|
Év
1999/július
|
KRÓNIKA
Molnár Gál Péter: Dirk Bogarde (1921–1999)
MAGYAR MŰHELY
Jeles András: Madár a tükörben
Janisch Attila: Szavak, képek, terek Film és irodalom
Bori Erzsébet: Jadviga választása Beszélgetés Deák Krisztinával és Závada Pállal
Mihancsik Zsófia: A láthatatlan nem Magyar nők filmen
Schubert Gusztáv: Hűlt hely Magyarország, szerelem
FESZTIVÁL
Galambos Attila: Női vonalak Nemek és szerepek Kelet-Európában
Hirsch Tibor: Pőrén, buján, pajkosan Erotika és öncenzúra az ezredfordulón
Nánay Bence: Hímnem, nőnem Feminista filmelmélet
CYBERVILÁG
Kömlődi Ferenc: A gépaszony csókja Cyberdámák, robotlányok, virtuálkirálynők
Gelencsér Gábor: Kortársunk, Eustache Jean Eustache retrospektív
MEDIAWAVE
Bakács Tibor Settenkedő: Feléből többet Mediawave
N. N.: Mediawave ’99 díjlista
Halász Tamás: Test-Tér és Test-Tár Pillanat/Kép
KRITIKA
Varga Balázs: Fekete mese Pattogatott kukorica
Vasák Benedek Balázs: Csigidicsá! A Morel fiú
Békés Pál: Még egy nap a Paradicsomban
LÁTTUK MÉG
Békés Pál: 10 dolog, amit utálok benned
Galambos Attila: Slam
Tamás Amaryllis: Oscar Wilde szerelmei
Ádám Péter: Kegyetlen játékok
Köves Gábor: Pókerarcok
Mátyás Péter: A légiós
Korcsog Balázs: Briliáns csapda
Kömlődi Ferenc: A múmia
Varró Attila: Mimic – A júdás faj
KÉPMAGNÓ
Reményi József Tamás: Requiem a krimiért
|
|
|
|
|
|
|
Láttuk mégÓvakodj az idegentőlTamás Amaryllis
A társadalom korlátlan hatalommal felruházott elmegyógyászát, a kapcsolatépítések és szakítások zsonglőrét nem intellektuális vagy tudományos kalandvágy hajtotta az orvosi pályára. Gyermekkori, gondosan titkolt családi tragédiájára, személyes érintettségére talál gyógyírt úgy, hogy szerződésbe lép a pszichiátriával. A csinos doktorina technokratapáncéllal vértezi föl magát, és ügyesen leplezi hasadtelméjűségét. Választott szakmája felmenti a felelősség alól, lelkiismeretének hangjait elnémítja a napi „gyógyító” munka, agresszióit belesűrítheti diagnózisaiba. A pszichológiai osztály szigetén ő a Főnéni, a Tekintély, aki különleges előnyöket élvez nála jóval egészségesebb lelkületű betegeivel szemben. . Dr. Sarah Taylor (Rebecca de Momay), miután Peter Hall filmje agyonjellemezte a pszichológiai iskolák összes elméleti és tárgyi kliséjével (Oidipusz-komplexus, kompenzációs vigasz, esernyő, lift, ketrec) –, összetalálkozik egy a társadalmi kontrollt megjelenítő nyomozóval (Antonio Banderas). A Puerto Rico-i rendőr és a szemfényvesztő Sarah szexualitását sem kímélve, teljes személyiségével csatározik az erotikus thrillerben. S miután Tony megbolygatja a Sarah által elgondolt szereposztást, a történet a férfi sorsdrámájaként folytatódik.
A pszichiáternő tovább praktizál, nyitva a rendelő ajtaja a következő férfi, az újabb potenciális áldozat előtt.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 1055 átlag: 5.5 |
|
|
|
|