KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2000/február
KRÓNIKA
• N. N.: Képtávíró
FILMSZEMLE
• Schubert Gusztáv: Eltékozolt fiúk Szemle előtt
• Pataki Éva: Magyarok Kirgíziában Beszélgetés Mészáros Mártával
• Bori Erzsébet: Szegény ember nem hazudik Beszélgetés Jancsó Miklóssal és Grunwalsky Ferenccel
• Székely Gabriella: Kocsmai menedékhely Beszélgetés Lukáts Andorral
• Muhi Klára: Pénzforgatás Beszélgetés a filmszakmáról

• Trosin Alekszandr: Vodkapitalizmus Filmlevél Moszkvából
• Bori Erzsébet: Emberszám Európa Filmhét
• Tatár György: Az allegória vége Misztikus horrorfilmek
• Beregi Tamás: Passio diabolica A filmvászon ördöge
• N. N.: Diabolus Digitalis
• Bikácsy Gergely: Róma, sirályok, Pasolini A láthatatlan város
DVD
• Herpai Gergely: Mozi és interakció Beszélgetés a DVD lehetőségeiről
• Lobenwein Dávid: Digitális forradalom
• Pápai Zsolt: Digitális forradalom
• N. N.: A DVD-filmek magyarországi sikerlistája

• Vasák Benedek Balázs: Fekete, fehér, igen, nem Moholy-Nagy László utópiája
• Sándor Tibor: A lázadó masamód Gaál Franciska
KRITIKA
• Báron György: Valahol Kelet-Európában Egy tél az Isten háta mögött
• Karátson Gábor: Ha volnának is hadimasinériák A császár és a gyilkos
• Nádori Péter: Egy nagyon szép Torschluss-pánik Amerikai szépség
LÁTTUK MÉG
• Varró Attila: Az Északi-sarkkör szerelmesei
• Bíró László: Szeress, ha tudsz!
• Mátyás Péter: Sivatagi cápák
• Köves Gábor: Hilary és Jackie
• Korcsog Balázs: Anna és a király
• Somogyi Marcell: Árvák hercege
• Elek Kálmán: Zuhanás
• Tamás Amaryllis: Lautrec
• Pápai Zsolt: A Winslow-fiú
KÉPMAGNÓ
• Reményi József Tamás: Guvatok, kutyák, pilóták

    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Képtávíró

N. N.

 

Feketelista Hollywoodban? Az amerikai színész-szakszervezet attól tart, hogy az iraki háború ellen fellépő színészek szankciókra számíthatnak. A jobboldali Fox tévé felmérése szerint a nézők 76 %-a követeli, hogy hallgattassák el a pacifista sztárokat. Sokan szeretnék Martin Sheen eltávolítását a Fehér Ház című sorozatból, amelyben az amerikai elnököt alakítja. Sean Penn nevét pedig (akinek apja McCarthy szenátor idején már megtapasztalhatta a feketelista súlyos egzisztenciális hátrányait) épp most törölték egy filmvígjáték stáblistájáról.

 

*

 

Abel Ferrara a New York-i nehézfiúk és könnyűvérű lányok krónikása új filmjében egy sztriptízbár sűrű atmoszférájába vezeti be nézőit. A Go-go Tales azonban nem ezért lett a pletykalapok csemegéje, hanem a főszereplők miatt: úgy hírlik, Naomi Campbell és Claudia Schiffer is igent mondott a felkérésre.

 

*

 

Folytatódik a francia klasszikusokból készülő remake-ek sora. Míg Neil Jordan legfrissebb filmje, a Good Thief (Jó tolvaj) Jean-Pierre Melville első bűnügyi filmje a Bob nagyban játszik forgatókönyve alapján készült, Luc Besson produkciós cége a Királylány a feleségem kosztümös filmsikerét dolgozza fel újra Tulipános Fanfan címen – Gerard Phillipe után Vincent Perez-zel a címszerepben.

 

*

 

Hetven éves korában meghalt Stan Brakhage az amerikai kísérleti filmezés doyenje. Az ötvenes évek közepe óta majdnem négyszáz rövidfilmet készítő avantgarde művész a hollywoodi mainstreamre is hatott. Egyedülálló montázstechnikája az amerikai kísérleti film legszívesebben másolt alkotójává tette (többek között az ő nevéhez fűződik a Harcosok klubjából is ismerős szubliminális képsorok első művészi alkalmazása) – manapság olyan rendezők sorolják magukat a „tanítványai” közé, mint Martin Scorsese és David Fincher.

 

*

 

46 esztendős korában öngyilkos lett Leslie Cheung, a hong kongi filmipar legnagyobb romantikus férfisztárja (és az egyetlen, aki nyíltan felvállalta homoszexualitását): egy ötcsillagos szálloda egyik ablakából kiugorva vetett véget életének. Cheung a 80-as évektől jelentős szerepet kapott a helyi új hullám sikereiben, kivételes módon mind a kínai oldalon (Isten veled ágyasom, Csábító Hold), mind Hong Kongban (Szebb holnap, Rouge, A vadság napjai).

 


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2003/05 02. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=2278