KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
   1999/április
KRÓNIKA
• (X) : Avantgárd húsvét
• (X) : A Balázs Béla Stúdió története
• (X) : 46. Országos Független Film- és Videó Fesztivál
FILMSZEMLE
• Bori Erzsébet: És mégis mozog Játékfilmek
• N. N.: A 30. Magyar Filmszemle díjai
• Bikácsy Gergely: Az őrangyalom egy barom Visszatérés
• Muhi Klára: Szemszáj Kisjátékfilmek
• Schubert Gusztáv: És a hajó megy Dokumentumfilmek
• Gayer Zoltán: Tetszhalál Dokumentum-válság

• Ágfalvi Attila: Ha nincs Isten… Claude Chabrol
• Nánay Bence: CineMAO Godard maoista korszaka
• Csantavéri Júlia: Saudade Utazás a világ kezdetéhez
FESZTIVÁL
• Csejdy András: Egy kalap alatt Thesszaloniki
MULTIMÉDIA
• Herpai Gergely: Az eszköz édesíti a célt Stratégiai játékok

• Halász Tamás: Határátlépés Magyar táncfilmek
• Csala Károly: Filmgörögségünk Hepp József és a hellén film
KRITIKA
• Barna Imre: Mama, győztünk! Az élet szép
• Báron György: Kukkolás Születésnap
• Galambos Attila: Egy megrögzött modernista Az örökkévalóság és egy nap
• Gyurkovics Tamás: Rosszmáj Európa Expressz
LÁTTUK MÉG
• Harmat György: Az őrület határán
• Hirsch Tibor: Életem szerelme
• Varró Attila: Faculty - Invázium
• Ágfalvi Attila: Taxi
• Gyurkovics Tamás: Patch Adams
• Nevelős Zoltán: Amerikai história X
• Lémy Benkő Attila: A szerelem hálójában
• Hungler Tímea: Édesek és mostohák
• Somogyi Marcell: Szentfazék
• Tamás Amaryllis: Vérvörös
• Vidovszky György: Simon Birch, a kisember
KÉPMAGNÓ
• Reményi József Tamás: Miért Rex?

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Horror

Iliescu kis Drakulája

Farkas Jenő

Az amerikai krimiíró, Dan Simmons Az éj fiai című, 1992-ben megjelent regényében a vámpír-Drakula ezredvégi olvasatát kapjuk, kiválóan dokumentált aktuálpolitikai körítéssel.

 

1989. december végén, egy amerikai milliárdos pénzén kiváló amerikai tudósok utaznak Romániába, hogy megtekintsék a HIV-fertőzött gyermekekkel zsúfolt otthonokat, és segítsenek a betegeken. Az orvosok találkoznak Iliescuval, Petre Romannal, Dumitru Maziluval, az „átmenet nagyjaival”. Az egyik kórházban rábukkannak a néhány hónapos Joshuára (a csapat tagja, Kate Neuman, amerikai orvosnő később örökbe fogadja a beteg kisfiút), aki több vérátömlesztést követően meglepetésre kigyógyul a HIV-fertőzéséből. De hamarosan kiderül, hogy az idős amerikai milliárdos nem más, mint Karós Vlad, azaz Drakula leszármazottja, utolsó helytartója, aki utódja ünnepélyes beiktatására érkezik Bukarestbe. Az utód nem más, mint a kis Joshua, aki gyomrán keresztül is képes vért felszívni, és újjá tudja varázsolni beteg immunrendszerét.

Kate hazaviszi a kis Joshuát, és elmélyülten tanulmányozza a furcsa jelenség okait, hiszen immáron legyőzhetőnek tűnik a gyermekkori AIDS-betegség. Azonban Drakula vámpírszolgái, „az éj fiai” elrabolják a kis Joshua-Drakulát, és a poenari-i valódi Drakula-kastélyban, fényes pompával beiktatásra készülnek az idős milliárdos jelenlétében. Az amerikai orvosnő időben érkezik, majd hihetetlen kalandok után visszaszerzi a kis Joshuát.

A regény a Stoker-féle vámpír-Drakula aktualizált változata, amely az egész világon pusztító AIDS fenyegetésének az árnyékában teszi ismét hitelessé a százéves történetet.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1997/07 12. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=1481