|
Év
1999/július
|
KRÓNIKA
Molnár Gál Péter: Dirk Bogarde (1921–1999)
MAGYAR MŰHELY
Jeles András: Madár a tükörben
Janisch Attila: Szavak, képek, terek Film és irodalom
Bori Erzsébet: Jadviga választása Beszélgetés Deák Krisztinával és Závada Pállal
Mihancsik Zsófia: A láthatatlan nem Magyar nők filmen
Schubert Gusztáv: Hűlt hely Magyarország, szerelem
FESZTIVÁL
Galambos Attila: Női vonalak Nemek és szerepek Kelet-Európában
Hirsch Tibor: Pőrén, buján, pajkosan Erotika és öncenzúra az ezredfordulón
Nánay Bence: Hímnem, nőnem Feminista filmelmélet
CYBERVILÁG
Kömlődi Ferenc: A gépaszony csókja Cyberdámák, robotlányok, virtuálkirálynők
Gelencsér Gábor: Kortársunk, Eustache Jean Eustache retrospektív
MEDIAWAVE
Bakács Tibor Settenkedő: Feléből többet Mediawave
N. N.: Mediawave ’99 díjlista
Halász Tamás: Test-Tér és Test-Tár Pillanat/Kép
KRITIKA
Varga Balázs: Fekete mese Pattogatott kukorica
Vasák Benedek Balázs: Csigidicsá! A Morel fiú
Békés Pál: Még egy nap a Paradicsomban
LÁTTUK MÉG
Békés Pál: 10 dolog, amit utálok benned
Galambos Attila: Slam
Tamás Amaryllis: Oscar Wilde szerelmei
Ádám Péter: Kegyetlen játékok
Köves Gábor: Pókerarcok
Mátyás Péter: A légiós
Korcsog Balázs: Briliáns csapda
Kömlődi Ferenc: A múmia
Varró Attila: Mimic – A júdás faj
KÉPMAGNÓ
Reményi József Tamás: Requiem a krimiért
|
|
|
|
|
|
|
DVDBőrfejekAlföldi Nóra
Leatherheads – amerikai, 2008. Rendezte: George Clooney. Szereplők: George Clooney, Renée Zellweger, Jonathan Pryce. Forgalmazó: Select Video. 114 perc.
George Clooney minden kétséget kizáróan korunk egyik legnagyobb stílusikonja, kinek matt ezüsttel bevont fizimiskáját és modorát régi vágású, ám romlatlan elegancia jellemzi. Bár Clooney megjelenése makulátlan, rendezői minősítésben elkövetett munkáin világosan látszik, hogy a hibátlan stílusig számára is göröngyös út vezet, még akkor is, ha rendre klasszikus fazonokkal dolgozik, és olyan szabászoktól leshet el trükköket, mint a Coen testvérek vagy Soderbergh. Míg az Egy veszedelmes elme vallomásaiban kissé bizonytalankodva tapogatózott a hatalmas barkók és trapéznadrágok közegében, addig a 2005-ös Good Night, and Good Luckban már fennkölt formalizmussal adaptálta nagyvászonra az ötvenes évek televíziós stílusát.
Legújabb rendezésében tovább gazdagítja klasszicizáló imázsát; a Bőrfejek a harsány húszas évekbe helyezett történet, mely kedvesen nosztalgikus képet fest az amerikai foci hőskoráról, amikor a futballsztár lét csupán az egyetemi ligán belül volt elképzelhető, a profik pedig legelésző tehenek között öklözték egymást, pár fős, pankrációra éhes közönség előtt. Miután a hivatásos Dodge Conelly az alacsony nézettség miatt kénytelen lehúzni a rolót, úgy határoz, hogy bevesz csapatába egy nemzeti hősnek kikiáltott ifjú egyetemistát, aki a gigantikus stadionok közönségét hozza magával. A nagypályán azonban a szabályok és a sportszerűség az úr, így percek alatt vész ki minden spontaneitás és izgalom a nem kifejezetten gentlemaneknek való labdajátékból.
Clooney jó érzékkel válogatta össze a kor jellegzetes gegjeit, az üldözésekkel és tömegverekedésekkel erősített történetet bájos szerelmi szállal csipkézi kellemes hangulatú screwball comedyvé. A Bőrfejek elegánsan szabott, megnyerő külsejű hommage, mely nem a régi nagyoknak, sokkal inkább magának George Clooney-nak szól, és annak ellenére is sikerül a kifinomultság benyomását keltenie, hogy itt-ott kispórolja belőle az anyagot.
Extrák: Semmi.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 1240 átlag: 5.55 |
|
|
|
|