|
Év
1999/július
|
KRÓNIKA
Molnár Gál Péter: Dirk Bogarde (1921–1999)
MAGYAR MŰHELY
Jeles András: Madár a tükörben
Janisch Attila: Szavak, képek, terek Film és irodalom
Bori Erzsébet: Jadviga választása Beszélgetés Deák Krisztinával és Závada Pállal
Mihancsik Zsófia: A láthatatlan nem Magyar nők filmen
Schubert Gusztáv: Hűlt hely Magyarország, szerelem
FESZTIVÁL
Galambos Attila: Női vonalak Nemek és szerepek Kelet-Európában
Hirsch Tibor: Pőrén, buján, pajkosan Erotika és öncenzúra az ezredfordulón
Nánay Bence: Hímnem, nőnem Feminista filmelmélet
CYBERVILÁG
Kömlődi Ferenc: A gépaszony csókja Cyberdámák, robotlányok, virtuálkirálynők
Gelencsér Gábor: Kortársunk, Eustache Jean Eustache retrospektív
MEDIAWAVE
Bakács Tibor Settenkedő: Feléből többet Mediawave
N. N.: Mediawave ’99 díjlista
Halász Tamás: Test-Tér és Test-Tár Pillanat/Kép
KRITIKA
Varga Balázs: Fekete mese Pattogatott kukorica
Vasák Benedek Balázs: Csigidicsá! A Morel fiú
Békés Pál: Még egy nap a Paradicsomban
LÁTTUK MÉG
Békés Pál: 10 dolog, amit utálok benned
Galambos Attila: Slam
Tamás Amaryllis: Oscar Wilde szerelmei
Ádám Péter: Kegyetlen játékok
Köves Gábor: Pókerarcok
Mátyás Péter: A légiós
Korcsog Balázs: Briliáns csapda
Kömlődi Ferenc: A múmia
Varró Attila: Mimic – A júdás faj
KÉPMAGNÓ
Reményi József Tamás: Requiem a krimiért
|
|
|
|
|
|
|
MoziBérhaverokHuber Zoltán
The Wedding Ringer – amerikai, 2015. Rendezte: Jeremy Garelick. Írta: Jay Lavender. Kép: Brad Lipson. Zene: Christopher Lennertz. Szereplők: Kevin Hart (Jimmy), Josh Gad (Doug), Affion Crockett (Reggie), Kaley Cuoco (Gretchen). Gyártó: Miramax / LStar Capital / Screen Gems. Forgalmazó: InterCom. Szinkronizált 101 perc.
Ahogy a
fiatalság társadalmilag elfogadott felső korhatára fokozatosan kitolódik, úgy
változnak a felnőtté válás szimbolikus beavatási rítusai. Az álomgyári komédiák
érzékenyen követik a trendeket, az érettségi bankettek és kerek szülinapok
mellett mostanság az esküvőből faragnak életszakasz-záró erőpróbákat. A szigorú
menetrendet követő eseményre készülni kell, a buktatók leküzdésével hőseink a
hagyományos értékek fontosságára bukkannak és boldogan tagozódnak be a közösség
üdvözítően szabályos rendjébe. A násznagy könnyfakasztó beszéde központi eleme
e törzsi szertartásnak, a nagybetűs életbe a barátok támogatása nélkül nem
léphet át a jelölt. Akinek pedig egyetlen igaz cimborája sincsen, az kénytelen
felbérelni néhányat.
A pénzért vásárolt esküvői haver ötlete tulajdonképp a Micsoda nő! sajátos parafrázisa.
Magányos vőlegényünk és a szívélyességét prostituáló profi között szerelem
helyett igaz barátság szövődik, mely a megváltást jelenti számukra. A túlsúlyos
fehér és a nagydumás fekete férfi a hozzájuk csapódó lúzerekkel bizarr
dacszövetségre lépve végül nemet mond a WASP-menyasszony képviselte merev és
felszínes életmodellre. A film így akár a hagyományos család-ideál frappáns
kritikájaként is működhetne, a maró szatíra sajnos elmarad.Pedig alkotóink néha
egészen ígéretes irányokba indulnak. A nonkonform felhangok mellett a
küldetés-mozik és szélhámosfilmek elemei is felderengenek. Mindez azonban kevés
az üdvösséghez, a jópofa mozis utalásokat leszámítva inkább kiszámítható
biztonsági játékot kapunk. A sztori és a figurák elnagyoltak, a két lábon járó
sztereotípiákkal nehéz hatásos poénokat puffogtatni. Maradnak hát az öncélú,
buta fizikai gegek, a kötelező pofára esések. Hősünk péniszét leharapja egy
kutya és a nagymama is felgyullad, a másodkategóriás futószalag-produkciók
gettójából végül nem sikerül kitörni.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 156 átlag: 5.4 |
|
|
|
|