KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
   1997/december
• Schubert Gusztáv: Gaia-rabság Zöldmozi
• Sipos Júlia: A flamingó nézettsége Beszélgetések a természetfilmről
• Bóna László: A konfekció mámora Technika és idill
• Turcsányi Sándor: A vak asszony fia Bűnfilmek
• Ardai Zoltán: A feledtetés mesterfoka Árnyékzóna
• Muhi Klára: Koldusbögre Beszélgetés Gombár Csabával
• Kövesdy Gábor: Recept nélkül Beszélgetés Tímár Péterrel
• Turcsányi Sándor: Egy rendes üzem Beszélgetés Andrew Vajnával
• Bihari Ágnes: Vándorgépész Csenyétén Beszélgetés Czabán Györggyel és Pálos Györggyel
• Bikácsy Gergely: Az álom szabadsága Szürrealizmus és szerelem
• Schubert Gusztáv: Puhafedelű breviárium Tarantino-éra
HORROR
• Farkas Jenő: A magyar Drakula Nosferatu előtt
• N. N.: Két jelenet a Drakula halálából
CYBERVILÁG
• Kömlődi Ferenc: Cyber-szkepticizmus Baudrillard, Virilio
MÉDIA
• R. Hahn Veronika: A BBC és a többiek Euromédia – Magántévék, közerkölcsök
• Róka Zsuzsa: Francia multicolor Euromédia – Magántévék, közerkölcsök
• Szabó Márta: Itália holdra száll Euromédia – Magántévék, közerkölcsök
• Vida László: Cirill és katód Euromédia – Magántévék, közerkölcsök
FESZTIVÁL
• Báron György: Még itt vannak, már itt vannak... Montreal
KRITIKA
• Hirsch Tibor: Kutyavilágaink A világ legkisebb alapítványa
• Csejdy András: Reszkírotott hányavetiség Bukfenc
• Erdélyi Z. Ágnes: Eltörölt évek „Semmisnek kell tekinteni...”
• Kis Anna: Hó és mű hó Jeruzsálem. A hó hatalma
LÁTTUK MÉG
• Takács Ferenc: Halálhajó
• Bori Erzsébet: Lesz-e hó karácsonykor?
• Hungler Tímea: Kinek a papné
• Csordás Lajos: A félelem országútján
• Mátyás Péter: Álljon meg a nászmenet!
• Csejdy András: A pénz beszél
FILMZENE
• Fáy Miklós: James Dean felfedezettje Leonard Rosenman

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Kertvárosi bordély

Kovács Kata

Concussion – amerikai, 2013. Rendezte és írta: Stacie Passon. Kép: David Kurta. Zene: Barb Morrison. Szereplők: Robin Weigert (Abby), Maggie Stiff (Sam), Johnathan Tchaikovsky (Justin), Ben Shenkman (Graeme). Gyártó: Razorwire / 93 Films. Forgalmazó: Cirko Film. Feliratos. 96 perc.

Érzékeny lelkű, de szálkásra gyúrt asszony titkos szexuális kalandjai egy vintage loft lakásban, avagy hová menekül az amerikai középosztálybeli nő a tökéletes kertvárosi békéből? Abby a szuburbia-melodrámákból ismert jómódú, eltartott és unatkozó amerikaiak életét éli: kissé frusztrált, kilóg a sorból, máskülönben jól megvan meleg házasságában, jogász feleségével és két gyerekével. Elveszetten tologatja a bevásárlókocsiját a helyi áruházban, túl sokat edz és porszívózás közben könyveket olvas. Idegesítik a zeneboltban zajongó kölykök és a fürdőszoba padlóján a hajszálak. Valami újra vágyik, és egy szimbolikus fejsérülésből felépülve bele is vág. Felújít egy belvárosi lakást, és egy pénzért vett szexuális kalandnak köszönhetően arra is ráébred, mire fogja használni: egy ifjú madame irányítása alatt eszkort lesz, és itt fogadja a klienseket. Ám érzelmesen-ízlésesen berendezett lakása inkább szerelmi fészek, mint bordély, a légyottok előtt pedig kötelező a randevú. Kettős élet: menekülés a monoton külvárosból, mely tökéletesen elfojtja az önkifejezés minden formáját, be a nagyvárosba, a szexuális és érzelmi kalandokba – az amerikai kultúra örökzöld témája, a függetlenektől a mainstreamig, a Mad Mentől a The Guitarig (vagy épp az Afternoon Delightig, mely a Kertvárosi bordéllyal együtt a 2013-as Sundance-en szerepelt).

Az „érzékeny” történetmesélés és az Abbyt alakító Robin Weigert alakítása néha feledteti ugyan, hogy az elsőfilmes Stacie Passon és Rose Troche producer (Birtokviszony, L.) munkája nem hoz friss színt a palettára, hiszen nem tudunk meg semmi újat sem a vágyakozó hősnőről, sem a többi női karakterről (a kövér szűzlánytól a jégkirálynőig). A Kertvárosi bordélyt vélhetően a szexábrázolása révén szánták tabudöntőnek, végső soron azonban az észrevétlen Sundance-filmek közé tartozik, és nemcsak azért, mert az Adèle életét előbb láttuk.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2014/02 56-57. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=11639