KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
   1998/december
KRÓNIKA
• Dániel Ferenc: Láttam Tolnay Klárit sildes sityakban
• (X) : Öndivatbemutató
• (X) : A Balázs Béla Stúdió története
MAGYAR FILM
• Enyedi Ildikó: A misztika vége Simon mágus
• Győrffy Iván: Csodák vására Misztikum a magyar filmben
• Győrffy Iván: Elvarázsolt kastély Beszélgetés Kamondi Zoltánnal
• Ágfalvi Attila: Szentkuthy-mozi Elveszett irodalom
• Somogyi Marcell: Egy talált tárgy... Hajnóczy Péter
• Hajnóczy Péter: Akna a presszóban
• Reményi József Tamás: A tehetetlen kéz Császár István-filmek

• Dér András: Belső mozi, virtuális védelem Drogfilm
• N. N.: Drogfilmek
• Mihancsik Zsófia: Szertelen ország Magyar drogfront
• Kecskeméti József: Szertelen ország Magyar drogfront
• Kömlődi Ferenc: Tudattágítás, hedonizmus Timothy Leary és a pszichedelikus mozi
TITANIC
• Csejdy András: Semmi sem igaz, minden igazi Titanic fesztivál
• Forgách András: Boldog, boldogtalan Happy Together

• Galambos Attila: Kórház az egész világ Birodalom I-VIII.
• Bóna László: Gyógyítás, műholddal Dr. T.V.
VÁROSVÍZIÓK
• Antal István: Másodpercenként 24 kocka Az avantgarde New York
• Jakab Kriszta: Harapás a Nagy Almából Woody Allen
• N. N.: New York-filmek
KRITIKA
• Muhi Klára: De hát hol élünk? Sír a madár
LÁTTUK MÉG
• Báron György: Démoni csapda
• Békés Pál: Nincs alku
• Mátyás Péter: Tökéletes gyilkosság
• Hungler Tímea: Furcsa pár 2.
• Harmat György: Nászok ásza
• Halász Tamás: Patriot
• Hatvani Tamás: Lost in Space
• Kömlődi Ferenc: Z, a hangya
• Tamás Amaryllis: Csenő manók
• Sulyok Máté: Mulan
HANGKÉP
• Petri Lukács Ádám: Az első mobil

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Óvakodj az idegentől

Tamás Amaryllis

A társadalom korlátlan hatalommal felruházott elmegyógyászát, a kapcsolatépítések és szakítások zsonglőrét nem intellektuális vagy tudományos kalandvágy hajtotta az orvosi pályára. Gyermekkori, gondosan titkolt családi tragédiájára, személyes érintettségére talál gyógyírt úgy, hogy szerződésbe lép a pszichiátriával. A csinos doktorina technokratapáncéllal vértezi föl magát, és ügyesen leplezi hasadtelméjűségét. Választott szakmája felmenti a felelősség alól, lelkiismeretének hangjait elnémítja a napi „gyógyító” munka, agresszióit belesűrítheti diagnózisaiba. A pszichológiai osztály szigetén ő a Főnéni, a Tekintély, aki különleges előnyöket élvez nála jóval egészségesebb lelkületű betegeivel szemben. . Dr. Sarah Taylor (Rebecca de Momay), miután Peter Hall filmje agyonjellemezte a pszichológiai iskolák összes elméleti és tárgyi kliséjével (Oidipusz-komplexus, kompenzációs vigasz, esernyő, lift, ketrec) –, összetalálkozik egy a társadalmi kontrollt megjelenítő nyomozóval (Antonio Banderas). A Puerto Rico-i rendőr és a szemfényvesztő Sarah szexualitását sem kímélve, teljes személyiségével csatározik az erotikus thrillerben. S miután Tony megbolygatja a Sarah által elgondolt szereposztást, a történet a férfi sorsdrámájaként folytatódik.

A pszichiáternő tovább praktizál, nyitva a rendelő ajtaja a következő férfi, az újabb potenciális áldozat előtt.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1996/04 62. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=240