KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2000/február
KRÓNIKA
• N. N.: Képtávíró
FILMSZEMLE
• Schubert Gusztáv: Eltékozolt fiúk Szemle előtt
• Pataki Éva: Magyarok Kirgíziában Beszélgetés Mészáros Mártával
• Bori Erzsébet: Szegény ember nem hazudik Beszélgetés Jancsó Miklóssal és Grunwalsky Ferenccel
• Székely Gabriella: Kocsmai menedékhely Beszélgetés Lukáts Andorral
• Muhi Klára: Pénzforgatás Beszélgetés a filmszakmáról

• Trosin Alekszandr: Vodkapitalizmus Filmlevél Moszkvából
• Bori Erzsébet: Emberszám Európa Filmhét
• Tatár György: Az allegória vége Misztikus horrorfilmek
• Beregi Tamás: Passio diabolica A filmvászon ördöge
• N. N.: Diabolus Digitalis
• Bikácsy Gergely: Róma, sirályok, Pasolini A láthatatlan város
DVD
• Herpai Gergely: Mozi és interakció Beszélgetés a DVD lehetőségeiről
• Lobenwein Dávid: Digitális forradalom
• Pápai Zsolt: Digitális forradalom
• N. N.: A DVD-filmek magyarországi sikerlistája

• Vasák Benedek Balázs: Fekete, fehér, igen, nem Moholy-Nagy László utópiája
• Sándor Tibor: A lázadó masamód Gaál Franciska
KRITIKA
• Báron György: Valahol Kelet-Európában Egy tél az Isten háta mögött
• Karátson Gábor: Ha volnának is hadimasinériák A császár és a gyilkos
• Nádori Péter: Egy nagyon szép Torschluss-pánik Amerikai szépség
LÁTTUK MÉG
• Varró Attila: Az Északi-sarkkör szerelmesei
• Bíró László: Szeress, ha tudsz!
• Mátyás Péter: Sivatagi cápák
• Köves Gábor: Hilary és Jackie
• Korcsog Balázs: Anna és a király
• Somogyi Marcell: Árvák hercege
• Elek Kálmán: Zuhanás
• Tamás Amaryllis: Lautrec
• Pápai Zsolt: A Winslow-fiú
KÉPMAGNÓ
• Reményi József Tamás: Guvatok, kutyák, pilóták

    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Képtávíró

N. N.

 

Jodie Foster filmre akarja vinni Leni Riefenstahl élettörténetét. A 99 éves Riefenstahl azonban egyelőre nem adta beleegyezését a tervhez. Előbb látni kívánja a forgatókönyvet. „Foster nagyszerű színésznő, de az amerikai filmesek mindig is hajlamosak arra, hogy elferdítsék a valóságot, márpedig a Harmadik Birodalom kényes témája szinte csábít erre... Nem szeretném, ha még egyszer hírbe hoznának. Amikor Németország elvesztette a háborút, kellett egy bűnbak, és én tökéletes bűnbak voltam, mert készítettem egy tökéletes filmet.”

 

*

 

Alfonso Arau mexikói rendező (Szeress Mexikóban!) leforgatja Orson Welles klasszikusa, Az Ambersonok ragyogása remake-jét, amelyből annak idején majdnem egy órányi anyagot kivágatott az RKO stúdió. Arau eredetileg tévésorozatot kívánt készíteni a csonkítatlan forgatókönyvből, ám a terv az RKO I egyik volt vezetőjének segítségével végül nagyjátékfilmként kerülhet vászonra. A felvételek Írországban készülnek, Madeline Stowe és Jonathan Rhys-Meyer főszereplésével.

 

*

 

Quentin Tarantino a hírek szerint befejezte legújabb filmterve, a Kill Bill forgatókönyvét, és hamarosan forgatni kezd Urna Thurman-nel és Samuel L. Jacksonnal. A kőkemény neo-noir hősnője egy összevert prostituált, aki nyolc év kóma után magához tér, és egyetlen vágya, hogy bosszút álljon volt stricijén.

 

*

 

Che Guevara, a forradalmár még mindig sokak képzeletét foglalkoztatja. Három film is készül róla: Brett Rattner Jon Lee Anderson életrajzából forgat, Chris Gerolmo filmjében Benicio Del Toro alakítja a gerillavezért, Mick Jagger thrillerében (Tania) pedig Antonio Banderas játssza majd Che szerepét.

 

*

 

James Ellroy, a mai amerikai bűnügyi regény klasszikusa. A Szigorúan bizalmas és a Jackie Brown után újabb regényeiből készül film. A Fehér jazz már dobozba került, a Fekete dália jogát David Fincher szerezte meg, az Öngyilkos-domb megfilmesítése pedig a Coen-testvérek tervei közt szerepel.

 


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2001/01 02. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=3164