|
Év
1999/július
|
KRÓNIKA
Molnár Gál Péter: Dirk Bogarde (1921–1999)
MAGYAR MŰHELY
Jeles András: Madár a tükörben
Janisch Attila: Szavak, képek, terek Film és irodalom
Bori Erzsébet: Jadviga választása Beszélgetés Deák Krisztinával és Závada Pállal
Mihancsik Zsófia: A láthatatlan nem Magyar nők filmen
Schubert Gusztáv: Hűlt hely Magyarország, szerelem
FESZTIVÁL
Galambos Attila: Női vonalak Nemek és szerepek Kelet-Európában
Hirsch Tibor: Pőrén, buján, pajkosan Erotika és öncenzúra az ezredfordulón
Nánay Bence: Hímnem, nőnem Feminista filmelmélet
CYBERVILÁG
Kömlődi Ferenc: A gépaszony csókja Cyberdámák, robotlányok, virtuálkirálynők
Gelencsér Gábor: Kortársunk, Eustache Jean Eustache retrospektív
MEDIAWAVE
Bakács Tibor Settenkedő: Feléből többet Mediawave
N. N.: Mediawave ’99 díjlista
Halász Tamás: Test-Tér és Test-Tár Pillanat/Kép
KRITIKA
Varga Balázs: Fekete mese Pattogatott kukorica
Vasák Benedek Balázs: Csigidicsá! A Morel fiú
Békés Pál: Még egy nap a Paradicsomban
LÁTTUK MÉG
Békés Pál: 10 dolog, amit utálok benned
Galambos Attila: Slam
Tamás Amaryllis: Oscar Wilde szerelmei
Ádám Péter: Kegyetlen játékok
Köves Gábor: Pókerarcok
Mátyás Péter: A légiós
Korcsog Balázs: Briliáns csapda
Kömlődi Ferenc: A múmia
Varró Attila: Mimic – A júdás faj
KÉPMAGNÓ
Reményi József Tamás: Requiem a krimiért
|
|
|
|
|
|
|
MoziFocus – A látszat csalGéczi Zoltán
Focus – amerikai, 2015. Rendezte és írta: John Regua és Glenn Ficarra. Kép: Xavier Perez Grobet. Zene: Nick Urata. Szereplők: Will Smith (Nicky), Margot Robbie (Jess), Gerald McRaney (Ownes), Robert Taylor (McEwen). Gyártó: Zaftig Films / Kramer & Sigman Films. Forgalmazó: InterCom. Szinkronizált. 104 perc.
„A nagy balhé nem több mint fantáziakép. Mi
mennyiségre hajtunk.” – inti Will Smith karaktere a hétpróbás mestertolvajok
bandájához frissen csatlakozott, szőke újonclányt. Alighanem ugyanez az elv
vezethette Glenn Ficarra és John Requa munkáját is; az összeszokott
forgatókönyvíró-rendező páros (Tapló
Télapó, Őrült, dilis, szerelem)
szándéka a volumen behúzása, egy nemzetközi sikerfilm forgatása lehetett, amely
a két legnépszerűbb zsáner, a krimi és a romantika elemeit ötvözi.
Miután a forgatókönyvet
búbánatos közhelyek és irritálóan mesterkélt fordulatok sokasága terheli, ezt a
mutatványt két embernek kellene érdemben felvállalnia, ám eleve nem kevés
aggályt kelt az a körülmény, hogy a főszereplők a helyettes helyetteseként,
beugró alapon vállalták a forgatást. A karrierjének ugyancsak hanyatló
szakaszában lévő Will Smith (szerepét eredetileg Ryan Gosling, Brad Pitt, majd
Ben Affleck volt hivatott eljátszani) A
Föld után kolosszális bukását követően ritkán exponálja magát a vásznon,
ahogy az új ausztrál üdvöske, a tündöklően szép Margot Robbie is az utolsó
pillanatban lépett a fedélzetre.
A Focus: A látszat csal dramaturgiai üresjárataiban – merthogy ebből
is akad néhány – óhatatlanul is referenciák után kutat a néző agya, miszerint a
dél-koreai The Thieves mennyivel
stílusosabb és vagányabb, a Szemfényvesztők
pedig mennyivel intelligensebb, ugyanakkor az is szembeszökő, mily szorgos
igyekezettel próbálták rekonstruálni a Mint
a kámfor lefegyverző intimitást sugárzó romantikus duettjeit, ám a
hirtelenjében összeverbuvált páros merőben alkalmatlannak bizonyult erre a
feladatra. Végső elszámolás tekintetében nincsenek megbocsáthatatlan hibák vagy
hiányosságok, nehéz volna kifejezetten utálni ezt a természeténél fogva ódivatú
filmet, ugyanakkor szeretni sem lehetséges; hervatag és középszerű produkció, a
minden szempontból felesleges mozik példaértékű képviselője.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 127 átlag: 5.61 |
|
|
|
|