|
Év
1999/július
|
KRÓNIKA
Molnár Gál Péter: Dirk Bogarde (1921–1999)
MAGYAR MŰHELY
Jeles András: Madár a tükörben
Janisch Attila: Szavak, képek, terek Film és irodalom
Bori Erzsébet: Jadviga választása Beszélgetés Deák Krisztinával és Závada Pállal
Mihancsik Zsófia: A láthatatlan nem Magyar nők filmen
Schubert Gusztáv: Hűlt hely Magyarország, szerelem
FESZTIVÁL
Galambos Attila: Női vonalak Nemek és szerepek Kelet-Európában
Hirsch Tibor: Pőrén, buján, pajkosan Erotika és öncenzúra az ezredfordulón
Nánay Bence: Hímnem, nőnem Feminista filmelmélet
CYBERVILÁG
Kömlődi Ferenc: A gépaszony csókja Cyberdámák, robotlányok, virtuálkirálynők
Gelencsér Gábor: Kortársunk, Eustache Jean Eustache retrospektív
MEDIAWAVE
Bakács Tibor Settenkedő: Feléből többet Mediawave
N. N.: Mediawave ’99 díjlista
Halász Tamás: Test-Tér és Test-Tár Pillanat/Kép
KRITIKA
Varga Balázs: Fekete mese Pattogatott kukorica
Vasák Benedek Balázs: Csigidicsá! A Morel fiú
Békés Pál: Még egy nap a Paradicsomban
LÁTTUK MÉG
Békés Pál: 10 dolog, amit utálok benned
Galambos Attila: Slam
Tamás Amaryllis: Oscar Wilde szerelmei
Ádám Péter: Kegyetlen játékok
Köves Gábor: Pókerarcok
Mátyás Péter: A légiós
Korcsog Balázs: Briliáns csapda
Kömlődi Ferenc: A múmia
Varró Attila: Mimic – A júdás faj
KÉPMAGNÓ
Reményi József Tamás: Requiem a krimiért
|
|
|
|
|
|
|
MoziSzex receptreÁrva Márton
Kiki, el amor se hace – spanyol, 2016. Rendezte: Paco Leon. Írta: Fernando
Perez és Paco Leon. Kép: Kiko de la Rica. Szereplők: Natalia de Molina
(Natalia), Alex Garcia (Alex), Silvia Rey (Cajera), Paco Leon (Paco), Ana Katz
(Ana). Gyártó: Vertigo Films / Telecinco Cinema / Mediaset Espana. Forgalmazó:
ADS Service. Feliratos. 102 perc.
Az alig másfél éve
bemutatott ausztrál Szexterápia
egymás mellé kanyarintott pár-történetei különc szexuális vágyak felfedezésének
ürügyén kínálták a szerelmi, illetve házastársi kapcsolatok akadályait
több-kevesebb sikerrel leküzdő őszinteség és empátia – nem túl velős, de
legalább jószándékú – tanmeséit. Az öntudatosan közhelyes (a csetlő-botló
lánykérés) vagy ironikusan valószerűtlen fordulatokat (a film végi
tömegbaleset) és olykor fajsúlyos kérdésfeltevéseket (a feleségét elaltató
szeretethiányos férfi esete) kamara-helyzetekbe sűrítő munka idén spanyol
közegben született újjá a Szex receptre
képében, amivel mindenek előtt a remake-ek ellenzői nyerték meg maguknak a
soron következő kiábrándító példát.
A családi körben
barkácsolt morbid válság-vígjátékait (az anyja és a nővére főszereplésével
készült Carmina-filmeket) maga mögött
hagyva a fősodor felé kacsintgató Paco León ugyanis épp a másik megértésére
törekvés rokonszenves gesztusát cserélte le az Eszeveszett mesékre hajazó (lásd a főcímet), néhol hisztérikusan
harsány túlzásaival és megbélyegző nézőpontjával. Mert míg a Josh Lawson
verziójában feltűnt szerepjátszók és félelemtől felizgulók útjai egy
párterápiás váróteremben keresztezték egymást, León filmje ellentmondást nem
tűrve helyezi növény- és könnyimádója véletlen találkozását a kórházi
folyosóra, beilleszkedési lehetőségek helyett részletes diagnózis után kutatva.
Így a dramaturgiai bizonytalanságok (az eljegyzési szál megkavarodó motivációi)
és a puszta extravaganciát szolgáló pluszjellemzők (a szextelefont közvetítő
jelnyelvi tolmács a selyemtől gerjed be, iguánával sokkolja randipartnereit és
tejérzékeny) is elhanyagolható gondoknak tűnnek az öncélúan provokatív
attrakciókhoz (maszturbálás a gyászmisén) és a kirekesztő ábrázolásmódhoz
(leszbikus érdeklődés, mint parafília) képest.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 6 átlag: 4.67 |
|
|
|
|