KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
   1997/augusztus
KRÓNIKA
• Báron György: Bo Widerberg 1930–1997
• Schubert Gusztáv: Mitchum és Stewart

• Schubert Gusztáv: A démon fényképészei Privát Magyarország
• Varga Balázs: Élet-kép-regény Beszélgetés Forgács Péterrel
• Balassa Péter: Mintha és Az Gogol, Jeles és a hajléktalanok
• Jeles András: Méz és olaj
FESZTIVÁL
• Létay Vera: A pálmaligeten át Cannes ’97
• N. N.: A fesztivál díjai Cannes '97
• N. N.: Cannes Arany Pálmái
• N. N.: Magyar filmek díjai Cannes

• Kömlődi Ferenc: Sóhajok, könnyek, sötétség Dario Argento poklai
• Tanner Gábor: Mondd, hogy félsz A spanyol thriller
• Csejdy András: Egy szónak is száz a vége Intim részek
• Hahner Péter: Egy bűnbak védelmében Nixon
KÍNA
• Vágvölgyi B. András: Hongkongi nouvelle vague Wong Kar-wai
• Wostry Ferenc: Egymilliárd néző Tsui Hark
KRITIKA
• Bikácsy Gergely: Holdbéli Gaspard A nyár meséje
• Turcsányi Sándor: (V)érzés Féktelen Minnesota
FILMZENE
• Fáy Miklós: Morricone és fia
LÁTTUK MÉG
• Békés Pál: Extrémek
• Báron György: Fourbi
• Hungler Tímea: Meglesni és megszeretni
• Hirsch Tibor: Con Air – A fegyencjárat
• Takács Ferenc: Relic – Bestia
• Tamás Amaryllis: Anakonda
• Ardai Zoltán: Utánunk a tűzözön

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Posta

Hibaigazítás

Peternák Miklós

A Filmvilág 1992. decemberi számában az INTERMÉDIA Tanszékről közölt interjúba számos hiba csúszott, melyek közül egynek a helyesbítését kérem.

A bevezető szöveg említi, hogy e tanévben vendégtanárként meghívtuk Ivan Ladislav Galeta „szerb” művészt – a tények iránti tisztelet azonban megköveteli, hogy leszögezzem, Galeta, aki Zágrábban él, inkább horvátnak mondható. Bár anyja magyar, apja cseh, bátyja német, és bár se a szerb nép, se a szerb művészek ellen semmi kifogásunk, azt ennek ellenére sem állíthatjuk, hogy Galeta ne inkább horvát lenne, mintsem szerb. Különös tekintettel a születés helyére stb. Közel vagyunk egymáshoz és felületesen – sem – ismerjük egymást. Galeta két filmet készített a BBS-ben. Munkáiról több tanulmány jelent meg magyarul.

Itt szeretném felhívni a figyelmet arra, hogy 1993. február 25-től Galeta munkáiból és a Multimedia Centrum dokumentumaiból kiállítás nyelik a Magyar Képzőművészeti Főiskolán, s ugyanezen a héten folytatja e félévben megkezdett előadásait.

 

Tisztelettel

Peternák Miklós

Intermedia


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1993/02 03. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=1136