KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
   1998/november
KRÓNIKA
• Varga Balázs: Magyar József (1928–1998)
• (X) : Öndivatbemutató
• (X) : A Balázs Béla Stúdió története
MAGYAR MŰHELY
• Tar Sándor: Senki gyermekei Videoton-sztorik
• N. N.: Munkásdokumentumok (1989–98)

• Zachar Balázs: A vesztesek arca Beszélgetés Schiffer Pállal
• Muhi Klára: Forradalmak és büntetések Beszélgetés Magyar Dezsővel és Koltai Lajossal
• Vasák Benedek Balázs: Érted, Világforradalom? Agitátorok
CYBERVILÁG
• Kömlődi Ferenc: Gépasszonyok, férfigépek Cyber-varációk
• Kömlődi Ferenc: Cyborg-evolúció Beszélgetés Douglas Rushkoff-fal
• Herpai Gergely: Digitális bárányokról álmodunk? Cyborgok a számítógépben
• N. N.: Cyborg-nők filmen
VÁROSVÍZIÓK
• Bikácsy Gergely: A filmszalag Bakonya Párizs a moziban
• Tóth András György: Astérix a metrón A rajzolt Párizs
• Kovács Ilona: Emlék-város René Clair Párizsa
MÉDIA
• Spiró György: Hosszú snitt A Clinton-viedó
FESZTIVÁL
• Schubert Gusztáv: Arany oroszlán, ezüst kandúr Velence
• N. N.: Az 55. Velencei Filmfesztivál díjai

• Ádám Péter: Machbeth a mészárszékben Brecht és a mozi
• Bóna László: A fej Az igazi Mr. Bean
• Dessewffy Tibor: Szombat esti moziláz Vásznak és kirakatok
• Zachar Balázs: Multi-Európa
KÖNYV
• Almási Miklós: Teória a bolhapiacon Király Jenő: Mágikus mozi
KRITIKA
• Hirsch Tibor: Színes, éles, baljós Eleven hús
• Fáy Miklós: Matador a lemezboltban Almodóvar-zenék
• Ardai Zoltán: Hogyan lett az ember óriás? Mint a kámfor
LÁTTUK MÉG
• Bakács Tibor Settenkedő: Lolita
• Takács Ferenc: Egy hölgy arcképe
• Bikácsy Gergely: Megint a régi nóta
• Hatvani Tamás: Angyalok városa
• Zsidai Péter: X-akták
• Békés Pál: Maffia!
• Vidovszky György: Sziki-szökevény
• Bori Erzsébet: Dr. Dolittle
• Varró Attila: Pinokkió
HANGKÉP
• Petri Lukács Ádám: Borvbee mobilja

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Képtávíró

N. N.

 

Todd Solondz A boldogságtól ordítani (Happiness) rendezője új filmjében is megmarad New Jersey paranoiás belvilágában: a faji, szexuális vagy társadalmi diszkrimináció áldozatairól forgat. Másik terve egy John Watersszel közös crazy film, amelyben megrendeznék egy-egy sokszereplős epizód elejét, majd filmet cserélnének.

 

*

 

René Clément 1960-as Ragyogó napfénye után ismét film készült Patricia Highsmith első Ripley-regényéből: a 2000. év egyik nagy Oscar-esélyesének tartott The Talented Mr. Ripley rendezője Anthony Minghella, Alain Delon egykori címszerepét Matt Damon játssza.

 

*

 

Van, aki szerint a Szellemkutya nem is annyira Jarmusch-film, mint inkább a zenét szerző Wu-Tang Clan óriásklipje. Most mindenesetre maguk a zenészek is filmezésbe fogtak, a Mihaszna élet (Trifle life) főhőse két sikerre áhítozó brooklyni rapper.

 

*

 

Cukamoto Sinyát (Gemini) követően újabb japán rendező-sztár készít kosztümös drámát a Meidzsi-korszakról. Tizenhárom évvel a Szerelmem, Max után Osmia Nagisza  ismét játékfilmet forgatott, a Gohatto címet viselő szamuráj-történetet december közepén mutatták be Tokióban. A Siba Rjótaro történelmi regényét feldolgozó alkotás főszerepeit neves japán színészek játsszák, többek közt Kitano Takesi, aki éppen Osimának köszönhette első filmszerepét a Boldog karácsonyt, Mr. Lawrence-ben.

 

*

 

Wim Wenders új filmje, az Egymillió dolláros hotel 2030-ban játszódó sci-fi, a főszerepben Mel Gibsonnal, aki egy rejtélyes öngyilkossági ügyben nyomoz a sötét és eső áztatta Los Angelesben. A film a U2 frontembere, Bono forgatókönyvéből készült, és Gibson produkciós cége, az Ikon finanszírozta.

 

*

 

A Tábornok nincs többé. Meghalt George Cambell Scott, alias „Patton tábornok”. A katonás külső, a legszigorúbb hollywoodi tekintet mögött azonban nem bürokrata, hanem kiváló karakterszínész lakozott. Amikor ezért a címszerepért 1971-ben Oscart kapott, visszaadta a díjat, mondván, nem kíván a „húsbemutató” részese lenni. Emlékezetes filmszerepei: Turgidson tábornok Kubrick Dr. Stangelove-jában, A delfin napjának professzora, Fagin és Scrooge két tévés Dickens-sorozatban.

 


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2000/01 02. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=2792