KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
   1998/szeptember
KRÓNIKA
• Báron György: Hamlet Trabanttal Gábor Miklós

• Gelencsér Gábor: Atya, Fiú, Bergman A szeretet konfliktusai
• Kúnos László: A mester lehunyja szemét: lát A Bergman-család
• Győrffy Iván: Kísértetek és bolondok Dúl-fúl, és elnémul
• Karátson Gábor: Az agyaghadsereg bevonul Pekingbe Kundun
• Sári László: A vigasztalás mandalái A mesés Tibet
• N. N.: Tibet filmen
• Fáy Miklós: Csöndet! Csöndet! Philip Glass Kundunja
MÉDIA
• Szíjártó Imre: Tetszik, de nem tudják Mozgókép- és médiatankönyvek Magyarországon
• Gelencsér Gábor: Szemtan Bódy Gábor Filmiskolája
• Muhi Klára: Együtt nézzük a Schwarzeneggereket Tanárok a mozgókép és a média iskolai oktatásáról
• Varga Balázs: Iskolapélda Tanköteles magyar filmek

• Beregi Tamás: Tájkép Apokalipszis után Armageddon és más katasztrófák
• Varró Attila: Godzilla Godzsira ellen Halhatatlan szörnyfilmek
• Bikácsy Gergely: Szonatinák a vallon erdőben André Delvaux
• Fáber András: A zongorakísérő Beszélgetés André Delvaux-val
• Csejdy András: Huncut realisták Mai angol film
• Kovács István: Menekülés a Szabadság moziba Lengyelek cenzor nélkül
KRITIKA
• Forgách András: Húsz lapát föld A cseresznye íze
• Hirsch Tibor: Folytassa, Hollywood A varázsige: I Love You
KÖNYV
• Kövesdy Gábor: Pascal kamerával Robert Bresson: Feljegyzések a filmművészetről
LÁTTUK MÉG
• Takács Ferenc: Éjfél a Jó és a Rossz kertjében
• Halász Tamás: Jöttünk, láttunk, visszamennénk II. (Időalagút)
• Harmat György: Majd elválik
• Hungler Tímea: Julie DeMarco
• Tamás Amaryllis: A vér szava
HANGKÉP
• Petri Lukács Ádám: Kaukázusi Rakétakör

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

SOS Love: Az egymillió dolláros megbízatás

Tüske Zsuzsanna

SOS Love – magyar, 2011. Rendezte: Sas Tamás. írta: Agnes Fernandes és Csikesz Jufit. Kép: Miklauzic Márton. Szereplők: Hujber Ferenc (Tomi), CJ Thomason (Griffin), Árpa Attila (Ricsi), Christine Kelly (Zoja), Kovács Patrícia (Betti). Gyártó: SOS Love / Eastlake Films. Forgalmazó: Fórum Hungary. 100 perc.

Az S.O.S szerelem és a 9 és fél randi után Sas Tamás újabb szerepjátékra és szerelemszerző szélhámosságra épülő romantikus komédia szülőatyja lett. Az előbbi alkotás folytatásának szánt S.O.S. Love számára azonban a kiváló anyagi háttér biztosítása mellett az idegenből importált, megfáradt fényű hollywoodi sztárok (Daryl Hannah, Billy Zane) bevetése is kevésnek bizonyult, nem beszélve a 3D-technikáról – szépreményű újszülött helyett végül félresikerült hibrid került a koprodukciós pénzen vett bölcsőbe.

A történet egyik frontján álló hármas, egy randiszervíz tagjai azt a megbízást kapják egy tehetős, orosz maffiafőnök-gyanús figurától, hogy hajtsák fel magányba, duzzogásba és egész napos tévénézésbe menekülő húgának az egyetlen férfit, akitől felfelé görbül a szája. A feladatot nehezíti, hogy a vágytárgy egy valódi, amerikai filmsztár, ám a csetlő-botló trió végül megoldást talál az ügyre. Egy bérelt hasonmás beszállításával könnyedén áthidalják a problémát, csupán azt nem tudják, hogy valójában az eredetit kapták, aki minden áron le akarja forgatni Magyarországon félbehagyott filmjét.

A legújabb darab alapján is elmondható, hogy az S.O.S. romkomok alkotói hőseiknél is kevésbé riadnak vissza a könnyű szélhámoskodástól, hiszen már a 2007-es S.O.S. szerelem esetén is vékony jégen táncoltak, amikor szemrebbenés nélkül lekopírozták a hollywoodi előd, a Randiguru alapötletét. Ezúttal álomgyári termék helyett hazaira esett a választás: a motívumkészlet átvételével végül a Valami Amerika 2. márkajelzését cserélték sajátra. Tanulságként tehát Sas Tamás legújabb filmjéből nem csak azt tudjuk meg, hogyan lépheti túl az egy jelenetre jutó reklámok mennyisége többszörösen a poénokét, de az is kiderül, hányféle dimenziója lehet a kínosság fogalmának.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2012/01 59-59. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=10942