|
Év
1999/július
|
KRÓNIKA
Molnár Gál Péter: Dirk Bogarde (1921–1999)
MAGYAR MŰHELY
Jeles András: Madár a tükörben
Janisch Attila: Szavak, képek, terek Film és irodalom
Bori Erzsébet: Jadviga választása Beszélgetés Deák Krisztinával és Závada Pállal
Mihancsik Zsófia: A láthatatlan nem Magyar nők filmen
Schubert Gusztáv: Hűlt hely Magyarország, szerelem
FESZTIVÁL
Galambos Attila: Női vonalak Nemek és szerepek Kelet-Európában
Hirsch Tibor: Pőrén, buján, pajkosan Erotika és öncenzúra az ezredfordulón
Nánay Bence: Hímnem, nőnem Feminista filmelmélet
CYBERVILÁG
Kömlődi Ferenc: A gépaszony csókja Cyberdámák, robotlányok, virtuálkirálynők
Gelencsér Gábor: Kortársunk, Eustache Jean Eustache retrospektív
MEDIAWAVE
Bakács Tibor Settenkedő: Feléből többet Mediawave
N. N.: Mediawave ’99 díjlista
Halász Tamás: Test-Tér és Test-Tár Pillanat/Kép
KRITIKA
Varga Balázs: Fekete mese Pattogatott kukorica
Vasák Benedek Balázs: Csigidicsá! A Morel fiú
Békés Pál: Még egy nap a Paradicsomban
LÁTTUK MÉG
Békés Pál: 10 dolog, amit utálok benned
Galambos Attila: Slam
Tamás Amaryllis: Oscar Wilde szerelmei
Ádám Péter: Kegyetlen játékok
Köves Gábor: Pókerarcok
Mátyás Péter: A légiós
Korcsog Balázs: Briliáns csapda
Kömlődi Ferenc: A múmia
Varró Attila: Mimic – A júdás faj
KÉPMAGNÓ
Reményi József Tamás: Requiem a krimiért
|
|
|
|
|
|
|
MoziViszlát, Christopher Robin!Fekete Tamás
Goodbye
Christopher Robin – brit, 2017. Rendezte: Simon Curtis. Írta: Frank
Cottrell-Boyce és Simon Vaughan. Kép: Ben Smithard. Zene: Carter Burwell.
Szereplők: Domhnall Gleeson (Milne), Margot Robbie (Daphne), Kelly Macdonald
(Olive), Will Tilston (Christopher Robin). Gyártó: DJ Films / Gasworks Media.
Forgalmazó: ADS Service. Feliratos.
107 perc.
A híres írók életét és főművük megszületését elmesélő
filmek az utóbbi időben feltűnő gyakorisággal nyúltak a gyerekszobák
könyvespolcára inspirációért; a Viszlát,
Christopher Robin bő egy évtized alatt immár a negyedik hasonló témájú biopic, ráadásul az ifjúságnak szóló
alapanyag mellett még az is közös mindegyikükben, hogy a vizsgált irodalmi
alkotás a múlt század első évtizedeiben, Angliában született meg. Ám
a Pán Péter, Nyúl Péter és Mary Poppins alakjának – sokszor csupán másodlagos jelentőségűként
használt – megteremtését elmesélő filmekkel szemben a Viszlát, Christopher Robin jóval komlexebb módon mondja el az Opus
Magnum megszületését.
Simon Curtis filmje némileg előnyös helyzetből indul,
hiszen köztudott, hogy Róbert Gida alakját a Micimackó szerzőjének gyermeke ihlette. A rácsodálkozás gesztusa
helyett így elmerülhet a körülményekben, elsősorban az I. világháború és a
francia hadszíntér sokkját megtapasztalt és íróként is új utakat kereső Milne
alakjában, valamint apa és fia kapcsolatában. A Micimackó eszerint nem csupán a szeretetét és apai teendőit
helyenként kicsit sután ellátó férfi számára kínált kapcsolódási pontot a
fiához, de a fronton átélt traumák elfelejtésében is segített a közösen
megálmodott és benépesített Százholdas Pagony, ahol a lövészárkok állandó
rovarzümmögésének hangja már a méhek döngicséléseként hallható. Curtis azonban
legalább ennyire fontosnak tartja mindazt, ami a könyv megjelenése után
következett: azt az állandó reflektorfényt és népszerűséget – valamint a fiktív
szereppel való azonosítást –, amelytől már korábbi rendezése, az Egy hét Marilynnel Monroe főhőse is
igyekezett minden lehetséges módon megszabadulni. Így lesz a cím nem a
valóságos Robintól, hanem a regénybeli Róberttől való búcsú.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 0 átlag: - |
|
|
|
|