|
Év
1999/július
|
KRÓNIKA
Molnár Gál Péter: Dirk Bogarde (1921–1999)
MAGYAR MŰHELY
Jeles András: Madár a tükörben
Janisch Attila: Szavak, képek, terek Film és irodalom
Bori Erzsébet: Jadviga választása Beszélgetés Deák Krisztinával és Závada Pállal
Mihancsik Zsófia: A láthatatlan nem Magyar nők filmen
Schubert Gusztáv: Hűlt hely Magyarország, szerelem
FESZTIVÁL
Galambos Attila: Női vonalak Nemek és szerepek Kelet-Európában
Hirsch Tibor: Pőrén, buján, pajkosan Erotika és öncenzúra az ezredfordulón
Nánay Bence: Hímnem, nőnem Feminista filmelmélet
CYBERVILÁG
Kömlődi Ferenc: A gépaszony csókja Cyberdámák, robotlányok, virtuálkirálynők
Gelencsér Gábor: Kortársunk, Eustache Jean Eustache retrospektív
MEDIAWAVE
Bakács Tibor Settenkedő: Feléből többet Mediawave
N. N.: Mediawave ’99 díjlista
Halász Tamás: Test-Tér és Test-Tár Pillanat/Kép
KRITIKA
Varga Balázs: Fekete mese Pattogatott kukorica
Vasák Benedek Balázs: Csigidicsá! A Morel fiú
Békés Pál: Még egy nap a Paradicsomban
LÁTTUK MÉG
Békés Pál: 10 dolog, amit utálok benned
Galambos Attila: Slam
Tamás Amaryllis: Oscar Wilde szerelmei
Ádám Péter: Kegyetlen játékok
Köves Gábor: Pókerarcok
Mátyás Péter: A légiós
Korcsog Balázs: Briliáns csapda
Kömlődi Ferenc: A múmia
Varró Attila: Mimic – A júdás faj
KÉPMAGNÓ
Reményi József Tamás: Requiem a krimiért
|
|
|
|
|
|
|
MoziDivat a szerelem!Horváth Eszter
Chic ! – francia, 2015. Rendezte: Jerome Cornuau. Írta: Jean-Paul Bathany. Kép: Stéphane Cami. Zene: René Aubry. Szereplők: Fanny Ardant (Alicia), Marina Hands (Hélène), Eric Elmosnino (Julien), Laurent Stocker (Alan). Gyártó: Alter Films. Forgalmazó: ADS Service. Szinkronizált. 103 perc.
„Beszéljen még nekem a zöldborsóról!” –
suttogja érzékin Fanny Ardant Eric Elmosninónak, s ez egyszer a zöldborsó
valóban csak zöldborsót jelent. Alicia Ricosi (Ardant) egy haute couture divatház szeszélyes tervezője, akit megihlet véletlen
találkozása Juliennel, a kötött pulóveres breton kertrendezővel. Aliciának
inspirációra van szüksége, az új kollekciónak pedig időre el kell készülnie.
Így Hélène-re, a divatház lelkére és eszére marad a feladat, hogy felkutassa és
meggyőzze a férfit, legyen a nagyasszony múzsája.
A Divat
a szerelem! története bátran épít
a képre, ami (többek között Az Ördög
Pradát viselnek köszönhetően) a divatvilágról él a nézők fejében. Van itt
gerinctelen főnök, zseniális, de egoista divattervező, zéró magánélet,
modellek, pezsgő. A könnyed francia vígjátékok sorából azért tűnik ki mégis Cornuau
filmje, mert nem egy klasszikus dichotómiát tár elénk. Nem a karrier kontra
magánélet vagy gonosz főnök kontra okos beosztott történetet nézzük, hanem az
utat, amelyen egy fiatal nő eljut önmagához. Hélène-ben ötvöződik az Ördög és a
túlhajszolt gyakornok karaktere: zsarnok, rideg, törtető, ugyanakkor
kiszolgáltatott és magányos. Marina Hands – aki vonásaiban meglepően emlékezet
Audrey Tautou-ra –, atipikus komika, játéka precíz, apró gesztusokból
építkezik. A Julient alakító Elmosnino ezzel szemben a kortárs francia film
egyik legeredetibb figurája. Karaktere és játékstílusa üdítő ellenpontja
Hands-ének: csupán jelen van, de ez a jelenlét olyan erős, hogy nem tudunk nem
figyelni rá. Ugyanakkor a Divat a
szerelem! kispadra ülteti Fanny Ardant-t, ami finom önkritikának vagy ha
úgy tetszik, belső poénnak is tekinthető: ez a történet nem a művész(et)
kibontakozásának terepe. Ám ettől még nagyon szórakoztató.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 119 átlag: 4.94 |
|
|
|
|