KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
   1998/április
KRÓNIKA
• N. N.: Carlo Ludovico Bragaglia (1894–1998)
FILMSZEMLE
• Bori Erzsébet: A finnugor kapcsolat Játékfilmek
• N. N.: A 29. Magyar Filmszemle díjai
• Balassa Péter: Minden látszat ellenére Szenvedély
• Kovács András Bálint: A domináns férfi alkonya A postás mindig kétszer csenget
• Schubert Gusztáv: Dupla vagy szimpla? Presszó
• Simó György: Kis tétek, nagy dolgok Dokumentumfilm
• Muhi Klára: Kísérleti szemle Kisjátékfilmek
• Szőnyei Tamás: Tévéisten lába A televíziók és a mozgóképgyártás
FESZTIVÁL
• Reményi József Tamás: Hiányzol, Mrs. Nugent! Berlin
MULTIMÉDIA
• Hirsch Tibor: Győz a Posta! A jövő hirnöke
• Kömlődi Ferenc: A digitálbohóc R. U. Sirius
• Nyírő András: Arcimboldo-megabyte Silvers mozaikok
KÖNYV
• Schubert Gusztáv: Én, Glauziusz Bikácsy Gergely: Buñuel-napló
• Takács Ferenc: Önarckép, brit színekben

• Bori Erzsébet: Le a gravitációval! Maya Deren mozgóképei
• N. N.: Shirley Clarke filmjei
• Antal István: Nincs kapcsolat Shirley Clarke
FILMZENE
• Fáy Miklós: Egy film két zenéje A játékos
• Hideg János: Lányerő Spice World
KRITIKA
• Bikácsy Gergely: Világegyetem, Kaucsuksarok Playtime
• Dániel Ferenc: Ázsia, gyorsbüfé A folyó
• Turcsányi Sándor: Kelet-magyar szoljanka A rózsa vére
LÁTTUK MÉG
• Turcsányi Sándor: A vasálarcos
• Hegyi Gyula: Copland
• Takács Ferenc: Vörös sarok
• Hungler Tímea: G. I. Jane
• Csordás Lajos: A bunyós
• Békés Pál: A hazug
• Ardai Zoltán: Különösen veszélyes
• Bori Erzsébet: Letaszítva
• Tamás Amaryllis: Három a nagylány
• Turcsányi Sándor: Anasztázia

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Képtávíró

N. N.

 

Audrey Tautou, aki a magyar mozikban Jeunet Amélie-jében látható, Stephen Frears új filmjében játssza következő főszerepét. A történet színhelye egy koszlott londoni garniszálló, ahol különös gyilkosság történik, melyet az éjszakai portás és a török takarítónő nyomoz ki.

 

*

 

François Ozon (Vízcseppek a forró kövön) szintén bűnügyi filmet forgatott. Egy vidéki udvarházban megölik a ház urát. A nyolc gyanúsított: Catherine Deneuve, Isabelle Huppert, Danielle Darrieux, Fanny Ardant, Emmanuelle Béart, Virginie Ledoyen, Firmine Richard, Ludivine Sagnier.

 

*

 

A viktoriánus thriller újra divatba jött, a Hasfelmetsző Jack történetét feldolgozó From Hell után már forog a Dr. Jekyll és Mr. Hyde új változata. Az Egy fiatal londoni orvos naplóját David Mamet írta és rendezi, a címszerepben Jude Law, aki Robert De Niro második rendezésében is főszerepet kapott. A Jó pásztor a CIA létrejöttét meséli el.

 

*

 

Philip Kaufman pályafutása első remake-jén dolgozik: Alfred Hitchcock 1941-es klasszikusát, a Gyanakvó szerelmet újítja fel, főszerepben Ben Affleckkel és Gwyneth Paltrow-val.

 

*

 

Roman Polanski visszatér gyökereihez: új filmje a nemrég elhunyt lengyel zongoraművész, Wladyslav Szpilman második világháborús megpróbáltatásairól szól. A Canal Plus által finanszírozott Pianist (Zongorista) forgatása a berlini Babelsbergben folyik, a varsói gettóban játszódó jelenetek nagy részét azonban a rendező az eredeti helyszíneken veszi fel.

 

*

 

Leni Riefenstahl 100. születésnapját (48 éves szünet után) új filmmel kívánja megünnepelni: az augusztusban bemutatásra kerülő Underwater Impressons (Vízalatti benyomások) 45 perces összeállítás a rendezőnő búvártúráin készített felvételekből, amelyeket 1974 és 2000 között tett az Indiai-óceánon. A film zeneszerzője Giorgo Moroder lesz.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2002/02 02. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=2438