KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
   1998/július
KRÓNIKA
• Molnár Gál Péter: Frank Sinatra 1915–1998

• Schubert Gusztáv: Saint-Just Godard Utcakő és kamera
• Ludassy Mária: Harminc év után Párizsi tavasz
• Tillmann József A.: Dizájn és forradalom Németország '68-ban
• Hirsch Tibor: Kisgenerációk cifra nyomorúsága Jégvihar
MEDIAWAVE
• Kövesdy Gábor: A magyar ugaron Mediawave
• Csejdy András: Tartós hullám Mediawave
• Csejdy András: Kimodva, kimondatlan Beszélgetés Parti Nagy Lajossal

• Takács Ferenc: A Gonosz keresztútja: vámpír-western Vámpírok
• Pápai Zsolt: Mindenszentek éjszakája John Carpenter rémálmai
• N. N.: John Carpenter
• Varró Attila: X-ekták Idegenek az éjszakában
• Ágfalvi Attila: Don Luis esete Vérnősző Barommal és Éneklő Farkasszukával Buñuel és Kékszakáll
• N. N.: Lynch a Filmvilágban
• Horváth Antal Balázs: Johnnie Farragut történetei David Lynch: Hotelszoba
TELEVÍZÓ
• Gombár Csaba: Képszavazás Választási levelek
• Lengyel László: Képszavazás Választási levelek
FESZTIVÁL
• Báron György: A látás tökéletlensége San Francisco
FILMZENE
• Fáy Miklós: M, mint ember Greenaway és Mozart
KRITIKA
• Bori Erzsébet: Levélpiszok Ponyvalevél
LÁTTUK MÉG
• Csejdy András: Vérfagyasztó
• Halász Tamás: Életre-halálra
• Harmat György: Palmetto
• Hungler Tímea: Vad vágyak
• Petrányi Viktória: Szegény embert az amish húzza
• Vidovszky György: Balkáni törvények
• Tamás Amaryllis: A család szégyenei

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

A szomszéd fiú

Tüske Zsuzsanna

The Boy Next Door – amerikai, 2015. Rendezte: Rob Cohen. Írta: Barbara Curry. Kép: David McFarland. Zene: Randy Edelman. Szereplők: Jennifer Lopez (Claire), Ryan Guzman (Noah), Mristin Chenoweth (Vicky), John Corbett (Garrett). Gyártó: Smart Entertainment / Blumhouse Productions / Universal. Forgalmazó: UIP-Duna Film. Szinkronizált. 91 perc.

A tanár-diák viszony témáját filmvászonra hangolni, akárcsak maga a tiltott affér, egyszerre kényes és vonzó feladat, erről tanúskodott többek közt a 2006-ban brit földön készült, izgalmasan komponált Egy botrány részletei, amelyben kivételesen egy tanárnőt vesz le lábáról tejfelesszájú tanítványa. Hasonló felállással dolgozik A szomszéd fiú új nagyüzemi darabja a tengeren túlról, ami thriller-klasszikustól kölcsönzi a kijózanító másnappal szó szerint végzetessé váló vonzalom motívumát, azonban a levakarhatatlan szerető szerepét ezúttal a közönségcsalogató, mégis óvatos duhajkodás jegyében egy mesterien kimunkált testű, túlkoros gimnazista kapja.

Claire, a válófélben lévő, megcsalástól megtépázott középiskolai tanárnő, fiával együtt egy kisvárosban készül új életet kezdeni. A kissé félszeg kamaszfiú hamarosan hűséges barátra és védelmezőre talál Noah személyében, aki klasszikus műveltségével és bicepszével elbűvöli az édesanyát is. Egy hirtelen jött, végül fülledt szexbe torkolló romantikus vacsora után az elgyengült nő ráeszmél, hogy tilosban jár, azonnal készíti is az útilaput, a hősszerelmes szépfiú azonban nem kér az egyszeri szakács szerepéből: hajthatatlan Rómeóból szívós pszichopatává alakul át, aki minden áron megszerzi vágyai tárgyát.

A múlttól, a férfiaktól menekülő (Befejezetlen élet), majd velük szembeszálló, harcos amazonként üdvözülő karakterű J- Lo (Most már elég!, Átkelő a halálba) ezúttal pallérozott elméjű irodalom-tanárnőként is megvillantaná (száj)fényét, küldetését azonban ellehetetlenítik az írónő, Barbara Curry foghíjas alapműveltséggel és szakmai tudással megformált, bugyuta mondatai és a színésznő saját, egydimenziós sztárperszónája. A szomszéd fiú hiába próbál végzetes vonzerővel csábítani, hiteltelen figuráinak, mondvacsinált személyes konfliktusának, és a cselekmény esetlenségeinek köszönhetően csupán a hervasztó másnap nyűgeivel tud szolgálni.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2015/04 60-61. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=12160