KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
   1999/július
KRÓNIKA
• Molnár Gál Péter: Dirk Bogarde (1921–1999)
MAGYAR MŰHELY
• Jeles András: Madár a tükörben
• Janisch Attila: Szavak, képek, terek Film és irodalom
• Bori Erzsébet: Jadviga választása Beszélgetés Deák Krisztinával és Závada Pállal
• Mihancsik Zsófia: A láthatatlan nem Magyar nők filmen
• Schubert Gusztáv: Hűlt hely Magyarország, szerelem
FESZTIVÁL
• Galambos Attila: Női vonalak Nemek és szerepek Kelet-Európában

• Hirsch Tibor: Pőrén, buján, pajkosan Erotika és öncenzúra az ezredfordulón
• Nánay Bence: Hímnem, nőnem Feminista filmelmélet
CYBERVILÁG
• Kömlődi Ferenc: A gépaszony csókja Cyberdámák, robotlányok, virtuálkirálynők

• Gelencsér Gábor: Kortársunk, Eustache Jean Eustache retrospektív
MEDIAWAVE
• Bakács Tibor Settenkedő: Feléből többet Mediawave
• N. N.: Mediawave ’99 díjlista

• Halász Tamás: Test-Tér és Test-Tár Pillanat/Kép
KRITIKA
• Varga Balázs: Fekete mese Pattogatott kukorica
• Vasák Benedek Balázs: Csigidicsá! A Morel fiú

• Békés Pál: Még egy nap a Paradicsomban
LÁTTUK MÉG
• Békés Pál: 10 dolog, amit utálok benned
• Galambos Attila: Slam
• Tamás Amaryllis: Oscar Wilde szerelmei
• Ádám Péter: Kegyetlen játékok
• Köves Gábor: Pókerarcok
• Mátyás Péter: A légiós
• Korcsog Balázs: Briliáns csapda
• Kömlődi Ferenc: A múmia
• Varró Attila: Mimic – A júdás faj
KÉPMAGNÓ
• Reményi József Tamás: Requiem a krimiért

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

DVD

Szárazon

Sepsi László

Smashed – amerikai, 2012. Rendezte: James Ponsoldt. Szereplők: Mary Elizabeth Winstead, Aaron Paul, Octavia Spencer. Forgalmazó: SPHE. 78 perc.

Hollywood legnagyobbjai közt számtalan olyan figurát találunk, akiknek legendájához hozzátartozik, hogy nem vetették meg az italt, ennek ellenére viszonylag ritka, hogy egy épülgető életmű vezérfonalát az alkoholmámor jelentse. Korai rövidfilmjei után James Ponsoldt 2006-ban debütált a Sundance-en az Off the Black című coming of age-drámával, amiben egy lerobbant baseball-edző (Nick Nolte) pártfogolt egy nehéz sorsú fiút két Budweiser között, a tavaly készült Szárazon már a Míg tart a bor és friss a rózsáig visszanyúló piásmelodráma, az idén mozikba kerülő The Spectacular Now pedig egy nagyivó középiskolás partiállat megváltó szerelmének tragikomédiája.

Szemben Blake Edwards klasszikusával, ami az első csokilikőr ízű csóktól kalauzol végig a páros leépülésének stációin, a Szárazon az egykor a sarki kocsmában fogant – és már évek óta futó – románc mélypontjánál kezdődik. Vizeletben ázó, másnapos ébredések, hányás egy általános iskolás osztály előtt, majd egy crackpipával töltött meghitt éjszaka: a részeges duó nőtagja (Mary Elizabeth Winstead) végül besokall és a következő üveg bor helyett az Anonim Alkoholistákat választja. Az alig nyolcvan perces megváltástörténet elsősorban Winstead jutalomjátéka (ahogy az Off the Black volt Nolte-nak), mellette a Breaking Badből ismert Aaron Paul rutinból hozza a sorozatbeli karakterének egy szolidabb, de úgyszintén a teljes szétcsúszás határán egyensúlyozó verzióját. A kortárs függetlenfilmek kellemesen karcos, viszont nézőbarát stílusában előadott Szárazon egy remek alakítással megtámogatott ujjgyakorlatnak tűnhet az olyan robosztus indie-drámák árnyékában, mint a Napos oldal vagy a Blue Valentine, ugyanakkor vonzereje is ebből fakad. Rutinfeladat, mint a reggeli kávéfőzés, de ez nem mérsékli a benne rejlő kihívást – próbáljuk csak meg utóbbit másnaposan.

Extrák: Audiokommentár James Ponsoldt rendező és Mary Elizabeth Winstead közreműködésével; werkfilm; kisfilm a premierről a Torontói Nemzetközi Filmfesztiválon; kimaradt jelenetek.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2013/05 63-63. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=11472