KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
   1999/április
KRÓNIKA
• (X) : Avantgárd húsvét
• (X) : A Balázs Béla Stúdió története
• (X) : 46. Országos Független Film- és Videó Fesztivál
FILMSZEMLE
• Bori Erzsébet: És mégis mozog Játékfilmek
• N. N.: A 30. Magyar Filmszemle díjai
• Bikácsy Gergely: Az őrangyalom egy barom Visszatérés
• Muhi Klára: Szemszáj Kisjátékfilmek
• Schubert Gusztáv: És a hajó megy Dokumentumfilmek
• Gayer Zoltán: Tetszhalál Dokumentum-válság

• Ágfalvi Attila: Ha nincs Isten… Claude Chabrol
• Nánay Bence: CineMAO Godard maoista korszaka
• Csantavéri Júlia: Saudade Utazás a világ kezdetéhez
FESZTIVÁL
• Csejdy András: Egy kalap alatt Thesszaloniki
MULTIMÉDIA
• Herpai Gergely: Az eszköz édesíti a célt Stratégiai játékok

• Halász Tamás: Határátlépés Magyar táncfilmek
• Csala Károly: Filmgörögségünk Hepp József és a hellén film
KRITIKA
• Barna Imre: Mama, győztünk! Az élet szép
• Báron György: Kukkolás Születésnap
• Galambos Attila: Egy megrögzött modernista Az örökkévalóság és egy nap
• Gyurkovics Tamás: Rosszmáj Európa Expressz
LÁTTUK MÉG
• Harmat György: Az őrület határán
• Hirsch Tibor: Életem szerelme
• Varró Attila: Faculty - Invázium
• Ágfalvi Attila: Taxi
• Gyurkovics Tamás: Patch Adams
• Nevelős Zoltán: Amerikai história X
• Lémy Benkő Attila: A szerelem hálójában
• Hungler Tímea: Édesek és mostohák
• Somogyi Marcell: Szentfazék
• Tamás Amaryllis: Vérvörös
• Vidovszky György: Simon Birch, a kisember
KÉPMAGNÓ
• Reményi József Tamás: Miért Rex?

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Adventureland – Kalandpark

Vízer Balázs

Adventureland – amerikai, 2009. Rendezte és írta: Greg Mottola. Kép: Terry Stacey. Szereplők: Jesse Eisenberg (James Brennan), Kristen Stewart (Em Lewin), Kelsey Ford (Arlene), Michael Zegen (Eric), Ryan McFarland (Brad). Gyártó: Sidney Kimmel / This Is That. Forgalmazó: Fórum Hungary. Feliratos. 107 perc.

 

Nehéz ma olyan amerikai vígjátékra beülni, amely ne viselné magán Judd Apatow jól felismerhető kézjegyét, és a szomorú helyzet az, hogy minden önismétlés és modorosság ellenére még mindig ez a jobbik verzió.

Az egyre több csatlakozási ponttal rendelkező Apatow istálló már-már iparszerűen ontja magából az újabb munkákat, arra az egyszerű igazságra építve, hogy egy klasszikus felépítésű romantikus vígjáték is lehet erősen profán, és nincs azzal semmi baj, ha a főhős túlsúlyos, kifejezetten lúzer alkat, vagy erős lábszaga van.

Az Adventureland főszereplője történetesen a vesztes kategória, amin nincs is mit csodálkozni, hiszen a rendező a vicces nevű – és ezúttal Apatow nélkül ügyködő - Greg Mottola, aki a Superbaddel már ért a helyüket kereső, ügyetlen tinikhez, és aki most saját fiatalkori emlékeiből építkezett. Hősünk, James a nyár elején azzal a kellemetlen hírrel szembesül, hogy szülei anyagi helyzete miatt kénytelen megkeresni az egyetemrevalót, így egy lerobbant vidámparkban vállal munkát. Itt mindenféle figurával találkozik, köztük a vagány, mégis bájos Emmel, aki pont az ideális lány lenne számára, ha nem lenne neki egy pici, de csúnya titka. Az „életem legnyarabb szara” motívum ugyan nem éppen új ötlet a szakmában, a felnőtté válás keserédes kínja viszont megunhatatlan mozis klisé – függően attól, hogy ki mit hoz ki belőle. Mottola szerethető karakterekkel dolgozik – köztük van Apatow egyik kedvence, Bill Hader is -, a vidámpark pedig remek háttér a történethez, ám a helyzetek sablonosak, a sztori tempótlan és meglepetésmentes, egyedül a női főszereplő, Kirsten Stewart csillant meg valamit abból, hogy milyen is elkeseredett tininek lenni egy pocsék nyáron. És némi filmtörténeti csemege a végére: hőseink első közös autókázása során a Monroeville Mall kivilágított emblémája mellett hajtanak el: ez volt Romero 1978-as Holtak hajnalának fő helyszíne.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2009/07 60. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=9822