KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
   1999/március
KRÓNIKA
• (X) : Hontalan hon
• (X) : A Balázs Béla Stúdió története

• Bori Erzsébet: Tatabánya, Glasgow Skót-magyar
• Vasák Benedek Balázs: Tank, felhő, jegenye Erdély Miklós kívül és belül
• Erdély Miklós: Istentisztelet a valósághoz A happeningről
• Schubert Gusztáv: Filmesek a ravatalnál Halál egyenes adásban
• Tamás Amaryllis: Minden titkok értelme Beszélgetés Dettre Gáborral
• Bóna László: Élet veszélyben Túlélő-magazinok
• Forgách András: Vérontástechnikák Jackie Brown
• Pápai Zsolt: Játék az árnyakkal Stephen King, a rémkirály
• N. N.: Stephen King-adaptációk, játékfilmek, eredeti forgatókönyvek
• Bikácsy Gergely: Lassú terek, olvadó időben Manoel de Oliveira
• N. N.: Manoel de Oliveira filmjei
FESZTIVÁL
• Csejdy András: Fenékig tejfel Edinburgh
• Kúnos László: Tisztes ipar Svéd filmhónap
• Kúnos László: Hamsun Beszélgetés Jan Troell-lel
KÖNYV
• Kelecsényi László: Moziéletrajz Oxford Filmenciklopédia

• Reményi József Tamás: Látni akarták Putti Lya-repríz
KRITIKA
• Turcsányi Sándor: Őrizem a szemetet 6:3
• Muhi Klára: Bábeli szerelem Natasa
• Gyurkovics Tamás: Árukapcsolás Kalózok
LÁTTUK MÉG
• Lajos Sándor: Szerelmes Shakespeare
• Tamás Amaryllis: Gabbeh
• Turcsányi Sándor: A púpos
• Varró Attila: Nightwatch – Éjjeliőr a hullaházban
• Békés Pál: Good Will Hunting
• Stein Ernő: A nő kétszer
• Vidovszky György: Dolcsi vita
• Mátyás Péter: A csók
• Ardai Zoltán: A játék ördöge
• Köves Gábor: Ronda ügy
• Zsidai Péter: A katona
KÉPMAGNÓ
• Reményi József Tamás: Pornógólok

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Csábítunk és védünk

Csiger Ádám

Hot Pursuit – amerikai, 2015. Rendezte: Anne Fletcher. Írta: David Feeney és John Quintance. Kép: Priscilla Nedd-Friendly. Zene: Christophe Beck. Szereplők: Reese Witherspoon (Cooper), Sifía Vergara (Daniella), Michel Mosley (Dixon), Matthew Del Negro (Hauser), Robert Kazinsky (Randy). Gyártó: MGM / New Line Cinema / Pacific Standard. Forgalmazó: Fórum Hungary. Szinkronizált. 90 perc.

Reese Witherspoon hasonló karaktert játszik Anne Fletcher idei filmjében, mint Sandra Bullock a Női szervekben: ügybuzgó, karót nyelt rendőre is a tökéletes ellentétével kénytelen megbarátkozni, aki ezúttal Melissa McCarthy mocskos szájú és túlsúlyos zsaruja helyett egy kartell-tag bombázó felesége (a szintén neves komika, Sofía Vergara alakításában). A műfaj tehát ismét a buddy comedy női verziója, míg azonban a Női szervek a zsarufilmeket idézte, ez a film inkább a 48 órát, mivel a nyomozó oldalán egy más etnikumú, simlis civilt vonultat fel. A latin feleség koronatanú egy érinthetetlen kartell-vezér elleni nyomozásban, ám a testőrnek alkalmas detektívek jó eséllyel korruptak, így aztán egy ambiciózus aktakukac kapja a feladatot, hogy szállítsa le a nőt biztonságban a tárgyalás helyszínére. A mocskos zsaruknak köszönhetően pedig nem csak a kartell, de a rendőri szervek is vadászni kezdenek rájuk, ezért a történet hamarosan rázós road movie-ba fordul.

Míg a Koszorúslányok óta összeszokott Paul Fieg és McCarthy humora a szebbik nem válasza volt a gyomorforgató, profán és altesti komikumra, addig a női vígjátékokra (27 idegen igen, Nász-ajánlat) és road movie-ra (Szeka-túra) szakosodott Fletcher rendezéseVergara imázsához illően könnyedebb és szexibb közönségcsalogató darab. A Csábítunk és védünkben ráadásul még egy ütős trailerre való emlékezetes poén sincs, amit csupán az kompenzál, hogy a történetmesélés annyira lezser, hogy az már önmagában mulatságos. Miután úgy tűnt, Witherspoon a Vadonban nyújtott, Oscar-jelölt drámai alakításával Matthew McConaughey nyomdokaiba léphet, új filmje visszatérés a Doktor Szöszi világába, ami többek között Hollywood rendíthetetlen szexizmusáról is árulkodik.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2015/06 59-59. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=12271