KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
   1998/június
KRÓNIKA
• Mispál Attila: Függetlenek fesztiválja

• Schubert Gusztáv: Képtelenek Szegénymozi
• Mihancsik Zsófia: A retusált botrány Beszélgetés a szegénységről
• N. N.: Munkanélküliek, szegények, hajléktalanok Nyomordokumentumok
• Tamás Amaryllis: Egészen más világ Beszélgetés Elbert Mártával
• Hirsch Tibor: A szegények pokla Sátántangó és multimédia
• Pintér Judit: A példa képei Pályatársak Szõts Istvánról
• Szabó István: A példa képei Pályatársak Szõts Istvánról
• Pintér Judit: Vér nem mossa le a vért! Szõts és a történelem
• Fazekas Eszter: Vér nem mossa le a vért! Szõts és a történelem
• Forgách András: A butaság bűvölete Boogie Nights
• Beregi Tamás: Virtuális Gyönyörök Kertje Kompjúterszex
• Molnár Dániel: Minden szörfös „azt” akarja Pornográfia az Interneten
• Bikácsy Gergely: Radosch felügyelő lábfürdője Bécsi vér
• Bori Erzsébet: A szomszéd szerencséje A harmadik ember
• Kövesdy Gábor: A filmpusztulás képei Beszélgetés Dominique Painival
• Muhi Klára: Lumière, Méliès, még háromszáz évig Beszélgetés Michel Contourral
KÖNYV
• Gelencsér Gábor: A turul árnyéka Sándor Tibor: Őrségváltás után
• Kömlődi Ferenc: Net-diskurzusok Buldózer
FILMZENE
• Fáy Miklós: Az akusztikus félelem Herrmann és Hitchcock
KRITIKA
• Csejdy András: Szívzűr Az élet sója
• Ardai Zoltán: Dögrovó Hárman hozzák a halált
LÁTTUK MÉG
• Bori Erzsébet: Latin vér
• Bori Erzsébet: Őrült város
• Halász Tamás: Veszettek
• Turcsányi Sándor: Sikoly
• Kis Anna: Gyilkos donor
• Turcsányi Sándor: Egyéjszakás kaland
• Hungler Tímea: Tűzvihar
• Mátyás Péter: Gyilkosok gyilkosa
• Hideg János: Blues Brothers 2000
• Tamás Amaryllis: Törökfürdő
• Békés Pál: Az ember, aki túl keveset tudott

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Született gengszterek

Géczi Zoltán

Stand Up Guys – amerikai, 2012. Rendezte: Fisher Stevens. Írta: Noah Haidle. Kép: Michael Grady. Zene: Lyle Workman. Szereplők: Al Pacino (Val), Christopher Walken (Doc), Alan Arkin (Hirsch), Julianna Margulies (Nina). Gyártó: Lionsgate / Lakeshore Entertainment. Forgalmazó: ADS Service. Feliratos. 95 perc.

Val (Al Pacino) ismét börtönből szabadul, ezúttal 28 évet ült, sokat gyakorolta már ezt a mutatványt pályafutása során, most sem fogja elrontani. A kapuban régi cimborája és tettestársa, Doc (Christopher Walken) várja, akit felettébb kényelmetlen feladattal bízott meg egykori főnökük: a joviális öregúrrá szelídült bérgyilkosnak 24 órán belül hidegre kell tennie hajdani partnerét, ezáltal téve pontot egy évtizedek óta húzódó ügy végére.

Az ismeretlen forgatókönyvíró (Noah Haidle) anyagát hasonszőrű rendező (Fisher Stevens) dirigálta le, aki olyannyira megilletődhetett a két színészlegenda jelenlététől, hogy a kreatív irányítást feladva, feltételek nélkül bízta az öregfiúkra a film sorsát. Így a játékidő java a karakterépítést szolgálja: Pacino és Walken kedélyesen évődnek a kamera előtt (inkább rájátszanak a korukra, mintsem tagadni próbálnák azt), önironikus monológokat szavalnak, faltól-falig kijátsszák a komikus szituációkat, időnként pedig revolvert ragadnak, hogy régi vágású úriemberekként igyekezzenek korrigálni az őket mélyen felháborító erkölcsi kilengéseket. Ugyanakkor a ’70-es években rekedt veteránok számára értékes támogatást nyújtanak a kiváló mellékszereplők: Addison Timlin imádni valóan bűbájos pincérlánya és Vanessa Ferlito bosszúszomjas figurája sokkalta markánsabb és élettelibb, mint maguk a címszereplők.

A Született gengszterek ódivatú stílusmozi, Al Pacino, Christopher Walken és Alan Arkin természetes lazasággal hozzák az ízig-vérig cool figurákat, de valamiért mégis olyan érzése van a nézőnek, hogy mindenki jobban járt volna, ha a három gengszter ifjúkori kalandjairól készítenek egy valamelyest intenzívebb, ugyanakkor hasonlóan megfontolt és vagány filmet.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2013/03 58-58. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=11382