KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
   1998/február
KRÓNIKA
• Dániel Ferenc: Mamcserov Frigyes Mici néni kihúnyó életei
• (X) : Bikácsy Gergely: Buñuel-napló
MÉDIA
• Hirsch Tibor: Máltai hypertext Mozi, multimédia, nulla év

• Forgách András: Lutri A játékos
• Tamás Amaryllis: A játék szabadsága Beszélgetés Makk Károllyal
• Dániel Ferenc: Miskinek és Sztavroginok Dosztojevszkij-vázlatok
• N. N.: Dosztojevszkij-adaptációk
• Mihancsik Zsófia: Kereszt-kérdés Beszélgetés Jelenits István teológussal
• Donáth László: Hol a te diadalod? Jeruzsálem
• Bikácsy Gergely: Isten mozigépészei Az olasz film emberhalászai
MAGYAR MŰHELY
• Bakács Tibor Settenkedő: Komolyan veszem az ötperceket Beszélgetés Grunwalsky Ferenccel

• Schubert Gusztáv: Bebel nője Kádár-kori szerelmek
• Fáy Miklós: Lovaglózene és dodekafónia
FESZTIVÁL
• Forgács Iván: Elátkozottak Kijev
TELEVÍZÓ
• Dessewffy Tibor: A kezdet vége Közszolgálat és kereskedelem
MULTIMÉDIA
• Nyírő András: Egy másik évezred
KRITIKA
• Bán Zoltán András: Ködképek Derengő
• Schubert Gusztáv: Lapospart Zimmer Feri
• Békés Pál: A kergetőzés joga A miniszter félrelép
• Reményi József Tamás: Az osztrák beteg Hét év Tibetben
LÁTTUK MÉG
• Schubert Gusztáv: Az ikrek visszavágnak
• Ardai Zoltán: Holdfényszelence
• Békés Pál: Az Esőcsináló
• Békés Pál: A sakál
• Hungler Tímea: Az ördög ügyvédje
• Kömlődi Ferenc: Alien 4
• Tamás Amaryllis: Flubber – A szórakozott professzor
• Turcsányi Sándor: Titanic
• Turcsányi Sándor: Tudom, mit tettél tavaly nyáron
• Glauziusz Tamás: A jaguár

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Miért éppen Minnesota?

Parádi Orsolya

New In Town – amerikai, 2009. Rendezte: Jonas Elmer. Írta: Ken Rance és C. Jay Cox. Kép: Chris Seager. Zene: John Swihart. Szereplők: Renée Zellweger (Lucy Hill), Harry Connick Jr. (Ted Mitchell), Nathan Fillion, Siobhan Fallon (Blanche Gunderson), Frances Conroy (Trudy Van Uuden). Gyártó: EEG / Epidemic / Gold Circle / Safran. Forgalmazó: SPI. Feliratos. 97 perc.

 

A gazdasági világválság igazi mélységeit a pesszimisták szerint még meg sem tapasztaltuk, a filmipar máris reagált a jelenségre. Érdekes módon a pályáját rövidfilmekkel, reklámokkal, klippekkel kezdő, majd Stephen Frears és Sidney Lumet szárnyai alatt kiforró, Fassbinder-díjas dán Jonas Elmer első angol nyelvű filmje egy amerikai romantikus komédia.

A ragyogó kék floridai ég alatt a menő, szingli üzletasszony határozottan lépked felfelé tűsarkújában a céges ranglétrán, míg a film harmadik percében el nem küldi főnöke a világ végére, a Minnesota-alsói városkába, hogy leépítsen egy veszteséges kis élelmiszerüzemet. Lucy-t egyszerű, melegszívű emberek fogadják házisütikkel, tápiókapudinggal, és azonnal összehoznák az egyetlen szabad férfival, aki azonban a helyi szakszervezetis. Város kontra vidék, öltönyös majmok kontra munkásosztály. A keménykedő női cápa és a szakállas, sört vedelő férfi azonnal összeugrik, hogy aztán a megfelelő puhító körök után egymás karjaiba omoljanak a bezárástól megmentett gyár kellős közepén, a munkások karának tapsa közepette.

Az nem baj, hogy a film nem lépi túl a műfaji kereteket, az viszont igen, hogy hemzseg a sztereotípiáktól, és mentes minden eredetiségtől - a karaktereket tekintve a Coen testvérek Fargo-jának erősen kilúgozott és szomorú karikatúrájának tűnik. Hiába a jó témaválasztás, a forgatókönyv laposságát és fantáziátlanságát se Renee Zellweger, se Harry Connick Jr. játéka nem képes felülírni, bár a színésznőt eddig még nem láttuk beragadt zipzárú kezeslábasban azért küzdeni, hogy egy behavazott erdőben könnyíthessen magán.

 


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2009/04 54. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=9742