|
Év
1999/július
|
KRÓNIKA
Molnár Gál Péter: Dirk Bogarde (1921–1999)
MAGYAR MŰHELY
Jeles András: Madár a tükörben
Janisch Attila: Szavak, képek, terek Film és irodalom
Bori Erzsébet: Jadviga választása Beszélgetés Deák Krisztinával és Závada Pállal
Mihancsik Zsófia: A láthatatlan nem Magyar nők filmen
Schubert Gusztáv: Hűlt hely Magyarország, szerelem
FESZTIVÁL
Galambos Attila: Női vonalak Nemek és szerepek Kelet-Európában
Hirsch Tibor: Pőrén, buján, pajkosan Erotika és öncenzúra az ezredfordulón
Nánay Bence: Hímnem, nőnem Feminista filmelmélet
CYBERVILÁG
Kömlődi Ferenc: A gépaszony csókja Cyberdámák, robotlányok, virtuálkirálynők
Gelencsér Gábor: Kortársunk, Eustache Jean Eustache retrospektív
MEDIAWAVE
Bakács Tibor Settenkedő: Feléből többet Mediawave
N. N.: Mediawave ’99 díjlista
Halász Tamás: Test-Tér és Test-Tár Pillanat/Kép
KRITIKA
Varga Balázs: Fekete mese Pattogatott kukorica
Vasák Benedek Balázs: Csigidicsá! A Morel fiú
Békés Pál: Még egy nap a Paradicsomban
LÁTTUK MÉG
Békés Pál: 10 dolog, amit utálok benned
Galambos Attila: Slam
Tamás Amaryllis: Oscar Wilde szerelmei
Ádám Péter: Kegyetlen játékok
Köves Gábor: Pókerarcok
Mátyás Péter: A légiós
Korcsog Balázs: Briliáns csapda
Kömlődi Ferenc: A múmia
Varró Attila: Mimic – A júdás faj
KÉPMAGNÓ
Reményi József Tamás: Requiem a krimiért
|
|
|
|
|
|
|
DVDSzárazonSepsi László
Smashed – amerikai, 2012. Rendezte: James Ponsoldt. Szereplők: Mary Elizabeth Winstead, Aaron Paul, Octavia Spencer. Forgalmazó: SPHE. 78 perc.
Hollywood legnagyobbjai közt
számtalan olyan figurát találunk, akiknek legendájához hozzátartozik, hogy nem
vetették meg az italt, ennek ellenére viszonylag ritka, hogy egy épülgető
életmű vezérfonalát az alkoholmámor jelentse. Korai rövidfilmjei után James
Ponsoldt 2006-ban debütált a Sundance-en az Off
the Black című coming of age-drámával, amiben egy lerobbant baseball-edző
(Nick Nolte) pártfogolt egy nehéz sorsú fiút két Budweiser között, a tavaly
készült Szárazon már a Míg tart a bor és friss a rózsáig
visszanyúló piásmelodráma, az idén mozikba kerülő The Spectacular Now pedig egy nagyivó középiskolás partiállat
megváltó szerelmének tragikomédiája.
Szemben Blake Edwards klasszikusával, ami az első csokilikőr
ízű csóktól kalauzol végig a páros leépülésének stációin, a Szárazon az
egykor a sarki kocsmában fogant – és már évek óta futó – románc mélypontjánál
kezdődik. Vizeletben ázó, másnapos
ébredések, hányás egy általános iskolás osztály előtt, majd egy crackpipával
töltött meghitt éjszaka: a részeges duó nőtagja (Mary Elizabeth Winstead) végül
besokall és a következő üveg bor helyett az Anonim Alkoholistákat választja. Az
alig nyolcvan perces megváltástörténet elsősorban Winstead jutalomjátéka (ahogy
az Off the Black volt Nolte-nak),
mellette a Breaking Badből ismert
Aaron Paul rutinból hozza a sorozatbeli karakterének egy szolidabb, de
úgyszintén a teljes szétcsúszás határán egyensúlyozó verzióját. A kortárs
függetlenfilmek kellemesen karcos, viszont nézőbarát stílusában előadott Szárazon egy remek alakítással
megtámogatott ujjgyakorlatnak tűnhet az olyan robosztus indie-drámák
árnyékában, mint a Napos oldal vagy a
Blue Valentine, ugyanakkor vonzereje
is ebből fakad. Rutinfeladat, mint a reggeli kávéfőzés, de ez nem mérsékli a
benne rejlő kihívást – próbáljuk csak meg utóbbit másnaposan.
Extrák:
Audiokommentár James Ponsoldt rendező és Mary Elizabeth Winstead
közreműködésével; werkfilm; kisfilm a premierről a Torontói Nemzetközi
Filmfesztiválon; kimaradt jelenetek.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 904 átlag: 5.54 |
|
|
|
|