KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
   1998/október
KRÓNIKA
• (X) : Öndivatbemutató
• (X) : 8. Titanic Nemzetközi Filmjelenlét Fesztivál
MAGYAR MŰHELY
• Balassa Péter: Magyar Titanic Beszélgetés a hetvenes évekről
• Jeles András: Magyar Titanic Beszélgetés a hetvenes évekről
• Jeles András: Filmcsók
• Heller Ágnes: A trák asszony nevetése A Jancsó-szalon filozófusai
MÉDIA
• Schubert Gusztáv: A képzet hatalma Médiabomba
• Hahner Péter: Amikor a farok csóválja...
• Hirsch Tibor: A képernyõ istene Truman Show

• Nádori Péter: Célpontok 1968: az elfelejtett Amerika
• N. N.: Mi lett velük?
• Epres Viktor: Amerika-amnézia
• Csejdy András: Felsőfokú honismeret A nagy Lebowski
• Beregi Tamás: Púderporparádé Maszkabál a mozivásznon
• Varró Attila: A tőr és a maszk Zorro álarca
• Kövesdy Gábor: A multiplex még nagyobb Mozi-forradalom
• Zachar Balázs: Mozgópiac
• Molnár Dániel: A hangerõ velünk van Multihang
• Bojár Iván András: Az ezüstnitrát illata Mozihalál
FESZTIVÁL
• Bori Erzsébet: Reformkonyha A Balkán mozija
• Kövesdy Gábor: Kelet-nyugati átjáró Karlovy Vary
KRITIKA
• Bori Erzsébet: Vászoncigányok Romani Kris – Cigánytörvény
• Schubert Gusztáv: Mizz Bronti segít Két angol lány
• Takács Ferenc: Az érzéstelenített látvány Ryan közlegény megmentése
LÁTTUK MÉG
• Harmat György: A rokon
• Bori Erzsébet: Welcome to Sarajevo
• Nyírő András: Dark City
• Vidovszky György: A suttogó
• Hungler Tímea: Grease
• Tamás Amaryllis: Bűntársak
• Hirsch Tibor: Chipkatonák
HANGKÉP
• Petri Lukács Ádám: A bab is hús A nagymama és a kinofón

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Gyilkos páros

Simor Eszter

Mr. Right – amerikai, 2015. Rendezte: Paco Cabezas. Írta: Max Landis. Kép: Daniel Aranyo. Szereplők: Anna Kendrick (Martha), Sam Rockwell (Francis), Tim Roth (Hopper), Anson Mount (Richard). Gyártó: Amasia Entertainment / 3311 Productions. Forgalmazó: Cinetel Kft. Szinkronizált. 92 perc.

 

A lány kicsit flúgos és mindig rossz fiúba szeret bele. Legújabb szerelme, a „tökéletes” pasi, egy bérgyilkos. Mr Tökély azonban már „jó útra” tért: morális meggyőződésből csak az őt gyilkosságra felbérlőket öli. Szokatlan módszere kivívja mind mentora mind alvilági munkatársai haragját. Paco Cabezas rom-kom-akciófilm hibridjének különc szerelmes párját két karizmatikus komikus színész: a cukorfalat Anna Kendrick és a táncoslábú Sam Rockwell alakítják. Sajnos a Rage című, legutóbbi akciófilmjével kevés kritikai sikert arató Cabezas átgondolatlan rendezése és a szintén nem sokra értékelt BeSZERvezve című vígjátékot jegyző Max Landis csapongó forgatókönyve jócskán megnehezíti a színészek dolgát. A zűrzavaros történetben rajzfilmes derűvel követik egymást a képtelenebbnél képtelenebb jelenetek, a profi karakterszínész duó tehetségének hála azonban mégis életre kel egy-két poén. Az alkotók az off-beat(nek szánt) humort stilizált erőszakkal kombinálják. Ehhez olyan eszközöket használnak, mint a lövöldözések tangószerűen megkomponált jelenetei: a vér és romantika meséje szivárványon átlovagoló unikornisokkal díszített, vattacukor rózsaszín világban tárul elénk.

„Hát az eredeti ötleteknek már befellegzett Hollywoodban?” – tette fel sértődötten a kérdést a tömegek szórakoztatására szánt popcorn mozi forgatókönyvét író Landis az egyik közösségi oldalon, mikor előző filmje nem aratott sikert a kasszáknál. Talán ennek is köszönhető, hogy a Gyilkos páros – Tarantino filmeket utánzó stílusával és a kedvelt műfajok bevett eszközeinek halmozásával – olyan mintha éppen a korábbi sikerfilmek elemeit átvevő és azokat újrahasznosító amerikai filmipar aktuális igényeit igyekezne kiszolgálni.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2016/05 56-57. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=12715