KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
   1997/október
KRÓNIKA
• Muhi Klára: Zsurzs Éva

• Schubert Gusztáv: A rejtőzködő filmes Bresson-óramű
• N. N.: Robert Bresson filmjei
CYBERVILÁG
• Nádori Péter: Az ötödik elem Kamaszos báj sok lézerrel
• Tóth András György: Mézières és Moebius Képregénytől a filmig
• Kömlődi Ferenc: Túlélési stratégiák Douglas Rushkoff könyve
• Bíró Yvette: Szintről szintre Chris Marker-multimédia
• Nyírő András: „Emil” Ha elolvasta, tépje össze

• Forgách András: Iráni mesék Filmhét után
MAGYAR MŰHELY
• Sós B. Péter: Húzóágazat? Filmtörvény
• Bori Erzsébet: Diplomatafilm Beszélgetés Bereményi Gézával
TELEVÍZÓ
• Dessewffy Tibor: Kis Magyar Időutazás Rendszerváltó évek
• Dániel Ferenc: Színkép-sugárzás Spektrum TV
VIDEÓ
• Turcsányi Sándor: A szabad világ foglyai Michael Cimino filmjei
FILMZENE
• Fáy Miklós: Lengyel kapcsolat
FESZTIVÁL
• Róka Zsuzsa: Örömfilmfesztivál Ouagadougou
KRITIKA
• Bori Erzsébet: Nem azok a fiúk Witman fiúk
LÁTTUK MÉG
• Báron György: A kaukázusi fogoly
• Bori Erzsébet: Ragyogj!
• Simó György: Ál-arc
• Turcsányi Sándor: Fedőneve: Donnie Brasco
• Békés Pál: Hullámsír
• Harmat György: Első csapás
• Csordás Lajos: Az elnök különgépe
• Tamás Amaryllis: Raszputyin
POSTA
• Jeles András: Nyílt levél Forgács Péternek
• Forgács Péter: Tisztelt Szerkesztőség!

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Még zöldebb a szomszéd nője

Tamás Amaryllis

Az ember egy dolognak van maradéktalanul birtokában: önmagának. Légy, ami vagy! – tanácsolja Jack Lemmon Walter Matthaunak, mikor az látogatóba készül az Újabb Nőhöz, Sophia Lorenhez. A cimborák számára megélni az életet annyi, mint hagyni, hogy az élet megélje őket. A szívrabló „szerelem-gengszter”, Matthau ebben a folytatásban is rendületlen párbajt vív ádázul gyűlölt-szeretett kortársával. Leendő partnernőjét pedig úgy próbálja elbájolni, hogy giliszta-nézőbe viszi éjnek évadján. A „rejtély”-levessel, dobozos vörösborral, lekváros kenyérrel meg egy zseniális Michael Jackson rep-paródiával meghódított Lorennél is többre értékeli azonban az Öreg Halász Duó, hogy a Nagy Halat, Harcsa Huntert pecabotvégre kapja.

A frenetikus első részt követő második sokat veszített annak „hamvasságából’. Továbbra is erőssége azonban a Matthau és Lemmon-játszotta vén zsémbelődők epikureus hozzáállása az élet dolgaihoz. Szellemes fricskát adnak az elmúlásnak: öregségük az életművük.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1996/07 60-61. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=114