|
Év
1999/július
|
KRÓNIKA
Molnár Gál Péter: Dirk Bogarde (1921–1999)
MAGYAR MŰHELY
Jeles András: Madár a tükörben
Janisch Attila: Szavak, képek, terek Film és irodalom
Bori Erzsébet: Jadviga választása Beszélgetés Deák Krisztinával és Závada Pállal
Mihancsik Zsófia: A láthatatlan nem Magyar nők filmen
Schubert Gusztáv: Hűlt hely Magyarország, szerelem
FESZTIVÁL
Galambos Attila: Női vonalak Nemek és szerepek Kelet-Európában
Hirsch Tibor: Pőrén, buján, pajkosan Erotika és öncenzúra az ezredfordulón
Nánay Bence: Hímnem, nőnem Feminista filmelmélet
CYBERVILÁG
Kömlődi Ferenc: A gépaszony csókja Cyberdámák, robotlányok, virtuálkirálynők
Gelencsér Gábor: Kortársunk, Eustache Jean Eustache retrospektív
MEDIAWAVE
Bakács Tibor Settenkedő: Feléből többet Mediawave
N. N.: Mediawave ’99 díjlista
Halász Tamás: Test-Tér és Test-Tár Pillanat/Kép
KRITIKA
Varga Balázs: Fekete mese Pattogatott kukorica
Vasák Benedek Balázs: Csigidicsá! A Morel fiú
Békés Pál: Még egy nap a Paradicsomban
LÁTTUK MÉG
Békés Pál: 10 dolog, amit utálok benned
Galambos Attila: Slam
Tamás Amaryllis: Oscar Wilde szerelmei
Ádám Péter: Kegyetlen játékok
Köves Gábor: Pókerarcok
Mátyás Péter: A légiós
Korcsog Balázs: Briliáns csapda
Kömlődi Ferenc: A múmia
Varró Attila: Mimic – A júdás faj
KÉPMAGNÓ
Reményi József Tamás: Requiem a krimiért
|
|
|
|
|
|
|
MoziKilenc életVarga Zoltán
Nine
Lives – amerikai, 2016. Rendezte: Barry Sonnenfeld. Írta: Matt Allen, Gwyn
Lurie és Caleb Wilson. Kép: Karl Walter Lindenlaub. Szereplők: Kevin Spacey
(Brand), Jennifer Garner (Lara), Christopher Walken (Grant), Malina Weissman
(Rebecca). Gyártó: EuropaCorp / Fundamental Films. Forgalmazó: Big Bang Média. Szinkronizált. 87 perc.
Talán
egy macskaöltőnyi élet sem lenne elegendő ahhoz, hogy rájöjjünk, mit keres
Kevin Spacey és Christopher Walken olyan filmben, amelyben még egy huszadrangú
tévéprodukcióhoz szükséges inspirációt is nagyítóval kell keresni (leszámítva a
kézenfekvő választ, miszerint „van az a pénz”). A családi vígjátékként
hirdetett Kilenc élet főhősének lelke
átmenetileg macskatestbe költözik, miután emberként kómába esik egy baleset
következtében – Spacey így a lehető legkevesebb időt tölti a vásznon;
máskülönben csupán a hangját adja cirmosalteregójának, akit valódi négylábú
mellett számítógépes animáció próbál megformálni. A családi vígjátékok egyik
legelhasználtabb kliséjének ágyaz meg a faramuci helyzet: Spacey egoista és
gigantomán üzletembere – akinek már-már freudi magyarázatokért kiáltó
rögeszméje, hogy megépítse Amerika legmagasabb felhőkarcolóját – „Mr.
Szőrmókként” kénytelen bebizonyítani elhanyagolt feleségének és gyermekeinek,
hogy valójában nagyon szereti őket.
A Kilenc élet a fantasztikumba csomagolt
jellemfejlődést a beszélő állatok toposzával párosítva halmozza a kizsákmányolt
előképeket, az Egy bozontos ebtől
kezdve a Garfieldon át a
Walken-figura által megidézett Távkapcsig;
ám az alapvető probléma sokkal inkább az, hogy a film mindvégig humortalan és
enervált: sehol egy ötletes vizuális poén, sehol egy tényleg szellemes riposzt.
A családi közönség kiszolgálását pedig módfelett bántó gikszerek roncsolják:
mert hát hol érdeklik a (gyerek)publikumot az intrikus üzleti manőverei, s
egyáltalán hogyan vetődhet fel az egyik jóravaló szereplő öngyilkosságra
készülésének(!) sejtetése? A Kilenc életet
Barry Sonnenfeld rendezte, neki köszönhettük negyedszázada a remek Addams Family-filmeket. Újabb munkáját
viszont legfeljebb csak az állatos vígjátékok szégyeneként fogják jegyezni.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 7 átlag: 5.57 |
|
|
|
|