KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
   1999/július
KRÓNIKA
• Molnár Gál Péter: Dirk Bogarde (1921–1999)
MAGYAR MŰHELY
• Jeles András: Madár a tükörben
• Janisch Attila: Szavak, képek, terek Film és irodalom
• Bori Erzsébet: Jadviga választása Beszélgetés Deák Krisztinával és Závada Pállal
• Mihancsik Zsófia: A láthatatlan nem Magyar nők filmen
• Schubert Gusztáv: Hűlt hely Magyarország, szerelem
FESZTIVÁL
• Galambos Attila: Női vonalak Nemek és szerepek Kelet-Európában

• Hirsch Tibor: Pőrén, buján, pajkosan Erotika és öncenzúra az ezredfordulón
• Nánay Bence: Hímnem, nőnem Feminista filmelmélet
CYBERVILÁG
• Kömlődi Ferenc: A gépaszony csókja Cyberdámák, robotlányok, virtuálkirálynők

• Gelencsér Gábor: Kortársunk, Eustache Jean Eustache retrospektív
MEDIAWAVE
• Bakács Tibor Settenkedő: Feléből többet Mediawave
• N. N.: Mediawave ’99 díjlista

• Halász Tamás: Test-Tér és Test-Tár Pillanat/Kép
KRITIKA
• Varga Balázs: Fekete mese Pattogatott kukorica
• Vasák Benedek Balázs: Csigidicsá! A Morel fiú

• Békés Pál: Még egy nap a Paradicsomban
LÁTTUK MÉG
• Békés Pál: 10 dolog, amit utálok benned
• Galambos Attila: Slam
• Tamás Amaryllis: Oscar Wilde szerelmei
• Ádám Péter: Kegyetlen játékok
• Köves Gábor: Pókerarcok
• Mátyás Péter: A légiós
• Korcsog Balázs: Briliáns csapda
• Kömlődi Ferenc: A múmia
• Varró Attila: Mimic – A júdás faj
KÉPMAGNÓ
• Reményi József Tamás: Requiem a krimiért

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Hercegnők éjszakája

Kovács Kata


A Royal Night Out – brit, 2015. Rendezte: Julian Jarrold. Írta: Kevin Hood, Trevor De Silva. Kép: Christophe Beaucarne. Zene: Paul Englishby. Szereplők: Sarah Gadon (Elizabeth), Emily Watson (Erzsébet), Bel Powley (Margaret), Jack Reynor (Jack). Gyártó: Ecosse Films / Filmgate Films. Forgalmazó: A Company Hungary. Szinkronizált. 97 perc.

Kosztümös csajbulifilm a brit királynő ifjúkorából. 1945. május 8., a fegyverletétel napja, a második világháború vége, London ünnepel. A 19 éves trónörökös, Elizabeth és a 14 éves Margaret Windsor egyetlen mámoros éjszakára kiszabadul a palota falai közül, a néppel együtt, inkognitóban mulat és hóbortos kalandokba keveredik. Mama és papa – a király beszédére készülő VI. György szerepében ezúttal Rupert Everett – mindeközben aggódva várakozik ellátva királyi kötelességeiket. A hírességek magánéletére szakosodott Julian Jarrold (Jane Austen magánélete, Utolsó látogatás) elsősorban tévéfilmekben gyakorolta ki a klasszikus, kockázatmentes kosztümös filmezést, és a hercegnőket alakító, kiváló színésznők segítségének köszönhetően ezúttal sem okoz csalódást a műfaj kedvelőinek. A cserfes Margaret (Bel Powley) és a titokzatos Elizabeth (Sarah Gadon) habkönnyű kiruccanása közben azért fel-felvillan az angol film társadalmi elkötelezettsége is, amikor az ifjú Elizabeth szembesül a palota falain túli, kijózanító rögvalósággal. A Hercegnők éjszakája mindenekelőtt mégis csak egy félkommersz, nosztalgikus romkom „az uralkodó is ember” (Római vakáció) és „a rakoncátlan kékvérűek” (Neveletlen hercegnő) tematika farvizén. A brit királyi család magánéletét elképzelő, különböző színvonalon megvalósuló tévé- és mozifilmek sorát (legutóbb: Diana, William és Kate) bővíti, kiegészítve a Sun-típusú lapokban megjelenő médiaperszónákat – elvégre annyira ki vagyunk éhezve az uralkodók hétköznapiságáról szóló történetekre, hogy nem múlhat el nap a trón kétéves várományosáról szóló, „György herceg is szokott füllenteni” típusú címlapsztori nélkül.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2015/10 56-57. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=12430