KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
   1997/augusztus
KRÓNIKA
• Báron György: Bo Widerberg 1930–1997
• Schubert Gusztáv: Mitchum és Stewart

• Schubert Gusztáv: A démon fényképészei Privát Magyarország
• Varga Balázs: Élet-kép-regény Beszélgetés Forgács Péterrel
• Balassa Péter: Mintha és Az Gogol, Jeles és a hajléktalanok
• Jeles András: Méz és olaj
FESZTIVÁL
• Létay Vera: A pálmaligeten át Cannes ’97
• N. N.: A fesztivál díjai Cannes '97
• N. N.: Cannes Arany Pálmái
• N. N.: Magyar filmek díjai Cannes

• Kömlődi Ferenc: Sóhajok, könnyek, sötétség Dario Argento poklai
• Tanner Gábor: Mondd, hogy félsz A spanyol thriller
• Csejdy András: Egy szónak is száz a vége Intim részek
• Hahner Péter: Egy bűnbak védelmében Nixon
KÍNA
• Vágvölgyi B. András: Hongkongi nouvelle vague Wong Kar-wai
• Wostry Ferenc: Egymilliárd néző Tsui Hark
KRITIKA
• Bikácsy Gergely: Holdbéli Gaspard A nyár meséje
• Turcsányi Sándor: (V)érzés Féktelen Minnesota
FILMZENE
• Fáy Miklós: Morricone és fia
LÁTTUK MÉG
• Békés Pál: Extrémek
• Báron György: Fourbi
• Hungler Tímea: Meglesni és megszeretni
• Hirsch Tibor: Con Air – A fegyencjárat
• Takács Ferenc: Relic – Bestia
• Tamás Amaryllis: Anakonda
• Ardai Zoltán: Utánunk a tűzözön

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Nap, széna, eper

Mészáros István

 

A cseh humor leleményeit és sablonjait fölvonultató filmben, ha a falu tanítónője trillázik – sütni fog a nap, ha rosszkedvűen és falsul énekel, akkor minden bizonnyal eső várható. Amikor a falu szépkeblű üdvöskéje és a szomszéd fiú találkozik, általában széna is kerül alájuk. Az egyetlen, ami hiányzik, és csupán a címben jelenik meg: az eper.

Minden egyéb megtalálható: naiv, de tehetséges ifjú, aki a tehenek tejhozamának növelésével váltaná meg a világot, ágyhoz kötött, részeges nagymama, egy aranyos kisfiú, aki megmérgezi a nyulakat, csakhogy már változzon az étrend. Van egy joviális, 300 éves kísértet, egész vásznat betöltő telehold, és vannak muzikális tehenek.

Az igazi főszereplő azonban az Isten háta mögötti falu, ahol az öregasszonyok nyomkereső indiánok módjára lesik ki a mindenkori pletyka-témát, és csupán a megyei párttitkárt félik, ám az újabb látványért még az ő fejéről is leverik a kalapot.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1986/04 53. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=5862