|
Év
1999/július
|
KRÓNIKA
Molnár Gál Péter: Dirk Bogarde (1921–1999)
MAGYAR MŰHELY
Jeles András: Madár a tükörben
Janisch Attila: Szavak, képek, terek Film és irodalom
Bori Erzsébet: Jadviga választása Beszélgetés Deák Krisztinával és Závada Pállal
Mihancsik Zsófia: A láthatatlan nem Magyar nők filmen
Schubert Gusztáv: Hűlt hely Magyarország, szerelem
FESZTIVÁL
Galambos Attila: Női vonalak Nemek és szerepek Kelet-Európában
Hirsch Tibor: Pőrén, buján, pajkosan Erotika és öncenzúra az ezredfordulón
Nánay Bence: Hímnem, nőnem Feminista filmelmélet
CYBERVILÁG
Kömlődi Ferenc: A gépaszony csókja Cyberdámák, robotlányok, virtuálkirálynők
Gelencsér Gábor: Kortársunk, Eustache Jean Eustache retrospektív
MEDIAWAVE
Bakács Tibor Settenkedő: Feléből többet Mediawave
N. N.: Mediawave ’99 díjlista
Halász Tamás: Test-Tér és Test-Tár Pillanat/Kép
KRITIKA
Varga Balázs: Fekete mese Pattogatott kukorica
Vasák Benedek Balázs: Csigidicsá! A Morel fiú
Békés Pál: Még egy nap a Paradicsomban
LÁTTUK MÉG
Békés Pál: 10 dolog, amit utálok benned
Galambos Attila: Slam
Tamás Amaryllis: Oscar Wilde szerelmei
Ádám Péter: Kegyetlen játékok
Köves Gábor: Pókerarcok
Mátyás Péter: A légiós
Korcsog Balázs: Briliáns csapda
Kömlődi Ferenc: A múmia
Varró Attila: Mimic – A júdás faj
KÉPMAGNÓ
Reményi József Tamás: Requiem a krimiért
|
|
|
|
|
|
|
MoziÜzlet bármi áronKovács Bálint
Unfinished Business – amerikai, 2015. Rendezte: Ken Scott. Írta: Steve Conrad. Kép: Oliver Stapleton. Zene: Alex Wurman. Szereplők: Vince Vaughn (Daniel), Dave Franco (Mike), Tom Wilkinson (Timothy), Sienna Miller (Chuck), Nick Frost (Bill). Gyártó: New Regency Pictures / Escape Artists. Forgalmazó: InterCom. Szinkronizált. 92 perc.
Igaz, ami igaz, nem árt új vért pumpálni az
„amerikai self made businessman
mindent elérhet, ha elég keményen küzd és soha nem adja fel” sémáját követő
filmekbe, mert a mélységében és mondandójában az egymondatnyi felirattal
ellátott motivációs poszterekkel vetekedő szubzsáner már születésekor sem
hordozta magában az izgalmak vagy az eredetiség garanciáját. Ken Scott rendező
és Steve Conrad forgatókönyvíró sem elégedtek meg a családja eltartásáért saját
vállalkozásba kezdő kisember és a zsíros szerződésért folytatott küzdelem
sztorijával, de kiegészítették az Európai
vakáció méltósága vesztett újragondolásával és Torrente-filmekre hajazóan
semmiféle korrektséget nem ismerő poénokkal: a kicsit lúzer üzletember
borzasztóan lúzer munkatársaival Európába repül egy megbízás aláírásának
reményében, csakhogy a sikerig naturista szaunákon, fetisiszta melegbárokon és
extasyban oldott éjszakai életen keresztül vezet az út.
Valamint a két stílust
mixelő filmek legnagyobb csapdáján keresztül: az Üzlet bármi áron azon csúszik meg és bukik fájdalmasat, hogy a
komoly részek komolyan vehetetlenek, a lealjasulós jelenetek pedig nem olyan Jackass-esen gátlástalanok, hogy a
rettenetes poénok legalább a túlzások miatt működni tudnának. Az egyik percben
az a humorforrás, hogy az értelmi sérült srác megbotlik, és a melegkocsma
vécéfülkéinek egyik glory hole-ján kilógatott péniszben kapaszkodik meg, a
következőben pedig már egy olyan megrázó, de csak félmondatokban kifejtett problémakör
próbál sokkolni, mint a főhős gyerekeinek iskolai megszégyenítése. Attól pedig,
hogy az alkotók milyen magától értetődően helyezik egy platformra a
fogyatékosokon, melegeken és nudistákon való gúnyolódást a könnyfakasztó
kamaszdrámával, olyan emészthetetlenné válik a film, mint a kannásborba
áztatott csirkefarhát.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 176 átlag: 5.65 |
|
|
|
|