KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
   1997/december
• Schubert Gusztáv: Gaia-rabság Zöldmozi
• Sipos Júlia: A flamingó nézettsége Beszélgetések a természetfilmről
• Bóna László: A konfekció mámora Technika és idill
• Turcsányi Sándor: A vak asszony fia Bűnfilmek
• Ardai Zoltán: A feledtetés mesterfoka Árnyékzóna
• Muhi Klára: Koldusbögre Beszélgetés Gombár Csabával
• Kövesdy Gábor: Recept nélkül Beszélgetés Tímár Péterrel
• Turcsányi Sándor: Egy rendes üzem Beszélgetés Andrew Vajnával
• Bihari Ágnes: Vándorgépész Csenyétén Beszélgetés Czabán Györggyel és Pálos Györggyel
• Bikácsy Gergely: Az álom szabadsága Szürrealizmus és szerelem
• Schubert Gusztáv: Puhafedelű breviárium Tarantino-éra
HORROR
• Farkas Jenő: A magyar Drakula Nosferatu előtt
• N. N.: Két jelenet a Drakula halálából
CYBERVILÁG
• Kömlődi Ferenc: Cyber-szkepticizmus Baudrillard, Virilio
MÉDIA
• R. Hahn Veronika: A BBC és a többiek Euromédia – Magántévék, közerkölcsök
• Róka Zsuzsa: Francia multicolor Euromédia – Magántévék, közerkölcsök
• Szabó Márta: Itália holdra száll Euromédia – Magántévék, közerkölcsök
• Vida László: Cirill és katód Euromédia – Magántévék, közerkölcsök
FESZTIVÁL
• Báron György: Még itt vannak, már itt vannak... Montreal
KRITIKA
• Hirsch Tibor: Kutyavilágaink A világ legkisebb alapítványa
• Csejdy András: Reszkírotott hányavetiség Bukfenc
• Erdélyi Z. Ágnes: Eltörölt évek „Semmisnek kell tekinteni...”
• Kis Anna: Hó és mű hó Jeruzsálem. A hó hatalma
LÁTTUK MÉG
• Takács Ferenc: Halálhajó
• Bori Erzsébet: Lesz-e hó karácsonykor?
• Hungler Tímea: Kinek a papné
• Csordás Lajos: A félelem országútján
• Mátyás Péter: Álljon meg a nászmenet!
• Csejdy András: A pénz beszél
FILMZENE
• Fáy Miklós: James Dean felfedezettje Leonard Rosenman

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

A boldogság nyomában

Herpai Gergely

Pursuit of Happyness – amerikai, 2006. Rendezte: Gabriele Muccino. Írta: Chris Gardner regényéből Steve Conrad. Kép: Phedon Papamichael. Zene: Andrea Guerra. Szereplők: Will Smith (Gardner), Jaden Smith (Christopher), Thandie Newton (Linda), Brian Howe (Jay), James Karen (Frohm). Gyártó: Columbia Pictures. Forgalmazó: InterCom. Feliratos. 120 perc.

 

A boldogság nyomában Chris Gardner saját önéletrajzi regénye alapján készült, amelyben a rendkívül szegény és sikertelen kórházi műszerrel házaló ügynök szép lassan elveszíti először a feleségét, vagyonát, majd a lakását, és egy ideig hajléktalanszállókon él – egyedül kiskorú fiának felnevelése tartja benne a lelket. Gardner nem is adja fel: egy brókereket képző neves intézetbe kerül, ahol nyomorult életkörülményei ellenére is elszántan tanul a vizsgára…

A „boldogság” a film interpretációja szerint tulajdonképpen egyenlő a meggazdagodással, amelyért a Will Smith által alakított karakter egész végig küzd. Tulajdonképpen egy újabb amerikai sikersztorival van dolgunk, ám a főszereplő ezúttal nem gengszter, katonatiszt vagy egyéb kalandfilmes figura, hanem egy hétköznapi kisember, aki borzasztóan kemény körülmények között küzd a fennmaradásért. A „homeless-ből milliomos” sztori mellett bepillantást nyerhetünk a nyolcvanas évek Amerikájába, amikor Ronald Reagan került hatalomra, és rendkívül kemény adótörvényekkel próbálta – több-kevesebb sikerrel – helyrehozni az ország gazdaságát.

Will Smith korábbi sci-fi filmvígjátékai és kalandfilmjei után ezúttal sokkal fajsúlyosabb szerepet kapott, amelyben végre összetettebb színészi repertoárját is megcsillogtathatja. Bár a Boldogság kutatása időnként nem mentes a szájbarágós amerikai életfilozófiától, ugyanakkor a meghökkentő, gyakran szívszorító, máskor mulatságos élethelyzetek a blazírtabb nézőt sem hagyják hidegen. Teljesen kiszámítható, de mégis érdekes film egy szélsőséges élethelyzetről, amelyben sokan közülünk talán feladták volna a harcot…

 


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2007/03 58. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=8925