KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2000/január
KRÓNIKA
• N. N.: Képtávíró
• (X) : A Balázs Béla Stúdió története

• Schubert Gusztáv: Apokalipszis féláron A végítélet filmjei
• N. N.: Apokalipszis-filmek
• Gelencsér Gábor: Világvég-e? Apokalipszis, anno...
• Tillmann József A.: A két(ezer)szeres visszacsatolás keletje Különös nap
• Mihancsik Zsófia: Örökmozgó történelem Beszélgetés Bereményi Gézával és Gerő Andrással
• Mihancsik Zsófia: Áltörténelmi filmjeim Beszélgetés Jancsó Miklóssal
• Hirsch Tibor: Vér, veríték, kosztüm Jeanne d’Arc, az orléans-i szűz
• N. N.: Jeanne d’Arc–filmek
• Bikácsy Gergely: Csend a várak alatt Jeanne d’Arc-filmek
• Kovács István: Polonéz A-dúrban Wajda és a lengyel múlt
• Novobáczky Sándor: Költészet és filmvászon Beszélgetés Andrzej Wajdával
• Gervai András: Álmatlan Európa Beszélgetés Krzysztof Zanussival
• Szilágyi Ákos: Bizánci borbély Mihalkov Oroszországa
• Müllner Dóra: Helyfoglalás Beszélgetés Szőke Andrással
• Galambos Attila: A függetlenségi harc vége Ideglelés – a Blair Witch project
• Varró Attila: Kalandjátékfilm Ideglelés – a Blair Witch project
• Bóna László: Felebohócok Stan és Pan
KÖNYV
• Visky András: A szeplőtelen filmművészet Szőts és Erdély
KRITIKA
• Varga Balázs: Érzéstelenítés nélkül Eljövendő szép napok
LÁTTUK MÉG
• Pápai Zsolt: Harcosok klubja
• Hungler Tímea: Stigmata
• Vörös András Csaba: Hatodik érzék
• Tamás Amaryllis: Börtönpalota
• Vidovszky György: Nyomás!
• Beregi Tamás: Kéz őrület
• Kömlődi Ferenc: A 13. emelet
KÉPMAGNÓ
• Reményi József Tamás: A mandíner gyönyörűsége

    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

DVD

Kémvadászok: A szolgálat kötelez

Tosoki Gyula

Spooks: The Greater Good – brit, 2015. Rendezte: Szereplők: Peter Firth, Kit Harington, Jennifer Ehle. Forgalmazó: Gamma Home Entertainment. 104 perc.

 

A XXI. század nagy sorozatboomjának elindításában élszerepet játszó, tíz évadot megélt, brit Kémvadászok (Spooks) az amerikai 24-gyel együtt frappánsan bizonyították a klasszikus thrillerműfaj, illetve a kortárs akcióthrillerek alapelemeinek televíziós szériákba adaptálhatóságát, témáikkal pedig irányt mutattak és inspirációt adtak a későbbi nyugati (európai és amerikai) tévés thrillerfolyamoknak, a The Americanstől a Homelandig.

A Kémvadászok-sorozat alapján forgatott mozifilm azonban elmarad a várakozásoktól, már amennyiben bárki is várt tőle valamit, hiszen tudvalevő, hogy tévészéria alapján kockázatos játékfilmet készíteni. Az alkotók azt az akadályt ugyan sikerrel vették, hogy a tévés produkciót nem ismerő nézőket ne idegenítsék el, tehát összességében a szűz szem számára is követhető történetet faragtak, a sorozatdramaturgiának az adaptálását azonban már kevésbé tudták megoldani. A középpontban arab terroristák merényletei, és a brit titkosszolgálat, az MI5 felsővezetésében őket segítő beépített ember leleplezésére indított akció áll, a zsinórban jövő fordulatok azonban bicebócán motiváltak: túl sok meglepetést próbáltak az alkotók a filmbe zsúfolni, miközben azok dramaturgiai hátterét nem teremtették meg. Ráadásul a színészvezetés sem olajozott. A sorozatban is, itt is a kulcsszereplőt – az MI5 terroristaelhárító részlegének vezetőjét – adó Peter Firth nem tudja reprodukálni azt a karizmát, amit a rajongói megszoktak, de ennél is zavaróbb a Firth-nél jelentősebb szerepet kapó, a Trónok harcában Havas Johnt formáló Kit Harington jelenléte, aki komoly hitelességi deficittel küszködik, és akit néha mintha az alkotók sem vennének komolyan (például amikor az egyik titkos találkozón csinos kontyot applikálnak a fejére). Egészben a filmnek éppen azon elemei a leggyengébbek, amiken áll vagy bukik a jó akcióthriller. A történet- és színészvezetés gikszerei mellett ugyanis a pofozkodások koreográfiája sem az igazi, néha olybá tűnik, mintha egy érett Ötvös Csöpi-filmet néznénk.

Extrák: Nincsenek.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2016/06 63-63. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=12764