KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
   1998/május
KRÓNIKA
• A szerkesztőség : A 212-es mozdony Pályázatunk
VIZUÁLIS ERŐSZAK
• Mihancsik Zsófia: A kígyó mérge Filmerőszak
• Zachar Balázs: Tévéfüggők
• Zachar Balázs: Aljas világ–szindróma
• Hirsch Tibor: Pokol, madárcsicsergéssel A kompjuter ördöge

• Tillmann József A.: Földönkívüliekben utazók Kozmikus kapcsolat
• Bóna László: Nap a sötétkamrában A szférák filmjei
• Barotányi Zoltán: Űristenek alkonya Mennyből a filmek
• Trosin Alekszandr: Furcsa idő Levél Oroszországból
ELLENFÉNY
• Bikácsy Gergely: Pasztellfilm – szamár farkával festve Mi, húszévesek
TELEVÍZÓ
• R. Hahn Veronika: A nyerő Négyes Brit filmpénz
• Róka Zsuzsa: Mit sírnak ezek? Francia filmpénz
• Tuza Andrea: Ajándék a csizmában Olasz tévé, olasz film
KRITIKA
• Schubert Gusztáv: Szabadság, szerelem Pannon töredék
• Forgách András: Kemény költészet Tűzvirágok
• Csejdy András: Belül minden fekete Az utolsó belövés
LÁTTUK MÉG
• Glauziusz Tamás: Ördögsziget
• Bori Erzsébet: Mediterraneo
• Ardai Zoltán: A tiltott nő
• Békés Pál: Fele/más
• Takács Ferenc: Emma
• Báron György: Dobermann
• Békés Pál: A vadon foglyai
• Beregi Tamás: Tősgyökér
• Bori Erzsébet: Hercule és Sherlock
• Tamás Amaryllis: A sámán ereje

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Vetélytársnők

Schreiber László

 

Szerelem, sport, vetélkedés, akarat, féltékenység, megannyi remek téma csakúgy, mint a barátság, a halál, elvágyódás, a suszterinasok élete, vagy bármi más. Leningrád, Szocsi éppúgy ideális helyszínek, mint New York, Katmandu vagy Kolozsvár. Egy irodalmi mű vagy egy film születése általában itt kezdődik, a téma és a helyszín megválasztásánál. Azokat a valamiket, amelyek ezen a ponton nemcsak kezdődnek, hanem véget is érnek, hamvába holt kísérleteknek szokás nevezni. Ebbe a kategóriába tartozik ez a szovjet film is, véget nem érő kajak- és szörfversenyeinek minden műtermi izgalmával együtt.

Egyre erősödik a gyanú bennem, hogy minden ország filmgyártásában vannak titkos parancsnak engedelmeskedő rendezők, akik lemondanak dicsőségről, hírnévről, még az alkotás öröméről is, hogy elfogadhatatlanul gyenge filmeket készítve, a rossz példa taszító erejével segítsék a művészet, az emberi kultúra ügyét. Ha szapulni halljuk őket, jusson eszünkbe, hogy nem dilettánsok ők, nem is pimasz fráterek, akik értelmi és érzelmi fogyatékos gyermeknek hisznek minket. Nem. Küldetést teljesítenek. Hősök.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1987/08 54. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=5224