|
Év
1999/július
|
KRÓNIKA
Molnár Gál Péter: Dirk Bogarde (1921–1999)
MAGYAR MŰHELY
Jeles András: Madár a tükörben
Janisch Attila: Szavak, képek, terek Film és irodalom
Bori Erzsébet: Jadviga választása Beszélgetés Deák Krisztinával és Závada Pállal
Mihancsik Zsófia: A láthatatlan nem Magyar nők filmen
Schubert Gusztáv: Hűlt hely Magyarország, szerelem
FESZTIVÁL
Galambos Attila: Női vonalak Nemek és szerepek Kelet-Európában
Hirsch Tibor: Pőrén, buján, pajkosan Erotika és öncenzúra az ezredfordulón
Nánay Bence: Hímnem, nőnem Feminista filmelmélet
CYBERVILÁG
Kömlődi Ferenc: A gépaszony csókja Cyberdámák, robotlányok, virtuálkirálynők
Gelencsér Gábor: Kortársunk, Eustache Jean Eustache retrospektív
MEDIAWAVE
Bakács Tibor Settenkedő: Feléből többet Mediawave
N. N.: Mediawave ’99 díjlista
Halász Tamás: Test-Tér és Test-Tár Pillanat/Kép
KRITIKA
Varga Balázs: Fekete mese Pattogatott kukorica
Vasák Benedek Balázs: Csigidicsá! A Morel fiú
Békés Pál: Még egy nap a Paradicsomban
LÁTTUK MÉG
Békés Pál: 10 dolog, amit utálok benned
Galambos Attila: Slam
Tamás Amaryllis: Oscar Wilde szerelmei
Ádám Péter: Kegyetlen játékok
Köves Gábor: Pókerarcok
Mátyás Péter: A légiós
Korcsog Balázs: Briliáns csapda
Kömlődi Ferenc: A múmia
Varró Attila: Mimic – A júdás faj
KÉPMAGNÓ
Reményi József Tamás: Requiem a krimiért
|
|
|
|
|
|
|
DVDKémvadászok: A szolgálat kötelezTosoki Gyula
Spooks: The Greater Good – brit, 2015. Rendezte: Szereplők: Peter
Firth, Kit Harington, Jennifer Ehle. Forgalmazó: Gamma Home Entertainment. 104
perc.
A XXI. század nagy sorozatboomjának elindításában élszerepet
játszó, tíz évadot megélt, brit Kémvadászok (Spooks) az amerikai 24-gyel
együtt frappánsan bizonyították a klasszikus thrillerműfaj, illetve a kortárs
akcióthrillerek alapelemeinek televíziós szériákba adaptálhatóságát, témáikkal
pedig irányt mutattak és inspirációt adtak a későbbi nyugati (európai és
amerikai) tévés thrillerfolyamoknak, a The Americanstől a Homelandig.
A Kémvadászok-sorozat
alapján forgatott mozifilm azonban elmarad a várakozásoktól, már amennyiben
bárki is várt tőle valamit, hiszen tudvalevő, hogy tévészéria alapján
kockázatos játékfilmet készíteni. Az alkotók azt az akadályt ugyan sikerrel
vették, hogy a tévés produkciót nem ismerő nézőket ne idegenítsék el, tehát
összességében a szűz szem számára is követhető történetet faragtak, a
sorozatdramaturgiának az adaptálását azonban már kevésbé tudták megoldani. A
középpontban arab terroristák merényletei, és a brit titkosszolgálat, az MI5
felsővezetésében őket segítő beépített ember leleplezésére indított akció áll, a
zsinórban jövő fordulatok azonban bicebócán motiváltak: túl sok meglepetést
próbáltak az alkotók a filmbe zsúfolni, miközben azok dramaturgiai hátterét nem
teremtették meg. Ráadásul a színészvezetés sem olajozott. A sorozatban is, itt
is a kulcsszereplőt – az MI5 terroristaelhárító részlegének vezetőjét – adó
Peter Firth nem tudja reprodukálni azt a karizmát, amit a rajongói megszoktak,
de ennél is zavaróbb a Firth-nél jelentősebb szerepet kapó, a Trónok harcában Havas Johnt formáló Kit
Harington jelenléte, aki komoly hitelességi deficittel küszködik, és akit néha
mintha az alkotók sem vennének komolyan (például amikor az egyik titkos
találkozón csinos kontyot applikálnak a fejére). Egészben a filmnek éppen azon
elemei a leggyengébbek, amiken áll vagy bukik a jó akcióthriller. A történet-
és színészvezetés gikszerei mellett ugyanis a pofozkodások koreográfiája sem az
igazi, néha olybá tűnik, mintha egy érett Ötvös Csöpi-filmet néznénk.
Extrák: Nincsenek.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 11 átlag: 6 |
|
|
|
|