|
Év
1999/július
|
KRÓNIKA
Molnár Gál Péter: Dirk Bogarde (1921–1999)
MAGYAR MŰHELY
Jeles András: Madár a tükörben
Janisch Attila: Szavak, képek, terek Film és irodalom
Bori Erzsébet: Jadviga választása Beszélgetés Deák Krisztinával és Závada Pállal
Mihancsik Zsófia: A láthatatlan nem Magyar nők filmen
Schubert Gusztáv: Hűlt hely Magyarország, szerelem
FESZTIVÁL
Galambos Attila: Női vonalak Nemek és szerepek Kelet-Európában
Hirsch Tibor: Pőrén, buján, pajkosan Erotika és öncenzúra az ezredfordulón
Nánay Bence: Hímnem, nőnem Feminista filmelmélet
CYBERVILÁG
Kömlődi Ferenc: A gépaszony csókja Cyberdámák, robotlányok, virtuálkirálynők
Gelencsér Gábor: Kortársunk, Eustache Jean Eustache retrospektív
MEDIAWAVE
Bakács Tibor Settenkedő: Feléből többet Mediawave
N. N.: Mediawave ’99 díjlista
Halász Tamás: Test-Tér és Test-Tár Pillanat/Kép
KRITIKA
Varga Balázs: Fekete mese Pattogatott kukorica
Vasák Benedek Balázs: Csigidicsá! A Morel fiú
Békés Pál: Még egy nap a Paradicsomban
LÁTTUK MÉG
Békés Pál: 10 dolog, amit utálok benned
Galambos Attila: Slam
Tamás Amaryllis: Oscar Wilde szerelmei
Ádám Péter: Kegyetlen játékok
Köves Gábor: Pókerarcok
Mátyás Péter: A légiós
Korcsog Balázs: Briliáns csapda
Kömlődi Ferenc: A múmia
Varró Attila: Mimic – A júdás faj
KÉPMAGNÓ
Reményi József Tamás: Requiem a krimiért
|
|
|
|
|
|
|
MoziKönyvklubLovas Anna
Book Club – amerikai,
2018. Rendezte: Bill Holderman. Írta: Bill Holderman és Erin Smimms. Kép:
Andrew Dunn. Zene: Peter Nashel. Szereplők: Diane Keaton (Diane), Jane Fonda
(Vivian), Candice Bergen (Sharon), Mary Steenburgen (Carol), Andy Garcia (Mitchell),
Craig T. Nelson (Bruce). Gyártó: Apartment Story / June Pictures. Forgalmazó:
Freeman Film. Szinkronizált. 104
perc.
Vajon mi különbözteti
meg a hatvanas generációt a huszonévesektől? Az élettapasztalat, mellyel
könnyebben veszik az akadályokat? A családból, barátokból kialakított erős
szociális háló, melynek hála biztosabb a helyük a világban? Vagy a sok kudarcon
és felismerésen keresztül felépített önismeret? A Könyvklub szerint egyik sem: csupán egy elhízott, megráncosodott
test, a feldolgozatlan régi sérelmek, és a megcsappant szexuális vágy.
Pedig az alapötlet
bájos: négy, szakmájában sikeres, látszólag remek életet élő régi barátnő (a
legendás Jane Fonda, Diane Keaton, Candice Bergen és Mary Steenburgen) életét
felforgatja, amikor az évtizedek óta havi rendszerességgel összehívott
könyvklubjuk témájául A szürke ötven
árnyalatát választják. Grey és Ana mindent elsöprő szado-mazo kapcsolata
rádöbbenti őket, hogy az életükből már régóta hiányzik a szenvedély, így aztán
fittyet hányva a családjuk, a párjuk, és leginkább a saját elvárásaiknak,
korukat meghazudtolva bátran csinálnak hülyét magukból a kaland kedvéért.
Ugyan a 2018-ban is
csodálatos sztárszínésznők 104 percen keresztül küzdenek azért, hogy életet
leheljenek a Könyvklubba, a történetért
és a látványért felelős stábtagok sajnos csúnyán cserben hagyják őket. A
végeredmény egy helyenként vicces, de többnyire kínos üzenetekkel megpakolt
olcsó vígjáték arról a hihetetlennek tűnő felismerésről, hogy van (nemi) élet a
menopauza után, és hogy még a tündöklő filmsztárok is megöregszenek egyszer.
Bár egy jó romkom az érettebb női közönségnek valóban hiánypótló lenne, ez nem
az – még mindig érdemesebb újranézni a Nancy Meyers-filmeket.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 0 átlag: - |
|
|
|
|