|
Év
1999/július
|
KRÓNIKA
Molnár Gál Péter: Dirk Bogarde (1921–1999)
MAGYAR MŰHELY
Jeles András: Madár a tükörben
Janisch Attila: Szavak, képek, terek Film és irodalom
Bori Erzsébet: Jadviga választása Beszélgetés Deák Krisztinával és Závada Pállal
Mihancsik Zsófia: A láthatatlan nem Magyar nők filmen
Schubert Gusztáv: Hűlt hely Magyarország, szerelem
FESZTIVÁL
Galambos Attila: Női vonalak Nemek és szerepek Kelet-Európában
Hirsch Tibor: Pőrén, buján, pajkosan Erotika és öncenzúra az ezredfordulón
Nánay Bence: Hímnem, nőnem Feminista filmelmélet
CYBERVILÁG
Kömlődi Ferenc: A gépaszony csókja Cyberdámák, robotlányok, virtuálkirálynők
Gelencsér Gábor: Kortársunk, Eustache Jean Eustache retrospektív
MEDIAWAVE
Bakács Tibor Settenkedő: Feléből többet Mediawave
N. N.: Mediawave ’99 díjlista
Halász Tamás: Test-Tér és Test-Tár Pillanat/Kép
KRITIKA
Varga Balázs: Fekete mese Pattogatott kukorica
Vasák Benedek Balázs: Csigidicsá! A Morel fiú
Békés Pál: Még egy nap a Paradicsomban
LÁTTUK MÉG
Békés Pál: 10 dolog, amit utálok benned
Galambos Attila: Slam
Tamás Amaryllis: Oscar Wilde szerelmei
Ádám Péter: Kegyetlen játékok
Köves Gábor: Pókerarcok
Mátyás Péter: A légiós
Korcsog Balázs: Briliáns csapda
Kömlődi Ferenc: A múmia
Varró Attila: Mimic – A júdás faj
KÉPMAGNÓ
Reményi József Tamás: Requiem a krimiért
|
|
|
|
|
|
|
MoziA FőnökTüske Zsuzsanna
The Boss – amerikai, 2016. Rendezte: Ben
Falcone. Írta: Melissa McCarthy és Steve Mallory. Kép: Julio Macat. Zene:
Christopher Lennertz. Szereplők: Melissa McCarthy (Michelle), Kristen Bell
(Claire), Peter Dinklarge (Renault), Kristen Schaal (Sandy). Gyártó: On the Day
/ Universal Pictures. Forgalmazó: UIP-Duna Film. Szinkronizált. 99 perc.
Hollywood első
számú, nehézsúlyú komikája, Melissa McCarthy, legújabb filmjével, A Főnökkel, berobogott a szerzővé
avanzsáló sztárok táborhelyére. Az Álomgyár udvarának aranyat tojó tyúkja
nemcsak társírói szárnypróbálgatása, de aktuális karaktere révén is jogosult a
belépésre: a vaskosságukban is briliáns riposztjairól, szikrázó
improvizációiról ismert Frappírkirálynő ugyanis a gigantikus vagyontermelés
felkent papnőjeként tűnik fel a vásznon.
A McCarthy-féle
kitaszított figura az árvaházban felcseperedő, különféle nevelőszülők által
visszapattintott, megalomán üzletasszonnyá fejlődő Michelle személyében tér
vissza, aki csúfos bukása után egykori asszisztensnője és kislánya otthonában
sátrat verve kezdi újraépíteni karrierjét. A kőkemény túlélő Claire-rel
társulva és egy csapat különc iskoláslányból hadsereget toborozva, percek alatt
sikeres brownie birodalmat épít, azonban az ellenséges cserkészalakulat
besavanyodott vezetőnőjén és saját ősriválisán, a kicsi, de annál bosszúszomjasabb
Renault-n túl, saját ridegségével is meg kell küzdenie ahhoz, hogy elnyerje
valódi jutalmát, az igazi családot.
McCarthy ezúttal is
bűnös és vulgáris örömök közvetítője: a lépcsőházi emberek vágyait beteljesítő
verbál-terminátorként tör előre (olykor egész testét is bevetve), azonban a jól
irányzott beszólások és az úthengerként átrobogó monológok a megszokottnál
némileg fáradtabb tempóban érkeznek. A társíró-rendező színész (McCarthy férje),
Ben Falcone, a Tammy után másodszorra
irányítja szabadszájú hatalmas Afroditéjét – ám hála a hanyagul összefércelt
forgatókönyvnek és a kínos momentumoknak, a legújabb közös alkotás is csak
alibiként szolgál egy jó hangulatú családi bulihoz. Ezzel együtt a zseniális
komika, akárcsak a pokróc főhősnő, bőven megérdemli a következő esélyt.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 5 átlag: 4.2 |
|
|
|
|