láthattuk megelevenedni, igazán érzékenyen, frappánsan és
szellemesen. A Szerelmünk napjai
másik fő vonulata pedig a családi viszonyait egy varázslatos, a saját életét
oda-vissza pörgető távkapcsoló segítségével megjavítani kívánó férfiról mesélő
Adam Sandler-filmből, a Távkapcsból
lehet ismerős. És igen, ez sajnos azt jelenti, hogy Bowler alkotásánál még egy
Adam Sandler-opusz is lényegesen jobb.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 0 átlag: - |
|
|
|
|