KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
   1998/április
KRÓNIKA
• N. N.: Carlo Ludovico Bragaglia (1894–1998)
FILMSZEMLE
• Bori Erzsébet: A finnugor kapcsolat Játékfilmek
• N. N.: A 29. Magyar Filmszemle díjai
• Balassa Péter: Minden látszat ellenére Szenvedély
• Kovács András Bálint: A domináns férfi alkonya A postás mindig kétszer csenget
• Schubert Gusztáv: Dupla vagy szimpla? Presszó
• Simó György: Kis tétek, nagy dolgok Dokumentumfilm
• Muhi Klára: Kísérleti szemle Kisjátékfilmek
• Szőnyei Tamás: Tévéisten lába A televíziók és a mozgóképgyártás
FESZTIVÁL
• Reményi József Tamás: Hiányzol, Mrs. Nugent! Berlin
MULTIMÉDIA
• Hirsch Tibor: Győz a Posta! A jövő hirnöke
• Kömlődi Ferenc: A digitálbohóc R. U. Sirius
• Nyírő András: Arcimboldo-megabyte Silvers mozaikok
KÖNYV
• Schubert Gusztáv: Én, Glauziusz Bikácsy Gergely: Buñuel-napló
• Takács Ferenc: Önarckép, brit színekben

• Bori Erzsébet: Le a gravitációval! Maya Deren mozgóképei
• N. N.: Shirley Clarke filmjei
• Antal István: Nincs kapcsolat Shirley Clarke
FILMZENE
• Fáy Miklós: Egy film két zenéje A játékos
• Hideg János: Lányerő Spice World
KRITIKA
• Bikácsy Gergely: Világegyetem, Kaucsuksarok Playtime
• Dániel Ferenc: Ázsia, gyorsbüfé A folyó
• Turcsányi Sándor: Kelet-magyar szoljanka A rózsa vére
LÁTTUK MÉG
• Turcsányi Sándor: A vasálarcos
• Hegyi Gyula: Copland
• Takács Ferenc: Vörös sarok
• Hungler Tímea: G. I. Jane
• Csordás Lajos: A bunyós
• Békés Pál: A hazug
• Ardai Zoltán: Különösen veszélyes
• Bori Erzsébet: Letaszítva
• Tamás Amaryllis: Három a nagylány
• Turcsányi Sándor: Anasztázia

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Hajmeresztő hajnövesztő

Gáti Péter

 

Főúr, tűnés! és Holnemvolt című, nálunk is bemutatott filmjei egyértelműen bizonyították, hogy Ladislav Smoljak rendező a szatirikus vígjátékok készítésének minden mesterfogását kitűnően ismeri. A Hajmeresztő hajnövesztő című krimiparódiájában mégsem elégedett meg csupán a jól bevált ötletek, fordulatok biztos sikerrel kecsegtető ismételgetésével, régi humorpatronjainak egyszerű utántöltésével. Ábrázolásmódja a részletek, az apró megfigyelések humorforgácsainak összeillesztésétől új árnyalatokkal gazdagodik. A múlt századi, monarchiabeli Prágában egy hihetetlen, zavaros és pitiáner ügyben vizslató felügyelő és segédje kalandjai kapcsán illúziókeltően idéződik fel a k. u. k. világ sajátos légköre, rajzolódik ki egy – ©vejk történeteiből is jól ismert és nevetségessé tett – gondolkodásmód minden jellegzetessége. Smoljak alkotására érezhetően termékenyítően hatott Haąek és Čapek munkássága. Nekik is köszönhető, hogy ismét filozofikus humorú csehszlovák filmvígjáték-szatíra született.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1986/03 53. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=5887