|
Év
1999/július
|
KRÓNIKA
Molnár Gál Péter: Dirk Bogarde (1921–1999)
MAGYAR MŰHELY
Jeles András: Madár a tükörben
Janisch Attila: Szavak, képek, terek Film és irodalom
Bori Erzsébet: Jadviga választása Beszélgetés Deák Krisztinával és Závada Pállal
Mihancsik Zsófia: A láthatatlan nem Magyar nők filmen
Schubert Gusztáv: Hűlt hely Magyarország, szerelem
FESZTIVÁL
Galambos Attila: Női vonalak Nemek és szerepek Kelet-Európában
Hirsch Tibor: Pőrén, buján, pajkosan Erotika és öncenzúra az ezredfordulón
Nánay Bence: Hímnem, nőnem Feminista filmelmélet
CYBERVILÁG
Kömlődi Ferenc: A gépaszony csókja Cyberdámák, robotlányok, virtuálkirálynők
Gelencsér Gábor: Kortársunk, Eustache Jean Eustache retrospektív
MEDIAWAVE
Bakács Tibor Settenkedő: Feléből többet Mediawave
N. N.: Mediawave ’99 díjlista
Halász Tamás: Test-Tér és Test-Tár Pillanat/Kép
KRITIKA
Varga Balázs: Fekete mese Pattogatott kukorica
Vasák Benedek Balázs: Csigidicsá! A Morel fiú
Békés Pál: Még egy nap a Paradicsomban
LÁTTUK MÉG
Békés Pál: 10 dolog, amit utálok benned
Galambos Attila: Slam
Tamás Amaryllis: Oscar Wilde szerelmei
Ádám Péter: Kegyetlen játékok
Köves Gábor: Pókerarcok
Mátyás Péter: A légiós
Korcsog Balázs: Briliáns csapda
Kömlődi Ferenc: A múmia
Varró Attila: Mimic – A júdás faj
KÉPMAGNÓ
Reményi József Tamás: Requiem a krimiért
|
|
|
|
|
|
|
MoziHalálos iramban 7Huber Zoltán
Fast & Furious 7 – amerikai, 2014. Rendezte: James Wan. Írta: Chris Morgan, Gary Scott Thompson. Kép: Stephen F. Windon. Zene: Brian Tyler. Szereplők: Vin Diesel (Dominic), Paul Walker (Brian), Dwayne Johnson (Hobbs), Jason Statham (Shaw). Gyártó: Universal Pictures. Forgalmazó: UIP-Duna Film. Szinkronizált. 138 perc.
Autós videójátékokat imitáló Holtpont-koppintásból az új évezred első
számú akció-szériájává hízni igen figyelemreméltó teljesítmény. A töretlen
sikert a felszínes szemlélő hajlamos a kocsik-nők-tesztoszteron
szentháromságával elintézni, ám a csillogó motorház alatt jóval rafináltabb
konstrukció dolgozik. A kínálatban nincs még egy franchise, mely esetlegesen,
lépésről-lépésre komplex univerzumot teremtett maga köré. A növekvő
bevételekkel újabb szereplők érkeztek, az utcai versenyzők mesteri tolvajokká,
majd világmentő szuperhősökké mutálódtak, míg a redundáns benzin-pornó
sziklaszilárd morális kódrendszeren nyugszik. Származás helyett a volánnál dől
el, ki az igaz ember, illetve minden út a családhoz vezet.
A hetedik etap csapata már egyértelműen a Bosszúállók vívódások és álarcok nélküli
vulgár-kiadása. Hőseink egy-egy erényt testesítenek meg, a klipekből
kirajzolódó film-kollázst ad hoc fordulatok és az irónia önhatárát súroló
panelbölcsességek tartják össze. A patikamérlegen súlyozott megaprodukciók
uralma idején kimondottan üdítő az olyan látványmozi, mely nincs agyongondolva
és nem is veszi magát túlzottan komolyan. A valószerűség paradox kényszerének
kínosan megfelelni vágyó versenytársakkal szemben itt minden alkotóelem a
színtiszta attrakciót szolgálja. A brutális pixelörvényekben és dagályos eposzokban
gondolkodók csúnyán alábecsülik a büszkén vállalt öncélúság, a keresetlen
hatásvadászat, a primér egyszerűség erejét. Alkotóink fenntartások nélkül
túlpörgetik a receptet, bő két órára tátott szájú kiskamasszá változtatják a
célközönséget. Ilyen töménységben a giccsből naiv pop-art, kortárs mítosz
kerekedik.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 176 átlag: 5.85 |
|
|
|
|