KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
   1997/július
KRÓNIKA
• N. N.: Szerzőink figyelmébe A gép lelke
• Csantavéri Júlia: Giuseppe De Santis
HORROR
• Takács Ferenc: Százéves a halhatatlan Centenárium
• Stoker Bram: Drakula vendége
• Farkas Jenő: Iliescu kis Drakulája
• N. N.: Drakula-mozi
MEDIAWAVE
• Csejdy András: Hrabali diszkont Mediawave 97
• Dárdai Zsuzsa: Golfpálya-felkelés Beszélgetés Alanis Obomsawinnal
• Schubert Gusztáv: Lassú tűzön Awara leves
• Báron György: A csíkos ügynök Leptinotarsa
• Csejdy András: Műfajunk: Kortárs giccs Beszélgetés Búzás Mihállyal és Szolnoki Józseffel

• Schubert Gusztáv: A Bastille falfirkái Roland Topor
• Bikácsy Gergely: Malackodás a budoárban Sade márki mozija
MAGYAR FILM
• Sós B. Péter: Önkorlátozás Nincs cenzúra
• Sós B. Péter: Magyar filmjogok: áttekinthetetlen helyzet

• D. Tóth Béla: Miért nem tüntették ki a magyarok Korda Sándort?
• Kelecsényi László: Vágóerkölcsök Szinkronbűnök
KRITIKA
• Turcsányi Sándor: Rá csaj még nem volt ilyen hatással Suttogás
• Nádori Péter: Ostoba barmok Beavis és Butt-head lenyomja Amerikát
• Fábry Sándor: Mindenki másképp csinálja Káma Szútra
FILMZENE
• Fáy Miklós: A nemzeti érzületről
LÁTTUK MÉG
• Hideg János: Nyomul a banda
• Csejdy András: Az Angyal
• Tamás Amaryllis: A nyerő
• Ardai Zoltán: Az Árnyék-összeesküvés
• Vidovszky György: Gyilkos a házban
• Turcsányi Sándor: Légörvény
• Csordás Lajos: Nyerő páros
• Kosztolni Ildikó: Dzsungelből dzsungelbe
• Harmat György: Halálos terápia
INTERNET
• Nyírő András: Agymosakodás

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Ördög bújt beléd

Baski Sándor

Jennifer's Body - amerikai, 2009. Rendezte: Karyn Kusama. Írta: Diablo Cody.Kép: M. David Mullen. Zene: Theodore Shapiro. Szereplők: Megan Fox (Jennifer), Amanda Seyfried (Needy), Johnny Simmons (Chip), Adam Brody (Wolf), J.K. Simmons (Mr. Wroblewski). Gyártó: Dune Entertainment / Fox Atomic / Hard C. Forgalmazó: InterCom. Feliratos. 102 perc.

A középiskolák világa, az amerikai tinifilmek tanúsága szerint, szigorú hierarchia alapján működik, a piramis alján a népszerűtlen stréberek és kívülállók állnak, a csúcsán pedig a gimnázium legszebb pompon lánya, oldalán a focicsapat kapitányával. A néző szimpátiája az előbbiekkel van, ők az őszinte, emberi karakterek, míg a felsőbb kasztba tartozók felszínes, sőt gonosz figurák. Az Ördög bújt belédben ez a képzeletbeli tápláléklánc valóságossá válik, lévén az üres fejű cheerleader itt nem csak emberileg hitvány, de valóban gonosz: miután megszállja egy démon, sorra gyilkolja le, és fogyasztja el az iskolatársakat. A Mély harapásban az önmegtartóztató szűzlány teste vált halálos fegyverré, itt, éppen fordítva, a promiszkuitást hirdető helyi femme fatale lesz a felajzott kamaszok veszte.

A történetnek azonban – úgy tűnik – nem ez az aspektusa izgatta Diablo Cody forgatókönyvírót, akinek a Juno után ez a második munkája. A tinédzser terhességet feldolgozó dramedy-hez hasonlóan ezúttal is fiatalosnak szánt, szellemes egysorosokban és popkulturális utalásokban gazdag dialógusokat ad a szereplők szájába. A mesterkélt szövegek gyaníthatóan a tinifilmes sablonokat hivatottak kifigurázni, esetleg szándékosan camp-hatást kelteni, a produkció többi résztvevője azonban vélhetőleg egy „hagyományos” tini-horror leforgatására kapott megbízást, a végeredmény ugyanis alig különbözik a műfaj irónia-mentes darabjaitól.

Tény viszont, hogy az Ördög bújt beléd nézői nem a történet miatt váltanak jegyet a filmre, az úgy nevezett high conceptet itt maga a szereposztás jelenti. Az a bizonyos test (az eredeti cím: Jennifer’s body) itt egyértelműen Megan Foxot jelöli. A filmvilág jelenlegi egyes számú szex-ikonja kellően hiteles a démoni férfifaló szerepében; más kérdés, hogy az erotikus jeleneteknél a kamera szemérmesen elfordul, így végül a film még a saját célközönségét is cserben hagyja.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2009/11 58. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=9972