KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
   1997/február
KRÓNIKA
• N. N.: Tisztelt Olvasónk!
MAGYAR MŰHELY
• Schubert Gusztáv: Langyforgató Beszélgetés Bereményi Gézával
• Szőke András: „Valami” Harcmezőre küldött könyvek
• Kardos István: Szerepzavar Harcmezőre küldött könyvek
• Jancsó Miklós: Levél-féle a drebbuchról Harcmezőre küldött könyvek
• Varga Balázs: Eltüsszentett forgatókönyvek Negatív filmtörténet
• Simó György: Közös nevező Beszélgetés egy alakuló filmes csoportról
• Reményi József Tamás: A vonal egyik végén Beszélgetés Lengyel Lászlóval
• Kende János: Egy kurátor feljegyzéseiből

• Csejdy András: Csend és hó és halál Fargo
• Lajos Géza: Azok a csodálatos Coen-fiúk Portré
FESZTIVÁL
• Bori Erzsébet: Eurochart
• Bikácsy Gergely: Krampusz-isten a fagylaltozóban Isteni komédia

• Bikácsy Gergely: A bűn Ikaruszai Orson Welles
• Déri Zsolt: Fényösvény Beszélgetés Henri Alekannal
FESZTIVÁL
• Forgács Iván: Kései napfelkelte Várna
VIDEÓ
• Vitézy Zsófia: Táncoló kamera
KRITIKA
• Bori Erzsébet: Magyar kosztüm Szökés
• Ardai Zoltán: Go West Honfoglalás
• Turcsányi Sándor: Vérszörf Szürkülettől pirkadatig
• Fáy Miklós: Tarantino-zenék
LÁTTUK MÉG
• Déri Zsolt: Gyóntatószék
• Simó György: Szájból szájba
• Tamás Amaryllis: Őt is anya szülte
• Simó György: Zűr az űrben
• Hungler Tímea: Elvált nők klubja
• Nagy Eszter: Hajszál híján szeretem
• Speier Dávid: Mindhalálig
POSTA
• Szomjas György: Tisztelt Szerkesztőség!
• Bakács Tibor Settenkedő: Tisztelt Szomjas György!

• N. N.: Hibaigazítás

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Bakancslista

Tüske Zsuzsanna

Bucket List – amerikai, 2007. Rendezte: Rob Reiner. Írta: Justin Zackham. Kép: John Schwartzman. Zene: Marc Shaiman. Szereplők: Jack Nicholson (Edward), Morgan Freeman (Carter), Sean Hayes (Thomas), Rob Morrow (Dr. Hollins), Beverly Todd (Virginia). Gyártó: Warner Bros. Forgalmazó: InterCom. Feliratos. 97 perc.

 

Az álomgyár ötletbazárjából számos furcsa pár-variáció pattant már filmvászonra. Úgy tűnik, az alkotók bizalma még mindig rendületlen – továbbra is izgalmas és persze kifizetődő vállalkozásnak tűnik megmutatni, hogyan gerjed össze két egymással ellentétes karakter, különösen, ha igazi nagyágyúkról van szó. A játékmester ezúttal Rob Reiner, aki nagyot mert álmodni, így sorsolhatta össze a hollywoodi lovagrend olyan oszlopos tagjait, mint Jack Nicholson és Morgan Freeman.

Ezúttal nem idősödő, évődő kabarészínészekről van szó, mint a Napsugár-fiúkban és nem is A szomszéd nője mindig zöldebb zsörtölődő, csínytevő öregurait látjuk viszont. A két főszereplő itt sem fiatal, túl vannak a hatodik ikszen, de hogy ebben a korban kelljen meghalniuk, bátran nevezhető a sors igazságtalanságának. A családjáról tisztességgel gondoskodó, kiterjedt műveltségű autószerelő, Carter (Morgan Freeman) és a nehéz természetű, csapodár milliomos, Edward (Jack Nicholson) között ugyanis látszólag az egyetlen közös vonást előrehaladott rákbetegségük jelenti. Ez kovácsolja őket össze annyira, hogy a közös kórházi szobában szerzett rövid ismeretség után mindent maguk mögött hagyva útra keljenek és a világ legizgalmasabb tájain átvészelt kalandtúrák, valamint a legfinomabb ínyencségek elfogyasztása révén felszámolják az elmúlt évtizedek hiányjeleit.

Az alapsztori hasonló az Egy asszony illata fabulájához, itt is elkészül a halál előtti kivánságok listája, míg a keresés-rátalálás alapmotívuma egy másik, szintén Nicholson főszereplésével készült alkotással, a Schmidt történetével rokonítja a filmet. A különbség azonban – amellett, hogy a befejezés itt eleve kódolt – abban fakad, hogy a Bakancslista sem az előbbi, néhol modorosnak ható, mégis imponáló szenvedélyét, sem pedig az utóbbi finomra rajzolt vonásait nem tudja felmutatni. Akik szikár fekete humorra, vagy katarzist hozó melodrámára számítanak, egyaránt csalódni fognak - ezek helyén csupán didaktikus szócséplés és felszínes érzelgés marad. Így úszik el rózsaszín alkonyi fényben a dicsőséges napokat látott hollywoodi méltóságok közös csónakja az érdektelenség végtelen tengerén.

 


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2008/04 58. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=9332