KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
   1997/június
KRÓNIKA
• Csantavéri Júlia: Ferreri halott

• Csejdy András: Egyedül nem egy Lost Highway – Útvesztőben
• Horváth Antal Balázs: Végtelen rosszullét David Lynch-portré
• Báron György: Az örökös háború korában Brigantik – VII. fejezet
• Schubert Gusztáv: Szépen égnek? Délszláv harcművészet
• Bakács Tibor Settenkedő: Utolérni Joszelianit Portrévázlat
• Kemény István: Hogy állunk a Gonosszal? Német filmek
• Landesz Tamás: A valódi humor fekete Beszélgetés George Táborival
LENGYEL FILM
• Pályi András: Másról, másnak, máshonnan Lengyel filmtavasz
• Bori Erzsébet: Nagyok a kispályán Dokumentumfilm: Kieslowski és a többiek
• Kovács István: Mozgóképrombolás Beszélgetés Jerzy Wójcikkal
MAGYAR MŰHELY
• Kövesdy Gábor: Krumplibogár és telehold Független Film- és Videófesztivál
• Bihari Ágnes: Távol Afrikától Beszélgetés El Eini Sonjával
• Muhi Klára: Nosztalgiaműhely, kevés illúzióval Beszélgetés Surányi Andrással és Vészi Jánossal
• Sós B. Péter: Pénzszerzők vagy szerzőtársak? Magyar producerek

• Bikácsy Gergely: Don Bábu és Szenyorita Ordas Egy regény Buñuelig
• Kovács Ilona: Casanova papagája A titokzatos tárgy
• Tillmann József A.: A kartéziánus bazilika Mozi-hatalom
• Almási Miklós: Égi háborúk Szatellit-Monopoly
KRITIKA
• Nádori Péter: Idegen Lucifer Gyilkos kedv
• Schubert Gusztáv: Mennyei békétlenség Az Út
LÁTTUK MÉG
• Bori Erzsébet: Mennyei teremtmények
• Simó György: Államérdek
• Hegyi Gyula: Két túsz között
• Tóth András György: Halálos tézis
• Hirsch Tibor: Sorvadj el!
• Ardai Zoltán: A nagy dobás
• Nevelős Zoltán: Balhé Bronxban
• Hungler Tímea: Esthajnalcsillag
• Tamás Amaryllis: Zűrangyalok
• Békés Pál: Egy igaz amerikai
• Takács Ferenc: Változások kora

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

A boldogság nyomában

Herpai Gergely

Pursuit of Happyness – amerikai, 2006. Rendezte: Gabriele Muccino. Írta: Chris Gardner regényéből Steve Conrad. Kép: Phedon Papamichael. Zene: Andrea Guerra. Szereplők: Will Smith (Gardner), Jaden Smith (Christopher), Thandie Newton (Linda), Brian Howe (Jay), James Karen (Frohm). Gyártó: Columbia Pictures. Forgalmazó: InterCom. Feliratos. 120 perc.

 

A boldogság nyomában Chris Gardner saját önéletrajzi regénye alapján készült, amelyben a rendkívül szegény és sikertelen kórházi műszerrel házaló ügynök szép lassan elveszíti először a feleségét, vagyonát, majd a lakását, és egy ideig hajléktalanszállókon él – egyedül kiskorú fiának felnevelése tartja benne a lelket. Gardner nem is adja fel: egy brókereket képző neves intézetbe kerül, ahol nyomorult életkörülményei ellenére is elszántan tanul a vizsgára…

A „boldogság” a film interpretációja szerint tulajdonképpen egyenlő a meggazdagodással, amelyért a Will Smith által alakított karakter egész végig küzd. Tulajdonképpen egy újabb amerikai sikersztorival van dolgunk, ám a főszereplő ezúttal nem gengszter, katonatiszt vagy egyéb kalandfilmes figura, hanem egy hétköznapi kisember, aki borzasztóan kemény körülmények között küzd a fennmaradásért. A „homeless-ből milliomos” sztori mellett bepillantást nyerhetünk a nyolcvanas évek Amerikájába, amikor Ronald Reagan került hatalomra, és rendkívül kemény adótörvényekkel próbálta – több-kevesebb sikerrel – helyrehozni az ország gazdaságát.

Will Smith korábbi sci-fi filmvígjátékai és kalandfilmjei után ezúttal sokkal fajsúlyosabb szerepet kapott, amelyben végre összetettebb színészi repertoárját is megcsillogtathatja. Bár a Boldogság kutatása időnként nem mentes a szájbarágós amerikai életfilozófiától, ugyanakkor a meghökkentő, gyakran szívszorító, máskor mulatságos élethelyzetek a blazírtabb nézőt sem hagyják hidegen. Teljesen kiszámítható, de mégis érdekes film egy szélsőséges élethelyzetről, amelyben sokan közülünk talán feladták volna a harcot…

 


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2007/03 58. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=8925