KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2000/január
KRÓNIKA
• N. N.: Képtávíró
• (X) : A Balázs Béla Stúdió története

• Schubert Gusztáv: Apokalipszis féláron A végítélet filmjei
• N. N.: Apokalipszis-filmek
• Gelencsér Gábor: Világvég-e? Apokalipszis, anno...
• Tillmann József A.: A két(ezer)szeres visszacsatolás keletje Különös nap
• Mihancsik Zsófia: Örökmozgó történelem Beszélgetés Bereményi Gézával és Gerő Andrással
• Mihancsik Zsófia: Áltörténelmi filmjeim Beszélgetés Jancsó Miklóssal
• Hirsch Tibor: Vér, veríték, kosztüm Jeanne d’Arc, az orléans-i szűz
• N. N.: Jeanne d’Arc–filmek
• Bikácsy Gergely: Csend a várak alatt Jeanne d’Arc-filmek
• Kovács István: Polonéz A-dúrban Wajda és a lengyel múlt
• Novobáczky Sándor: Költészet és filmvászon Beszélgetés Andrzej Wajdával
• Gervai András: Álmatlan Európa Beszélgetés Krzysztof Zanussival
• Szilágyi Ákos: Bizánci borbély Mihalkov Oroszországa
• Müllner Dóra: Helyfoglalás Beszélgetés Szőke Andrással
• Galambos Attila: A függetlenségi harc vége Ideglelés – a Blair Witch project
• Varró Attila: Kalandjátékfilm Ideglelés – a Blair Witch project
• Bóna László: Felebohócok Stan és Pan
KÖNYV
• Visky András: A szeplőtelen filmművészet Szőts és Erdély
KRITIKA
• Varga Balázs: Érzéstelenítés nélkül Eljövendő szép napok
LÁTTUK MÉG
• Pápai Zsolt: Harcosok klubja
• Hungler Tímea: Stigmata
• Vörös András Csaba: Hatodik érzék
• Tamás Amaryllis: Börtönpalota
• Vidovszky György: Nyomás!
• Beregi Tamás: Kéz őrület
• Kömlődi Ferenc: A 13. emelet
KÉPMAGNÓ
• Reményi József Tamás: A mandíner gyönyörűsége

    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Képtávíró

N. N.

 

Szívinfarktus következtében elhunyt Jean-Yves Escoffier. A kiváló operatőr, aki pályáját Leos Carax alkotótársaként kezdte, s a Good Will Hunting, a Betty nővér és a Gummo operatőreként lett világhírű, épp Wong Kar-wai sci-fi munkája, a 2046 forgatásán dolgozott és részt vett volna Az ördögűző új epizódjában is.

 

*

 

Danny Boyle legújabb filmjét kizárólag gyermekszereplőkkel forgatja: a Millions története az euro bevezetése előtti napokban játszódik, épp karácsony idején, amikor a maroknyi főhős kénytelen minden áron megszabadulni több millió illegálisan szerzett fonttól.

 

*

 

Roger Avary (A vonzás szabályai) miközben második Bret Easton Ellis-adaptációját, a Glamoramáját forgatja, a Gala Dalí című film előkészületeibe is belefogott: a szürrealista festő és fenomén szerepére kiszemelt Adrien Brody (A zongorista) Oscar-díja sokat lendíthet a produkción.

 

*

 

Harold Pinter leporolni készül Mankiewicz méltatlanul elfeledett bűnügyi remekét, A kopót (Sleuth, 1972). A csavaros történethez jobban illenék az Egérfogó cím: egy híres krimiszerző (Michael Caine) felbéreli felesége gyanútlan szeretőjét (Jude Law), hogy hajtson végre álbetörést a villájában. Rajta veszt, a bestselleríró inkább „tárgyi bizonyítéknak” használja bűntársát a biztosítási csalásban, és lelövi, ám hamarosan rajta is beteljesedni látszik a végzet: egy élesszemű nyomozó érkezik a villába.

 


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2003/06 02. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=2377