|
Év
1999/július
|
KRÓNIKA
Molnár Gál Péter: Dirk Bogarde (1921–1999)
MAGYAR MŰHELY
Jeles András: Madár a tükörben
Janisch Attila: Szavak, képek, terek Film és irodalom
Bori Erzsébet: Jadviga választása Beszélgetés Deák Krisztinával és Závada Pállal
Mihancsik Zsófia: A láthatatlan nem Magyar nők filmen
Schubert Gusztáv: Hűlt hely Magyarország, szerelem
FESZTIVÁL
Galambos Attila: Női vonalak Nemek és szerepek Kelet-Európában
Hirsch Tibor: Pőrén, buján, pajkosan Erotika és öncenzúra az ezredfordulón
Nánay Bence: Hímnem, nőnem Feminista filmelmélet
CYBERVILÁG
Kömlődi Ferenc: A gépaszony csókja Cyberdámák, robotlányok, virtuálkirálynők
Gelencsér Gábor: Kortársunk, Eustache Jean Eustache retrospektív
MEDIAWAVE
Bakács Tibor Settenkedő: Feléből többet Mediawave
N. N.: Mediawave ’99 díjlista
Halász Tamás: Test-Tér és Test-Tár Pillanat/Kép
KRITIKA
Varga Balázs: Fekete mese Pattogatott kukorica
Vasák Benedek Balázs: Csigidicsá! A Morel fiú
Békés Pál: Még egy nap a Paradicsomban
LÁTTUK MÉG
Békés Pál: 10 dolog, amit utálok benned
Galambos Attila: Slam
Tamás Amaryllis: Oscar Wilde szerelmei
Ádám Péter: Kegyetlen játékok
Köves Gábor: Pókerarcok
Mátyás Péter: A légiós
Korcsog Balázs: Briliáns csapda
Kömlődi Ferenc: A múmia
Varró Attila: Mimic – A júdás faj
KÉPMAGNÓ
Reményi József Tamás: Requiem a krimiért
|
|
|
|
|
|
|
MoziSzületett gengszterekGéczi Zoltán
Stand Up Guys – amerikai, 2012. Rendezte: Fisher Stevens. Írta: Noah Haidle. Kép: Michael Grady. Zene: Lyle Workman. Szereplők: Al Pacino (Val), Christopher Walken (Doc), Alan Arkin (Hirsch), Julianna Margulies (Nina). Gyártó: Lionsgate / Lakeshore Entertainment. Forgalmazó: ADS Service. Feliratos. 95 perc.
Val (Al Pacino) ismét börtönből szabadul,
ezúttal 28 évet ült, sokat gyakorolta már ezt a mutatványt pályafutása során,
most sem fogja elrontani. A kapuban régi cimborája és tettestársa, Doc
(Christopher Walken) várja, akit felettébb kényelmetlen feladattal bízott meg
egykori főnökük: a joviális öregúrrá szelídült bérgyilkosnak 24 órán belül
hidegre kell tennie hajdani partnerét, ezáltal téve pontot egy évtizedek óta
húzódó ügy végére.
Az
ismeretlen forgatókönyvíró (Noah Haidle) anyagát hasonszőrű rendező (Fisher
Stevens) dirigálta le, aki olyannyira megilletődhetett a két színészlegenda
jelenlététől, hogy a kreatív irányítást feladva, feltételek nélkül bízta az öregfiúkra
a film sorsát. Így a játékidő java a karakterépítést szolgálja: Pacino és
Walken kedélyesen évődnek a kamera előtt (inkább rájátszanak a korukra, mintsem
tagadni próbálnák azt), önironikus monológokat szavalnak, faltól-falig
kijátsszák a komikus szituációkat, időnként pedig revolvert ragadnak, hogy régi
vágású úriemberekként igyekezzenek korrigálni az őket mélyen felháborító
erkölcsi kilengéseket. Ugyanakkor a ’70-es években rekedt veteránok számára
értékes támogatást nyújtanak a kiváló mellékszereplők: Addison Timlin imádni
valóan bűbájos pincérlánya és Vanessa Ferlito bosszúszomjas figurája sokkalta
markánsabb és élettelibb, mint maguk a címszereplők.
A Született gengszterek ódivatú
stílusmozi, Al Pacino, Christopher Walken és Alan Arkin természetes lazasággal
hozzák az ízig-vérig cool figurákat, de valamiért mégis olyan érzése van a
nézőnek, hogy mindenki jobban járt volna, ha a három gengszter ifjúkori
kalandjairól készítenek egy valamelyest intenzívebb, ugyanakkor hasonlóan
megfontolt és vagány filmet.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 1090 átlag: 5.52 |
|
|
|
|