KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
   1998/november
KRÓNIKA
• Varga Balázs: Magyar József (1928–1998)
• (X) : Öndivatbemutató
• (X) : A Balázs Béla Stúdió története
MAGYAR MŰHELY
• Tar Sándor: Senki gyermekei Videoton-sztorik
• N. N.: Munkásdokumentumok (1989–98)

• Zachar Balázs: A vesztesek arca Beszélgetés Schiffer Pállal
• Muhi Klára: Forradalmak és büntetések Beszélgetés Magyar Dezsővel és Koltai Lajossal
• Vasák Benedek Balázs: Érted, Világforradalom? Agitátorok
CYBERVILÁG
• Kömlődi Ferenc: Gépasszonyok, férfigépek Cyber-varációk
• Kömlődi Ferenc: Cyborg-evolúció Beszélgetés Douglas Rushkoff-fal
• Herpai Gergely: Digitális bárányokról álmodunk? Cyborgok a számítógépben
• N. N.: Cyborg-nők filmen
VÁROSVÍZIÓK
• Bikácsy Gergely: A filmszalag Bakonya Párizs a moziban
• Tóth András György: Astérix a metrón A rajzolt Párizs
• Kovács Ilona: Emlék-város René Clair Párizsa
MÉDIA
• Spiró György: Hosszú snitt A Clinton-viedó
FESZTIVÁL
• Schubert Gusztáv: Arany oroszlán, ezüst kandúr Velence
• N. N.: Az 55. Velencei Filmfesztivál díjai

• Ádám Péter: Machbeth a mészárszékben Brecht és a mozi
• Bóna László: A fej Az igazi Mr. Bean
• Dessewffy Tibor: Szombat esti moziláz Vásznak és kirakatok
• Zachar Balázs: Multi-Európa
KÖNYV
• Almási Miklós: Teória a bolhapiacon Király Jenő: Mágikus mozi
KRITIKA
• Hirsch Tibor: Színes, éles, baljós Eleven hús
• Fáy Miklós: Matador a lemezboltban Almodóvar-zenék
• Ardai Zoltán: Hogyan lett az ember óriás? Mint a kámfor
LÁTTUK MÉG
• Bakács Tibor Settenkedő: Lolita
• Takács Ferenc: Egy hölgy arcképe
• Bikácsy Gergely: Megint a régi nóta
• Hatvani Tamás: Angyalok városa
• Zsidai Péter: X-akták
• Békés Pál: Maffia!
• Vidovszky György: Sziki-szökevény
• Bori Erzsébet: Dr. Dolittle
• Varró Attila: Pinokkió
HANGKÉP
• Petri Lukács Ádám: Borvbee mobilja

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

A falka

Herpai Gergely

The Flock – amerikai, 2007. Rendezte: Lau Wai-keung. Írta: Craig Mitchell és Hans Bauer. Kép: Enrique Chediak. Zene: Guy Farley. Szereplők: Richard Gere (Babbage), Claire Danes (Allison), Russel Sams (Grooms), Ed Ackermann (Kessler), Kadee Stickland (Viola). Gyártó: Gibraltar Films / Bauer Martinez Studios. Forgalmazó: Best Hollywood. Feliratos. 101 perc.

 

Richard Gere egy munkáját fanatikus módszerességgel – már-már betegesen – végző szövetségi ügynököt alakít, akinek specialitása a nemi erőszakkal, illetve még durvább szexuális perverziókkal kapcsolatos ügyek felgöngyölítése. Babbage ügynök a korábban elítélt és szabadlábon lévő bűnözők közül próbálja megtalálni azt az illetőt, aki valószínűleg elrabolt és fogságban tart egy fiatal lányt. Egy fiatal nyomozónő (Claire Danes) is csatlakozik hozzá – leginkább azért, hogy a munkájába lassan beleőrülő Babbage-t leváltsa.

„Vén róka nyomozó, akihez egy ifjú titán társul szegődik”: ezt a jól ismert felállást már számtalan bűnügyi filmben láthattuk – akár úgy, hogy az idősebb profi rendőr csak kiégett, és utálja a rendszert, de alapvetően a jó oldalon marad (A zöldfülű), vagy azzal a csavarral, hogy ő az igazi bűnös a filmben és fiatal társának kell lelepleznie őt (Kiképzés). A falka hongkongi rendezője, maga Lau Wai-keung is dolgozott már fel kicsit hasonló témát a Szigorúan piszkos ügyek-ben, amelyből nemrég készült Martin Scorsese remake-je: A tégla.

Eleinte nehéz eldöntenünk, hogy ebben a filmben Babbage-dzsel mi a helyzet: sokáig épp erre a feszültségre épít a rendező. Jól is teszi, mert egyébként A falka nem nagyon haladná meg a hasonló témájú (perverz bűnözőkkel foglalkozó) 8 mm színvonalát. Gere meglepően meggyőző a meghasonlott és frusztrált zsaru szerepében, és az esetek többségében sikerül elfelejtetnie velünk, hogy maga a nyomozós történetszál rendkívül egyszerű és semmitmondó. Viszont Gere-t és az egyik női főszereplőt leszámítva (KaDee Strickland, aki egy régebbi nemi erőszak áldozatát alakítja) elég érdektelen karakterekkel és átlagos színészi játékkal van dolgunk. A falka ennek ellenére nézhető, élvezhető thriller, de Hetedik-féle katarzisra nem szabad számítani.

 


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2007/12 58-59. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=9209