|
Év
1999/július
|
KRÓNIKA
Molnár Gál Péter: Dirk Bogarde (1921–1999)
MAGYAR MŰHELY
Jeles András: Madár a tükörben
Janisch Attila: Szavak, képek, terek Film és irodalom
Bori Erzsébet: Jadviga választása Beszélgetés Deák Krisztinával és Závada Pállal
Mihancsik Zsófia: A láthatatlan nem Magyar nők filmen
Schubert Gusztáv: Hűlt hely Magyarország, szerelem
FESZTIVÁL
Galambos Attila: Női vonalak Nemek és szerepek Kelet-Európában
Hirsch Tibor: Pőrén, buján, pajkosan Erotika és öncenzúra az ezredfordulón
Nánay Bence: Hímnem, nőnem Feminista filmelmélet
CYBERVILÁG
Kömlődi Ferenc: A gépaszony csókja Cyberdámák, robotlányok, virtuálkirálynők
Gelencsér Gábor: Kortársunk, Eustache Jean Eustache retrospektív
MEDIAWAVE
Bakács Tibor Settenkedő: Feléből többet Mediawave
N. N.: Mediawave ’99 díjlista
Halász Tamás: Test-Tér és Test-Tár Pillanat/Kép
KRITIKA
Varga Balázs: Fekete mese Pattogatott kukorica
Vasák Benedek Balázs: Csigidicsá! A Morel fiú
Békés Pál: Még egy nap a Paradicsomban
LÁTTUK MÉG
Békés Pál: 10 dolog, amit utálok benned
Galambos Attila: Slam
Tamás Amaryllis: Oscar Wilde szerelmei
Ádám Péter: Kegyetlen játékok
Köves Gábor: Pókerarcok
Mátyás Péter: A légiós
Korcsog Balázs: Briliáns csapda
Kömlődi Ferenc: A múmia
Varró Attila: Mimic – A júdás faj
KÉPMAGNÓ
Reményi József Tamás: Requiem a krimiért
|
|
|
|
|
|
|
MoziA szerelem határaiParádi Orsolya
The Edge of Love – brit, 2008. Rendezte: John Maybury. Írta: Sharman Macdonald . Kép: Jonathan Freeman. Zene: Angelo Badalamenti. Szereplők: Keira Knightley (Vera Phillips), Sienna Miller (Caitlin MacNamara), Matthew Rhys (Dylan Thomas), Cillian Murphy (William Killick). Gyártó: BBC / Capitol / Prescience Film Fund / Rainy Day. Forgalmazó: Budapest Film. Feliratos. 110 perc.
Dylan Thomas és a nők. A walesi író és költőgéniusz és az ő vadregényes szerelmi élete nem meglepő témaválasztás John Maybury rendező számára. Míg korábbi munkájában, az 1998-as Ördögi szerelemben Francis Bacon festőművész magánéletét, az alkotást és az érzékek tébolyult kölcsönhatását boncolgatta hol naturalisztikus, hol groteszk és álomszerű képsoraival; most Hollywoodot célozta meg új opuszával, ami előző filmje, az amerikai koprodukcióban készült thriller, A fiók után végül is logikus következmény.
A második világháborús London egy kocsmájában fut össze a már nős költő és gyerekkori szerelme, Vera Phillips énekesnő. Eközben a zabolátlan ara, Caitlin is érkezőben a zsúfolt vonaton sebtiben lerendezett affér után, míg a földalatti csatornában elsuttogott sanzonokat csillogó szemmel és elszántan hallgatja a leendő négyes utolsó tagja, egy katonatiszt. Dekadens légkör, szabadon gondolkodó és szerető nők, valamint cigarettafüst minden mennyiségben. A felületi feszültség az ellentétes nemek vonzásából fakad, ám a történet mélyén izzó láng a két nő közötti érzelmi töltetből táplálkozik, mely ellenségességből sokszínű barátsággá alakul át, és amelyet végül feladni kényszerülnek a férfiakért.
Az ide-oda billenő mérleg egyik oldalán egy leegyszerűsített történet, túlesztétizált közelik tökéletesen kifestett arcokról, és kissé modoros szenvelgés két olyan színész (Keira Knightley, Cillian Murphy) tolmácsolásában, akiknek ideje lenne leoldani arcukról a világhírnév maszkját, mielőtt végképp rájuk fagy. A másik oldalon kistotálok a ködös walesi tájban felszabadultan kergetőző nőkről, a kocsma előtt kint hagyott babakocsi és kisgyerek erős képsora, és a Dylan Thomast alakító Matthew Rhys visszafogott, valamint a feleséget játszó Sienna Miller energikus játéka, mely olyan, mint a friss tengeri szél: arcon csap és felüdít keresetlen őszinteségével.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 1495 átlag: 5.53 |
|
|
|
|