|
Év
1999/július
|
KRÓNIKA
Molnár Gál Péter: Dirk Bogarde (1921–1999)
MAGYAR MŰHELY
Jeles András: Madár a tükörben
Janisch Attila: Szavak, képek, terek Film és irodalom
Bori Erzsébet: Jadviga választása Beszélgetés Deák Krisztinával és Závada Pállal
Mihancsik Zsófia: A láthatatlan nem Magyar nők filmen
Schubert Gusztáv: Hűlt hely Magyarország, szerelem
FESZTIVÁL
Galambos Attila: Női vonalak Nemek és szerepek Kelet-Európában
Hirsch Tibor: Pőrén, buján, pajkosan Erotika és öncenzúra az ezredfordulón
Nánay Bence: Hímnem, nőnem Feminista filmelmélet
CYBERVILÁG
Kömlődi Ferenc: A gépaszony csókja Cyberdámák, robotlányok, virtuálkirálynők
Gelencsér Gábor: Kortársunk, Eustache Jean Eustache retrospektív
MEDIAWAVE
Bakács Tibor Settenkedő: Feléből többet Mediawave
N. N.: Mediawave ’99 díjlista
Halász Tamás: Test-Tér és Test-Tár Pillanat/Kép
KRITIKA
Varga Balázs: Fekete mese Pattogatott kukorica
Vasák Benedek Balázs: Csigidicsá! A Morel fiú
Békés Pál: Még egy nap a Paradicsomban
LÁTTUK MÉG
Békés Pál: 10 dolog, amit utálok benned
Galambos Attila: Slam
Tamás Amaryllis: Oscar Wilde szerelmei
Ádám Péter: Kegyetlen játékok
Köves Gábor: Pókerarcok
Mátyás Péter: A légiós
Korcsog Balázs: Briliáns csapda
Kömlődi Ferenc: A múmia
Varró Attila: Mimic – A júdás faj
KÉPMAGNÓ
Reményi József Tamás: Requiem a krimiért
|
|
|
|
|
|
|
MoziParkerRoboz Gábor
Parker – amerikai, 2013. Rendezte: Taylor Hackford. írta: Richard Stark regényéből: John J. McLaughlin. Kép: J. Michael Muro. Zene: David Buckley. Szereplők: Jason Statham (Parker), Jennifer Lopez (Leslie), Michael Chiklis (Melander), Wendell Pierce (Carson). Gyártó: Incentive Filmes / Current Entertainment. Forgalmazó: ProVideo. Feliratos. 118 perc.
Donald Westlake gazdag bűnszerzői életművének
legvirulensebb történetei kétségkívül a Richard Stark álnéven írt
Parker-sztorik, amelyekből korábban hét játékfilm (legutóbb a Visszavágó) és nemrég stílusos képregény
is született, sőt a hosszú széria 1962-es nyitóregényéből adaptált A játéknak vége a modernista
gengszterfilm egyik csúcsteljesítményének számít. Stark vékonyka ponyvái csupasz
prózájú heist-regények szűkszavú rablófőhőssel és feszes sztorikkal, és a
2000-ben kiadott Flashfire is pont
ilyen, a története fő helyszínéül szolgáló Palm Beach-ről ráadásul különösen
szép totálokat lehet készíteni. A könyv tehát ideális alapot biztosított egy
mellébeszélést nélkülöző Jason Statham-mozihoz, a rendezői székbe ültetett
Taylord Hackford (Az ördög ügyvédje)
pedig olyan megbízható kismester, akinél egy pillanatra sem merült fel a
veszély, hogy egyéni látásmóddal kívánja vászonra vinni a forrásművet.
A Parker címszereplőjét aktuális társai
egy sikeres meló után új balhéba akarják csábítani, de miután nemet mond,
belelőnek párat és a folyóba lökik. Ez remekül megágyaz annak, hogy a kórházba
kerülő Statham-figurának kinőjön a borostája és felmenjen a vérnyomása, és a
folytatásban annak lehetünk szemtanúi, hogy az akciósztár jelenléte hogyan visz
finom műfajváltást az alapszövegbe. A minimalista gengsztersztoriból
jellegtelen akciómozit forgató alkotók azért aránylag hűek a cselekményhez: a finálét
leszámítva alig írják át, csak Starknál jóval korábban érvényesítik a
nézőpont-váltogatást (így J. Lo is többet illegetheti magát), és felpörgetik a
tempót. A közel két órás adaptáció egyértelműen
mutatja, hogy Hackford tényleg nem egy Boorman (de még csak nem is egy
Helgeland), és csak azt a kérdést hagyja megválaszolatlanul, hogy ehhez a
Statham-mozihoz miért volt szükség épp egy Parker-sztorira.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 911 átlag: 5.55 |
|
|
|
|